4 september 2008

Höstenergi

Hösten är en årstid som jag verkligen gillar. Jag får förnyad kraft nu. Bygga bo gör man ju ofta om våren då dagarna blir ljusare och känns längre, då det är så roligt att greja både inne och ute. På sommaren andas jag ut och på vintern går jag i viloläge :-) Men nu på hösten släpper jag alla måsten och förverkligar ideér som jag samlat på mig under sommaren.

Kan det vara den höga luften ute som gör att hjärnan får in extra syre och ork nu?

Så här ser det ut på köksbordet för tillfället. Den stora brickan är ett av sommarens loppisfynd för 10 kronor. Såg en likadan fast modell mindre hos en antikaffär för 150 :- , då log jag för mig själv :-)


På tallrikshyllan i köket har jag inte ändrat något (ännu) men visar er en bild ändå.
.
Korgstolen från sovrummet har nu fått flytta in i köket istället. Den har redan kommit till användning, för jag sitter ibland i den när maken plockar undan disken efter middagen. Det ser så jobbigt ut, så då måste jag ju vila lite :-)
.

Örngottet med spets på köptes också på loppis i sommar för någon ynka krona. Den virkade spetsen är lite söndrig. Måste bara bli färdig att sy ihop det nån dag också...


De små äggkopparna har jag bara lagt huller om buller i en skål på fönsterbrädan.
.

Vår egenhändigt gjorda spiskåpa har jag inte visat förut. Den byggde maken för över 15 år sedan. Bakom den har vi en vanlig fläkt som är fast i väggen och ovanpå står denna skapelse som man enkelt kan lyfta bort när sotaren kommer. Den är gjord av spånskiva och målad med vit struktur färg. Vad gör man inte för att få in lite lantlig känsla i sitt icke lantliga hus...
.
Det var alles för denna gång. Ha det bra alla snälla rara människor där ute och ta hand om varandra! Kram Paula

18 kommentarer :

Under en vind sa...

Alltid lika fint!

Ha en skön helg, kram!

Lilla huset på prärien sa...

Vilken himla smart och fin konstruktion den där spiskåpan. Det får du hälsa din käre make. Det finns ju nästan inga snygga fläktar att få tag på tycker jag.

Kram Jenny

Marja Kristiina sa...

Men du, vilka kanonfina saker du visar igen! Ditt kök är ljuvligt beyond any words, äggkopparna är såååå fina, brickan är hur vacker som helst, korgstolen är to die for... ! Får massor med inspiration av dig varje gång. Toppen!

Ha en skön helg!

Skatan sa...

Så mycket fint! Jag är lite tallrikshyllebesatt just nu eftersom jag snart kommer att få till en vägg i köket som bara ropar efter en sådan. Bygga själv eller köpa dyrt...ja det lär väl hänga på orken och på om idéerna infinner sig :)

Ha en fin dag.

Kram,

Anna

Viola sa...

Hejsan, härlig höstdag här med sol, bäst att njuta så länge det varar för helgen ska ju bara bjuda på ruskväder, du har ett så rart kök, väldans vackert med allt det vita, du vilken lysande idé med skön sittplats i köket och för ett så bra "ändamål", ha det riktigt skönt i helgen och släpp tankarna fria, är som du, nu kan jag oxå tänka, min hjärna fungerar inte ihop med för mycket värme, kram från VIOLAN

Tidsmästarinnan sa...

Det är ju få saker som är så trevliga som att se något man själv köpt till ett bra pris mycket dyrare någon annan stans, hihi!

Jag gillar din tallrikshylla, ja hela köket!
Trevlig helg
önskar
Susanne

livetpåfyran sa...

Va mysigt du har det i ditt kök Paula!
Underbart fint med korgstolen...
Ha en go helg, kram Pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är så fint i ditt kök! Och vilken fiffig ide med fläkten!
Jag vill byta kök nu, och det kanske blir verklighet snart...hoppas på det! Så nu fick jag ännu mer inspiration.
Tack Paula!
Kram
Marie

Jema Rose sa...

OTROLIGT vackert kök ni har, fläktkåpan ser verkligen fin ut!

Kram & ha en trevlig helg!

/Jenny

<3

Linda/Lantliv i lägenhet sa...

Icke lantliga hus, läste jag rätt? Tycker det ser hur lantligt ut som helst..du bjuder på såå många vackra bilder från erat vackra hem! Tack för att du delade med dig av dina erfarenheter, känns alltid skönt att höra hur andra har haft det!

Spiskåpan var den snyggaste jag sett hittills...vilken superidé att fixa till det såå snyggt!

Trevlig helg på dig//Kram Linda

Regina sa...

Hello Paula

Your Kitchen looks wonderful.Is it
from Ikea? I have also a white kitchen.
And your silvercandleholder with all the others,just loveley.
I wish you a nice weekend!!!!!!!!
Kram,Regina

Lockas lilla längtan sa...

Jätte inspirerande bilder som vanligt. Den med brickan på bordet gillar jag verkligen!!

kram Veronica

Mrs W sa...

vacker bricka :-) haha vår kåpa är byggd på liknande sätt! funkar hur bra som helst eller hur!!

Karin Krut sa...

Hej! Jag hittade precis hit och vilken fin blogg och vilket fint hem du har :) Korgstol var ju en fiffig ide i köket. Tallrikshyllan är jättefin har länge önskat mig en sån men jag vet inte var jag ska sätta den :)
Ha en jätteskön helg
Kram Karin

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Paula!
Ha det så härligt på Kreta och và rädda om er...
Härligt kök du har...och vilken fin bricka du fyndat...
Bada nu lite åt mig med...
Kraam Malin

In my house sa...

Hej hej!!! Det är väl härligt när man känner hur energin kommer in i kroppen!!! även vädret påverkar,,, när de ä grått och disigt ute får man mycket gjort inne!!!! och det är ju alltid bra :0)

Ha de gottit kramar j

Magny sa...

mycket vavkert her hos deg,- tror jag flytta like inn....
kram til deg~~~~

Emma sa...

Hejsan!
Tänkte höra om korgstolen är något du fyndat på loppis och sedan målat om? Har du spraymålat? Vad använder du för slags färg? Har hittat en korgstol, men vet inte om jag ska slå till.. Har dålig koll på vad de brukar kosta..

Emma