30 januari 2008

En liten liten hylla



En liten liten hylla har jag i ena hörnet i mitt kök. Den fyller egentligen ingen funktion förutom att jag har ytterligare ett ställe att hänga och sätta lite av mina pryttlar på. Köpte den på Jysk i somras...för ca 50 lappen...(om jag nu inte minns fel) antagligen därför jag köpte den...(för att den var så billig) när något är billigt brukar det tilltala mig...fråga mig inte varför...tror väl i mitt stilla sinne att jag fyndat då...men med färre fynd kunde jag kanske inhandlat något dyrt och "fint" istället......men nääää det är inte lika kul...eller hur???
.


På köksbordet har jag det rättså tomt.....det ska vara enkelt att duka av och på till vardags.....snabbt ska det gå......Visst är det så mysigt och ombonat med dukar på bordet men det verkar inte funka så bra hos oss just vid matbordet......så därför finns här för det mesta ingen duk på förutom då det vankas kalas eller fest, då åker linneduken fram....



Min kära gamla sockerskål i silver står alltid framme, ifall att någon vill ha en bit eller två till kaffet.....tror att den har varit min mormors. Socker tången är en gåva från Kerstin en fd dagisfröken till mina barn som jag värdesätter enormt....om inte annat brukar små barn som kommer på besök (och även vissa vuxna :-) tycka den är jätterolig att leka med.....

16 kommentarer :

In my house sa...

Hej tjejen! Ville bara säga att det såg jätte mysigt ut,, hemma hos er... Och en super mysig sida!
kram josse

Millas hem sa...

Hej på dej! Håller med, mitt köksbord känns alltid avskalat, men det blir ju så lätt att hålla ordning då!
Charmig liten hylla och BILLIG! Fint med sakerna oxå på den, såå piffigt..
Ha en härlig dag!
Kramisar Camilla

LantlivsAnette sa...

Vilken fin hylla..och att den var billig är ju bara ett plus..
Vad fint du har det på bordet,jag kan känna att jag har för mycket grejer på vårt bord,måste nog röja där lite..
Kram Anette

Anna sa...

Hyllan är superfin! Och vilket toppenbra pris! Så fint med de små kryddburkarna, ljuslyktan och underlägget i fil de fer som pynt:)

Jo det där med duk och prylar på köksbordet funkar inte så bra hos mig heller! Det ska som du säger vara lätt att duka fram och av - vilket man gör ett antal ggr/dag!

Sockerskålen och tången är verkligen fina!

Kram
:)Anna

My Lovely Things sa...

kul det där med att handla billigt...jag och handla billigt går hand i hand....
När man har ett så fint bord som du...så behöver man ingen duk.Det är så fint en då.
En sockertång får jag nog mig införskaffa.
Kram Anna

My Lovely Things sa...

glömde ju att säga att hylla är underbar!!!

Piondröm sa...

Jag är precis som dig, jag ser en utmaning i att få billiga saker att se fina ut, därför älskar jag loppis. Jag beklagade mig för en vän en gång att jag tyckte att det var jobbigt att folk trodde att man hade ett överflöd av pengar när dom kom hem till mig, så jag började att tala om för dom vad jag hade gett för sakerna. Äsch den där har jag köpt på loppis för 3 kr och gjort om. Men dom verkade inte tro på mig. Men då sa min kompis till mig på skarpen - Dom flesta kan köpa prylar till hemmet om man prioriterar det, men det inte alla kan det är att" koka soppa på en spik" och det är ju det som dom i grunden är avundsjuka på. Det var ju klokt tänkt, så nu är jag stolt att jag faktiskt kan se möjligheter och göra något fint utav det. Jag ser att du har den gåvan ,var stolt över det för det är mer värt än att ha massa pengar och kunna köpa allt. men man kunde ju ha massor av pengar i överflöd + fantasi önskar man ibland. Kram Carina

Hannis sa...

Vilken fin hylla!
Och precis som andra så håller jag med om köksbordet.
Det är dessutom där jag sitter och pysslar!Skulle nog bli tokig om jag måste röja varje gång.
Underbart med billiga saker=))
Du har det riktigt fint//
Kram Hannis

Änglahem sa...

Tihi...den visar jag i mitt inlägg i dag med*fniss* men jag betalade fullpris för längre sen*snyft*.
Jag tycker den är söt och onödiga prylar ska man ha, eller?

Sockertången kan jag riktigt se mig själv sitta och leka med, det är ju perfekt för en pillemaja som jag!

Kramar
Ulrika

Änglahem sa...

Pssst..bara jag igen. Jag tog mig friheten att länka dig idag, det blir så mycket enklare då...! Hoppas att det är ok med dig?
Dags att fråga i efterhand vá?

Kram igen

In my house sa...

Hallou!
Hyllan för 50kr,, de va ju skit billigt,,synd att man missade den,trots att svärmor jobbar på Jysk :-)
Alla som gillar loppisar måste ju åka till Ronneby i sommar,, varje Söndag är det loppis i Brunns-skogen jätte mycket stånd och folk! och om vädret är bra, brukar även andreas och jag försöka ha ett bord själva några gånger per år..
Det få bli eran lilla sommar tripp.
ha det toppen/ kram josse

White Season sa...

Visst är det extra kul när man hittar fina saker till en bra peng, det är verkligen något särskilt. Österlen och stenshuvud ja visst är det fint. Vi får drömma... Trevlig helg, kramar Malin o ps. jag har aldrig duk till vardags jag tycker det ser jätte fint ut på ditt bord....

fyra vindar sa...

många som vill ha lyktorna så är rädd att du hamnar långt ner på listan....men jag ska notera ditt intresse....;)
vi blir väl lite kvitt eftersom jag är lite avis på din sockertång, har inte sett ngn sån på loppis men hoppas på att springa på en ngn gång.
söt hylla med.
gó freda! /miss sophie

Marie sa...

Jag har heller aldrig duk på mitt köksbord utan bara några få saker. Jag tycker det ser jättevackert ut på ditt, sockerskålen och den lilla tången var så söta!

Hyllan är jättefin, alltid lika roligt att fynda!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

En Doft Av Danmark sa...

Du har såå mycket vackert! jag blir alldeles sjuk, när jag tittar in till dig!

Kram
Dorthe

Millas hem sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.