15 februari 2008

Videkisar



Idag på eftermiddagen så var jag ute på promenad med min bästis Camilla och vår hund Wilma. Det var bitande kallt men friskt och soligt. På vägen hem hittade vi videkisar i en hög längs med vägen där kommunen rensat och sågat ner träd, och mitt bland detta upptäckte vi dessa små små söta videkisar som vi bara var tvungna att ta med oss hem.

.

.
De små kisarna fick pryda tvättkannan på skänken i rummet.
.

.
Fattigmans ljustakar har jag på flera ställen i vårt hus. Tre av dessa som står här har jag köpt under en av våra semester resor till Danmark.


.
Morfars munspel och ett gammalt glasögon etui har jag lagt på en loppistallrik.
.

26 kommentarer :

My Lovely Things sa...

vilka vackra bilder....så vackertoch skirt!!!!!

Tänk vad fint vitt är.....spegelskänken är helt ljuvlig.....
Måste visa mina antivit vänner denna bilden....
Jag tror att min skänk skulle bli fantstisk fin i vitt.....men mannen vill ha den mörk...
Ljuvligt med videkissar,,,,så vackert i vit kanna..det ska jag nog härma..här växer videkissar utan för..och vita kannor har jag ju fyndat...
Tack för inspirationenen.......du sprider runt dig..
kram Anna

HannaH i Det stora grå huset sa...

Vide, så fint... Lyckas aldrig hitta ute i naturen vet inte var det växer här i kring... Så fint i den vita kannan.
Det var väldigt fina bilder alltihopa... Gillar ditt gamla glasögonetui och munspelt på tallriken!
Ha det gott! Kram Hanna

ängeln i vitt sa...

Superfina bilder du visar. Videkvistar måste jag ut och plocka ser jag. Fint att ha i kannan.

Ha det gott
Kram carina

Karolina sa...

Vilken blogg du har människa! Helt otroligt. Och du delar min passion för loppisar:) Älskar dessa skattjakter.

Är det ok om jag lägger till dig i min länklista?
Svara gärna på min blogg, jag kan vara lite senil ibland:)
Stor kram på dig
Karolina - Fröken Fägring

Änglahem sa...

Vad fint och vårinspirerande med videkissar!! Inte sett ännu, men nu får jag nog ge mig ut på jakt.

Tack för infon om Veddige, det var ju synd! Blekinge/Skåne då har ni väl verkligen våren inpå knuten. Iaf om man kan lita (tveksamt iofs) på väderrapporterna. Våren kom ju på skam här i Halland i dag, vi fick t om lite SNÖ! nu!! den skulle ju varit här i dec. men..puh... den töade bort snabbt!

Ha en fortsatt fin helg!

Kramar
Ulrika

Sockersött sa...

Vackra bilder! Jag älskar videkisar. Härligt med prommenad, det piggare alltid på en.

Kramar Kia

Marie sa...

Har inte sett några videkissar här ännu, ljuvligt vackert att ha dem i den vita kannan. Bilden på skänken med alla vackra saker på är bara såååååå fin! Inspirerande!

Ha det bra!
Kram Marie

Sagalisa sa...

Vilken fin blogg du har...alltid roligt med fler från södra Sverige!
Mysigt med videkisar...våren smyger sig på..
Kram Anna

En Doft Av Danmark sa...

Åååhhh videkvistar!!! Nu måste jag ut och kolla, om jag hittar några...dom är ju så himla fina!

Kram
Dorthe

Hemma hos Klara... sa...

Åh, då är det ju vår när man hittar videkissar... nu måste jag ut och leta själv och se om det finns något vårtecken. Vad fint du har dekorerat på spegelskänken!

Ha en bra dag
Kram Helena

Minnelita sa...

Søte Videkissar. I Norge kaller vi dem Kattlabber eller Gåsunger. God søndagskveld ;D

Viktoria sa...

Jag gillar videkissar...de är så fina..hoppas jag kan plocka några här snart!
Fina bilder du visar!
Ha det gott!

White Season sa...

Vilka fina videkvistar och så utslagna...underbart. Fin kanna de står i också, en sån måste jag bara köpa mig. Jätte fina bilder som alltid här, du är så himla duktig på att få till det. Ha en bra vecka, kram Malin

P-lina sa...

Åhh så ljuvliga bilder du bjuder på!!!!
tänk att du hittat videkissar ...redan. Tror intevi har några...eller jag vet inte.Ska kolla imorn :-)

Kram Kram

Vit lantlig själ sa...

Härligt att våren kikar fram på en del ställen. Här får vi nog vänta ett tag till med dom söta kissekatterna.
Vi har också en hund som heter Wilma. Roligt.
KRAM och ha det bra.

Tonje sa...

Så flott det ble med de grenene...de var utrolig dekorative.Jeg er selv glad i fattigmannssølv og kan nok aldri få nok av dem=)

Fridhemspinglan sa...

Oj oj oj!
Du bjuder på så vackra bilder!

Videkissarna på den vita skänken... Klockan... (inte måla!)
...voffsingen...

Jag är så glad att jag hittade till dej!

kram
ingela :)

ps. Jag slängde ut en liten allmän förfrågan om att träffas här i Närke. Det utestänger ingen - det är bara lurigt att veta var folk bor...

Inredningsgalen sa...

Villken byrå och ljusstakarna, har dille på fattigmanssilver just nu! Videkisar har jag letat efter, de bör komma när som här nere i Skåne!

me and alice sa...

Vad fint det är med videkissar!
Speciellt i den fina kannan och tvättfatet. Fattigmanssilver...mmm det älskar jag. Så fint arrangerat på er skänk...
kram från Susanne (klantfia)

Lilla Blanka sa...

UNDERBARA bilder...såå vackert!
Kram
Mia

Annalunda sa...

Vilken härlig blogg med massa inspiration och fina bilder...och loppisfynd...som också är en av mina stora passioner... jag kommer tillbaka och du är förstås välkommen till mig!
Kram Annie

Rosengårdens Inredning sa...

Hej! Nu har boken "Franske Förnimmelser" kommit äntligen den kostar 499 kr och jag har lagt undan en till dej...
Hör av dej om jag ska skicka den eller du kanske har vägarna förbi...
Kram Malin

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, nu blir jag alldeles förrvirrad, det är väl alla bloggar som ställer til det men har jag besökt dig förr? Fann dig via Me & Alice, vilken ljuvlig blogg du har! Så mycket vackert att kika på! Så läckert med videkissarna så där och goa vovvar! Tack för din länk till mej, du är insatt i min lista du med! På återseende! : ) Mari.

Hannis sa...

Tack snälla du för din fina kommentar hos mig!
Fantastiska bilder du knäppt!
Och din skänk igen...
Den är såååå fin!
Kram Hannis

Carina sa...

Så vackert med vide i den vita kannan. Snart är det VÅR jag längtar !
Kram Carina

BROCANTE sa...

Hei - vi kjenner hverandre ikke, men nå har jeg funnet siden din og kommer til å stikke innom deg fra tid til annen. Her var det slik jeg liker å ha det - masse fine loppis funn. Vi sees