6 februari 2008

Laura Ashley

Ja en storblommig Laura Ashley tapet har vi i vårt sovrum, med rosor på. Denna tapet har hängt med i många år nu och jag har tyckt mycket om den. Ja jag tycker fortfarande om den, men har nu på senare år blivit sugen på något nytt...man vill ju förändra ibland...så är det ju....Så nu vill jag ha det vitt och fräscht även här inne...har blivit så inspirerad när jag sett alla vackra vita blogg sovrum.....



Sänggaveln har jag byggt själv av en enkel träfiberskiva som jag klätt med skumgummi och tyg. Tyget fäste jag med hjälp av en häftpistol på baksidan. En väldigt enkel och billig lösning.



På väggen jämte sängen hänger en dopklänning som min mamma har sytt. Den har använts av mina barn och även av barnens kusiner.....och ska väl förhoppningsvis gå i arv till de kommande barnbarnen...men inte ännu på lääääänge hoppas jag :-)



Vid fotändan av sängen har vi en gammal kista som vi har målat vit. I den förvarar vi alla gamla videofilmer vi sparat och som inte används så ofta längre



Här ligger också Fröken Heddas Journal. Det är en dagbok som jag inhandlat nyligen, som handlar om unga herrgårdsfröken Hedda Klinckowströms liv och utspelar sig under tiden 1794-1810. Dagboken börjar på dagen 4 juni 1794 då Hedda fyller 17 år. Jag är förtjust i gamla böcker som både är vackra utanpå men som också har ett spännande innehåll, precis som denna lilla dyrgrip



En vit korgstol med en broderad kudde på finns också här inne.

Sov så gott nu alla mina bloggvänner....zzzzzzzzzzzzzzzz

17 kommentarer :

Cathy Louise sa...

Your blog is just lovely.... Thank you so much for taking the time to drop by mine, I am so glad you liked it.. Take care Cathy

En Doft Av Danmark sa...

Ditt sovrum är vackert precis som det är...men jag vet ju hur det...rätt vad det är vill man göra något nytt.

Kramar
Dorthe

In my house sa...

Hej hej tjejen!
Din vita loppis lampa va ju jätte fin, de va min smak.
Jo, det blir några inlägg om dagen, hmm! du vet jag är ju sjukskriven och går hemma,, då ha man tid + att de är en bra sysselsättning, mellan målandet..
Ha det toppen/ kram josse :-)

LantlivsAnette sa...

Åhh så fint..engelsk romantik !
Den tapeten hade vi i vår dotters rum i vårt förra hus..den är ljuvlig,men jag vet hur det är,man vill ändra och göra om,ett vitt sovrum är ju också vackert och då kan man ju ha en massa rosen kuddar i stället !
Kram Anette

Tidsmästarinnan sa...

bra idé med sänggaveln - och vackra bilder på ett vackert rum! Jag blir så imponerad av dina loppisfynd också, visst är det kul att fynda! Jag skulle kunna gå på loppis mycket mycket oftare bara
:-)

Änglahem sa...

Laura Ashley....så ljuvt och vackert! Men visst vill man förändra imellanåt men jag skulle nog inte haft för bråttom om jag haft en så fin tapet!
Vad spännande det låter med boken, Fröken Hedda....skriver hon om sin kärlek med?

Kramar
Ulrika

älskar sött sa...

Jätte fint! Men i bland har var sak sin tid =) Har gått igenom både laura ashley, tricia guild, sandersons tapeter =) Ha en underbar dag! kramar Malin

RANA sa...

Jag har lagt till dig som en av mina bloggfavoriter. Hoppas det är okej. Kram, Rana

My Lovely Things sa...

så mysigt du ahr det i ditt sovrum...ja vet det där med fina tapeter..hade en jätte fin reproduktions tapet i köket...målade till slut över den...den var jätte vacker men det var så svårt eftersom den innehöll så mycket färg..jag har den tapeten i min hall..koilla bilden vid nyckelskåpet...

Vilken trevlig bok du har hittat...jag älskar gamla böcker...Rekomenderar serien driver dagg faller regn är en bygde roman serie av Marigt Söderholm.....

Ha det gott!
Kram Anna

White Season sa...

Så fint du har det, och tapeten är ju jätte mysig, men jag vet hur det är... Vad fin din kista blev som vit...hm kanske ska måla min i alla fall :-) Tusen tack för dina rara ord på min sida, det värmer och gör mig jätte glad. Tack snälla, Kram o ha en fortsatt bra vecka. Malin

Fridhemspinglan sa...

Hej Loppis-lover!
Det var en glad överraskning att upptäcka din blogg! Du har retat aptiten med det lilla jag hunnit se...

Måla nu inte över de vackra tapeterna, bara för att ha det som alla andra. Våga vara blommig!!!!!

Om du fixar lite nya, vita textilier till sängen och sänggaveln, så kan det nog bli vitt så det räcker ändå.

Kram
Ingela :)

Ängladröm sa...

Ååååå, så fin tapet. Jag förstår att man vill förnya, men den tapeten...jag skulle ha svårt att skilja mig från den...
Kram Catharina

Hemma hos Klara... sa...

Ja, jättefin tapet. Gillar också Larua Ashley. Det är alltid kul att göra om hemma, jag förstår att det kan vara svårt att måla eller tapetsera över just denna skönhet.

Kram
Helena

Lilla Blanka sa...

Åh vad fin den vita lådan är vid fotändan, jättemysigt!
Kram
Mia

Liten Bod sa...

Hej! Så fint sovrum, men jag känner igen känslan att något annat kanske skulle vara kul. Skönt att det är andra som också köper mycket och billigt, som blir lika dyrt som en stor grej... :) Ibland har jag funderat på att söka för det, när pengarna är slut trots att jag inte köpt "någonting"! Hur hittar du pallar? I Stockholm finns det baske mig inte en enda, varken på loppis, Myrorna eller Blocket. Skam den som ger sig! Kram, Tina

Marie sa...

Ditt sovrum är jättevackert! Jag hade också en Laura Ashley tapet i vårat sovrum i vårat förra boende. Förstår dig dock, ibland vill man förnya sig och göra något nytt.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Tonje sa...

Hei!
For en vakker blogg du har her...mange nydelige setaljer du viser i bildene dine.
Ta gjerne en titt inn på min blogg=)