18 april 2008

Ris och Ros

Riset denna veckan bestod i att vår nätverkskabel fått sig en törn
av dörren där den legat på golvet vid tröskeln och därför slitits sönder.
Så helt plötsligt var vi utan Internet här hemma.
Det är hemskt vad fort man vänjer sig att gå in en runda på kvällen
för att bara kolla läget och hälsa på er där ute...
Men som sagt denna veckan har jag fått klara mig utan.
Fick logga på mig på sonens dator efter några dagars abstinens
och surfa runt lite snabbt, men eftersom jag där hade en tidsbegränsad åtkomst
så det var bara att acceptera faktum och lägga tiden på annat.
Idag så fixade vi en ny kabel och äntligen kan jag blogga igen :-)

Veckans stora Ros var ett paket som anlände i början av veckan.
En strut och en liten ask låg i paketet, med texten "Livet i Vitt"
Den passar ju helt perfekt här hemma...
Det är en liten byteshandel mellan mig och Marja, med den ljuvliga
Hon ska i sin tur få en liten tavla i akvarell av mig :-)
Tusen Tack rara Marja för dessa ljuvliga skapelser.
I veckan som gick hann jag bl.a med att putsa sockerskålen i silver.
.
Trädgårdstolen från hallen har tillfälligt fått flytta in i köket,
men den ska snart få flytta ut i trädgården precis som den brukar om våren
och då får vi hitta på något annat här till hörnet.
.
I soptunnorna av zink från IKEA förvarar vi hundmat och pantburkar.
.
På en vitmålad liten pall i en hörna i köket står just nu en papperskorg
med ett gammalt nummer av favortit tidningen Vakre Hjem.
Har ett par stycken såna här små pallar i huset, är lite svag för dem...
De har så många användningsområden och passar in lite överallt.
..
I helgen ska jag ta igen det jag missat i veckan och titta in till er också.
KRAM

28 kommentarer :

Tonje sa...

Hei Min venn!
Jeg har heller ikke vært på nettet den siste tiden,men nå er jeg tilbake for fult igjen!

Så vakre bilder du viser i dag som alltid!Den hagestolen var helt super flott!

Men jeg må si det var utrolig flott å lese innlegget du hadde om rachel aswell...hun er også en av de som inspirerer meg aller mest...og jeg er veldig glad i hennes bøker og teknikker.
Ønsker deg en flott helg=)

Ann-Catrin / finthemma sa...

Godmorgon!!

härliga byteshandel.. så vacker asken och struten var...kan förtå du inte kan få nog av dem!

Vackra bilder från ditt kök.. stlen var ju jättefin där..men jag förstår du längar ut nu i vårsolen..jag ska vara ute i hela helgen har jag bestämt!!

Kram kram A-C

My Lovely Things sa...

Hej!!
åh så fin strut..så duktig hon är..verkligen vacker...

trist med internet avbrott..

Så trevligt med zinkförvaringen i köket..det skulle jag med vilja ha..men har nog ingen plats tyvär..

ha en härlig dag..
kram anna

Guldkant på livet sa...

Jag har startat en ny swapblogg. Titta gärna in och anmäl intresse

In my house sa...

Hej!
Usch ja,, vad man vänjer sig fort vid nätet,,, och saknar de lika fort när de inte går.... Lite besatt...... :)
Fina plåt-zink hundmats tunnorna va! Är de IKEA? el,,, hade gärna velat ha såna!
Tråkigt med Markislagret,,, vi brukar alltid svänga inom där, man är på Ekohallen! Trevlig personal är ju A & O, tycker ja!
Och jag har rätt lätt, att berätta för dom om dom inte är trevliga el nåt! hmmm,,,, jobbade som kassörska innan i 7år, så man e lite jobb-skadad! Man MÅSTE va trevlig i Service yrket, punkt slut ;)

Såna tvättbrädor kan man aldrig få för många av,,!
Vilket fint väder vi har ute,,,solen skiner som bara den! Även veckan ska bli fin! Så jag får väl gå ut med frukosten nu!
Ha de toppen kramar josse

Gårdsromantik sa...

Det var verkligen en läcker strut och burk!
Vad bra med byteshandel - som igamla tider hihi!

Kram Maud

Änglahem sa...

Vad mysigt med byteshandel! Marjas saker är ju så himla fiiina!! Romantiska och ljuvliga!!

Vad är detta för nytt loppisfynd? Vill ju seeee!! Helst nuuuu!*hihi*

Har du målat din tvättbräda eller var den så vit vid köp?

Ha en skön helg nu när våren är kommen!!
Kramar/Ulrika

Grinden på glänt sa...

Roligt att byta till sig fina saker! Jag gillar verkligen stolen du tagit in... en sån grupp skulle jag vilja ha!

livetpåfyran sa...

Ja utan internet blir man verkligen kollrig...väldans vad man vänjer sig. Vilken söt trädgårdstol du har inne. Jag önskar vi hade lite större plats i vårat kök för de där tunnorna från IKEA är jättefina.
Vilken bra byteshandel ni har gjort, sakerna är verkligen jättefina, kram Pia

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej!

Åh så fina saker du bytt dig till.
Fina bilder från ditt kök!

Ha en trevlig helg!
Kram Anna

hemtrevnad marie sa...

En vecka är låååång tid under såna omtändigheter....hihi!!
Vilken söt ask och fin strut du fått!
Ojojoj....mina ögon bländas av ditt nyputsade silver vet du, jag är ju inte van vid sånt...haha!!!!
Ha det gott!!
kraam

Guldkant På Livet sa...

Hallå där, så himla fint du har det i köket, helläckert och så fin strut och vackert arrangerat på brickan!!!

Du, det är inte jag som skrivit kommentaren ovan. Detta är så sjukt, jag infogar texten här som jag skrivit hos alla andra:

Jag vill passa på och "utnyttja" din blogg för lite information och sprida ut i bloggvärlden,
Kommentarer från "mej" om ngn swapblogg är INTE från mej utan ngn som har tagit mitt namn och startat en blogg! En blogg som hon nu raderat men det underliga är att hon kommenterat hos såååå många denna morgon, de flesta av mina bloggvänner faktiskt men "inte kände till mej"! Ja, alltså, jag är väl inte kändast i stan men har dock bloggat i 14 månader och många känner till mej och har dessutom med mej på sina länklistor. Trist och skumt. Så jag får traska vidare och skriva hos alla andra med... men så du/ni vet, ngn swapblogg kommer jag aldrig att skaffa...

Mari-Riktiga Guldkant på Livet.

Marja Kristiina sa...

Hej vännen! Tusen tack, jag är så glad att du gillade dom!!! Och tack alla andra som lämnat goa kommentarer här!

Ha en skön och solig söndag!

Under en vind sa...

Visst blir man beroende...hi hi...

Jag har knappt varit inomhus sista dagarna, har umgåtts med vännen solen istället! Underbara dagar!

Villka fina bilder du visar!

Nu börjar vi nedräkningen...bara en vecka kvar...

Kram!

Marie sa...

Vilka ljuvliga saker du har bytt till dig, förstår om du inte kan se dig mätt på dem!

Usch vad jobbigt när det blir datorstrul, kan tänka mig att du fick abstinens, det skulle definitivt jag ha fått, hihi.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Frida sa...

Hej!
Vistt är det bra med byteshandel. Det brukar jag och min kompis också ha. Fina saker! Sockerskålen är jättesöt. Det är inte alls kul när datorn strular. Bra att det har fixat sig igen.
Ha en trevlig vecka!
Kram Frida

Kära Stina sa...

Vad fint du har det i trädgården! Tycker om när det finns mycket saker och stilleben även i trädgården, inspirerande! Ha det gott! Kram Kerstin

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Paula!
Visst är det jobbigt när tekniken sviker en, man är så van vid att kunna blogga runt lite när man får lust..... Kolla Tradera å Blocket om man hittar nåt fint...
Vilka fina saker ni har bytt med varandra... :)
Ha en fortsatt solig vecka :))
Kramar Malin

Lantliga drömmar sa...

Fina saker du visar!

Visst är det konstigt att man blir beroende så snabbt! Vi hade vår dator på service för kanske ett halvt år sedan, och de första dagarna visste jag inte alls hur jag skulle få tiden att gå då jag inte hade något internet att surfa runt på...
Efter några dagar upptäckte jag dock hur otroligt mycket jag hann med här hemma, saker jag aldrig har tid med när datorn står på...! .-)
Otroligt!

Ha en skön vecka!

Hemma hos Klara... sa...

Vad kul med byteshandel :) fina saker du fått.

Ha en härlig vecka!
Kram Helena

livetpåfyran sa...

Hejsan svejsan!
Nja Mimmi fäller inte så mycket just nu...hon har precis löpt färdigt men innan det fällde hon jättemycket. Jag tror det blev tjall på linjen lite. Hon är iaf inte färdigfälld. Ja ibland blir man lite less på hår.

Vi bor ganska nära kennel Discovery, men Mimmi kommer ifrån kennel Touchwind. Känner du till dem? Kram Pia

Ps. Det kanske blir en liten valp till hösten men vi får se...väldigt löst än så länge fast spännande är det!!

tindra lite mera sa...

Men välkommen tillbaka efter det påtvingade avbrottet!
Men vad kul med byteshandel,jättefina saker!!

Kram Katarina

milly Garden sa...

Hej!

Förstår frustrationen!! Tekniken ska bara fungera... finns inget så frustrerande som när den inte gör det!!! Men vilken fin strut och den lilla asken... ett fint plåster på såret som ger pluss tillv veckan!

Kram Marina

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jag trodde absolut att jag hade kommenterat här redan! Tur att jag dubbelkollade! Jag har kikat på ditt fina inlägg flera ggr!
Vilka fina saker du fått i din byteshandel. Sååå sött!

Härligt att våren är här. Känns så underbart... Bloggtiden min har minskat kraftigt de senaste dagarna... :-)

Ha det så gott!
Kram Hanna

Lilla Blanka sa...

Hej!
Åh, ja visst är det frustterande när man inte kan surfa som man vill..skönt att det löste sig med kabel :)
Ohhhh vad smart att du gjort ett byte med Marja..hennes strutar är ju gudomliga..jag har velat ha en sån sedan den hon lottade ut...
Din stol dom står i köket är jättefin, har jagat sånna länge nu :)
Kram
Mia

Cecilia sa...

Godmorgon! Kul att du tycker om det!!! Jag samlar massa inpiration från ditt hem och dina bilder oxå!!

Det är eucalyptus som hänger i fönstrena, med små blad.

Stolen är jättefin i köket, härligt med ett sånt stort kök!

ser ut att bli ännu en fin dag här, så man får passa på att sticka ut näsan....
Kram Cecilia

Linneagården sa...

Finfina saker du visar. Strutarna var så söta. Stolar gillar jag, de passar att ha precis överallt.

Ha det gott i vårvärmen /madelene

RANA sa...

Hjälp, jag får dåndimpen av alla fina saker du visa upp. Vilket sagolikt hem du har!

Kram, Rana