19 oktober 2008

Tallrikshyllor..

Kan man få för många tallrikshyllor? Ja det kan man nog. Själv har jag precis inhandlat min fjärde och jag har ingen aning vart jag ska placera den ännu, men det brukar ge sig med tiden. Den ska ju dessutom målas först. Hyllan som jag visar här idag köpte jag i somras och är en enkel variant. Den har jag satt ovanför skänken i finrummet. Har bara visat en liten glimt av den innan, så varsågoda här kommer hon i sin helhet :-)

.
Det finns inte plats för många tallrikar här inte...
.
En liten fransk dikt rullade jag ihop och satte i lyktan.
.
Stolen till vänster är också ett av sommarens loppisfynd. Hela 30 kronor fick jag punga ut med :-) Lite vit färg gjorde som vanligt susen och nu fungerar den som extra sittplats här inne.
.

Här sitter jag ofta i min soffa och bläddrar i nya JUL boken. Oj så mycket fint det finns i den att vila ögonen på, tiden försvinner för ett tag när man sitter och drömmer sig bort.
.

På skänken står bl.a. min lilla växt. Köpte en likadan från danmark innan, men när Maxi fick in dem fick två till följa med mig hem. Jag älskar denna karga lilla stackare med namnet "Sophora" (uttalas med betoning på O:et) Jag å andra sidan läste något helt annat när jag kollade mitt kvitto :-)
.
Ha en härlig vecka nu allihop! Kraaaam Paula

42 kommentarer :

Gårdsromantik sa...

Men vars hittar ni dem - jag ramlar då aldrig över nån!
Tom när jag riktigt anstränger mig och spanar är det som bortblåst på tallrikshyllefronten.

Skam den som ger sig - nu skall jag surfa in på Blocket!

Men snart skall jag inviga min spikmatta ... skall bara gruva mig lite till!:-)

Kram Maud

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Hej hej!
Alla dina tallrikshyllor är jättefina, och skänken.. Jag har för lite vägg i köket så jag har inte kunnat få upp min tallrikshylla...
Kram kram Linda

My Lovely Things sa...

fniss..fniss..så tokigt det kan bli..jag läste ju oxå nått som inte var så vackert...

Men vilken fin tallrikshylla...stolen är ju grymt fin den med..

Ditt vardagsrum är så otroligt vackert..så perfekt kombinerade saker..underbar helhet..
kram Anna

Tidsmästarinnan sa...

haha, vilket kul namn på en fin blomma!
Och tallrikshyllor, vadå, det går väl inte att få för många?? Tror jag inte!!

:-)

Din var jättefin och passade så bra där.
Kram!
Susanne

Erika sa...

Hihi ja det var ett annorlunda namn på blomman, förstår verkligen att man kanske uttalar namnet fel om man inte tänker till..Hihi

Vilken vacker hörna du har fixat till med tallrikshyllan, den ny fyndade stolen och skänken!
Måste bara fråga...Var har du köpt skänken? Nyfiken, har nämligen en likadan som jag har fyndat här hemma i byn...Har inte sett någon annan som har en likadan :)

Min är julröd men har funderat på att slipa och måla den vit...Beslutsångest :O

♥ Kram Kram ♥

Jema Rose sa...

Visst är det vackert med tallrikshyllor..! Växten var verkligen också fin!

KRAM & ha det GOTT!

/Jenny

<3

Inspiration i vitt sa...

Du har det så fint Paula, det ser så rent och harmoniskt ut hos dig, stillsamt på nåt sätt.
Jag bläddrar oxå mycket i Jul boken, hittar nya saker att titta på hela tiden.
Kram på dig/ingela.

Anna sa...

Oh kan du tipsa om var du snubblar på alla dessa tallrikshyllor, vill ha vill ha :-) till barnens rum. Kram Anna

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Jag har också haft svårigheter att hitta en fin tallrikshylla - alla har varit för stora och dyra!

Gillar verkligen din nyaste hyllan - och hela hörnet ser så fint ut!! Tänk att du fyndat nästan allt på loppis eller billigt någon annastans... Lyckans ost!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hahaha, ja det var ju ett annorlunda namn! Men växten var ju jättehärlig!
Och finte är det med tallrikshyllor... jag har inte en enda :(... Missade en som någon hade slängt i en container ute på landet... förstår inte varför jag inte plockade upp den bara ... ibland får man ångra sig!
Kram
Marie

Mrs W sa...

Tallrikshyllor är fint, om jag bara hade lite plats för dom :_)

Rosengårdens Inredning och Nicke´s Egna sa...

Hej Paula!
Jag har med köpt såna sophoror på Maxi...gillar också formen med dom skira gröna små bladen...
Jättefin tallrikshylla du visar....vitt ljust och hemtrevligt du har det :)

Kraaaam Malin

Smycka dig sa...

Hej och vad underbar och annorlunda tallrikshylla du har skulle passa mig perfekt:D

Jag har varit lite frånvarande( förklaring finns på min blogg) men känner hur spänningen stiger för varje besök jag gör idag:D Det är så inspirerande att göra "hembesök".

Ha det bäst
kram
Lotta

Eva sa...

Så fint du har det! Jag vill också ha en tallrikshylla i köket, men det finns inga väggar.
Mycket fint att fästa blicken på och vilken fin stol du hade fyndat. Gillar också det lilla "torra" trädet med det lusfyllda namnet.
Må så gott!
Eva/Loppan på berget

Millas hem sa...

Halloj!
Tallrikshyllan är jättefin med fin dataljdekor på oxå!
Har själv en ( i källaren) som jag inte vet var jag ska hänga upp. Idag har dokumentet blivit klart, men inte uppsatt, där jag tänkte ha det, blev inte så lyckat som jag trodde, så nu får jag väl försöka hitta en annan placering åt det, för upp ska det!!
Vi får prata ihop oss om en pysselkväll snart! Kanske kan prata om det den 1:a!
Sophoran är så fin, köpte ju myrtenträdet för ett tag sedan, och vill ha något nytt i sovrummet. Mårbackana har gjort sitt för i år, men det känns hårt för de blommar ju som bara den! Men de känns för somriga nu!
Ha det gott....ses snart!
Kramis Camilla

Atelje Annorlunda sa...

Vilka fina tallrikshyllor...har sett flera på loppis som jag ville köpa men har inte plats i köket. Har inte tänkt på att man kan ha dom någon annan stans. Ovanför skänken var jättefint.
Kram Åsa

Ina sa...

Mm gillar också tallrikshyllor!! De är lätta att placera och man kan ju faktiskt ha de till annat än tallrikar, t ex böcker...
Kram Ina

Skatan sa...

För många tallrikshyllor? Ne... man kan ju ha dem till kokböcker och allt möjligt om man vill bredda användningsområdet. Fast en förutsättning är förståss att man har väggyta kvar...Det har jag inte gott om :)

Fina bilder från din tidigare hylla!

Sov gott,

A.

Guldkant På Livet sa...

4 tallrikshyllor!? Det var inte illa men du har förmågan att få dem att passa perfekt var du än sätter dem! Och vilken fin växt, på Ica maxi? Hm, finns säkert inte här...vilken fin stol till fyndpris!! Mari.

Emma sa...

Nä man kan inte få för många:) Har inte en enda dock:( önskar mig min första närjag fyller år i november:) Tror inte jag får någon. Det kommer sluta med att jag hittar en på loppis så brukar det bli:)
Jätte mysigt rum och super fin stol, 30 kr?? hehe ibland har man tur.
Kram Emma

Betongänglar sa...

Vilka fina hyller - måste nog inskaffa en sådan om jag får plats-
Älskar Loppis själv är ofta ute och fyndar.
Jättefin Blogg - kommer gärna åter... ;)
Kram/Annelie

Viola sa...

Visst är det vackert med tallrikshyllor, skulle så gärna vilja äga en, men just nu är alla väggar fulla av annat och en sådan hylla ska ju sitta ganska allena så att säga, ljuva bilder som alltid hos dig, kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Skulle så gärna vilja ha en också.Men väggarna är redan fulla.

Eller...måste klura ut nåt ställe:D

Kramar Viveka

MY WHITE COTTAGE sa...

Jättefin liten söt tallrikshylla! Visst är JUL-boken underbar - så mycket att inspireras av!!!

Jag har stått och tittat på sådana träd flera gånger men ändå inte kommit till skott... Men nu har jag plockat undan ett par pelargoner här hemma så nu finns det ett par platser lediga! *fniss*

Härliga bilder från er Kreta-resa! Vilket vatten! Vilka uuuuuuunderbara fönsterluckor! Förstår att du ville ta med dom hem i resväskan!

Kram från Jenny

Levindas Värld sa...

Hej!

Jag röstar NEJ, man kan nog inte få för många vackra tallrikshyllor (finns ju så många olika modeller) och vanliga hyllor är också såå fint och charmigt att ha, me like!!

Va roligt att du gillade mina tavlor jag gjort :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Gnistrande snö sa...

Jättefina bilder och vilken supersnygg tallrikshylla. Jag gillar när den är så där enkel.

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Grinden på glänt sa...

Jag gillar den! Å vilket namn på trädet... *fniss* Jag med läste lite fel... :) Fast det är jättefint och lite annorlunda.

me and alice sa...

Hej Paula!
Inte kan man få för många av dessa skönheter. Du lyckas så himla bra att placera ut dina! Jädrans vad du är bra på att få till det!
Vilken fin stol!!
Ha, ha, vilket namn på en växt! Inte vågar då jag fråga efter den på vår Ica Maxi!
kram Susanne

Moderncountry sa...

Hei hei,

For en herlig krok du har kreert der da, du er dyktig på sånt! Fine tallerken og keramikk. Og veksten som har sånn karakter. Har letet så lenge etter grønt som gir det lille ekstra, det er vanskelig å finne! Takk for tipsen om denne lille stakkaren ;)

Ha en herlig dag!
Klem Aina

Ann-Charlotte sa...

Ja stolar kan man få för en spottstyver på flera auktioner..det gäller bara att ha ögonen öppna. Den vart jätte fin!
Kramisar
Ann-Charlotte

hemtrevnad marie sa...

Supervackert Paula!!
Tänk när jag hade min lilla antikaffär, då sålde jag massor av tallrikshyllor ,men nu när jag vill ha en själv ska du inte tro att jag hittar någon inte!
Växten var jättefin, tur att du tog reda på uttalet, annars skulle man ju inte vilja höra sig för efter en sådan, haha!
kram på dig!

Millas hem sa...

Hej igen!

Hoppas att ni får det jättetrevligt på "utflykten"! Det är jag säker på att ni får!
Kan det bli annat!! :)
Alla tjejer med samma intresse!
Hälsa alla!
Kram Camilla

Lilla Blanka sa...

Hej Paula!

Jo man kanske kan få för många, men de är ju såååå fina och stört omöjliga att motstå :)

Ser nästan en ny varje gång jag är på loppis och får stålsätta mig för att inte släpa med mig en hem varje vecka. ;)

Kraaaam goa vän, nu är det nedräkning timme för timme nästan va, jagär som ett barn som väntar på julafton *hihi* :)

När åker du ner? Jag och Ann åker så vi är nere vid 5-tiden tror jag.

Mia

Marie sa...

Nä, inte kan man få för många tallrikshyllor, hihi. Jag skulle gärna kunna tänka mig några till här hemma. Din var helt underbar, så enkel och vacker och så fint du har dekorerat den.
Den där växten har jag också sett när jag har varit i Danmark, men inte visste jag att den hade ett sånt lustigt namn, hihi. Skulle också kunna tänka mig en sån liten stackare här hemma!!!!!

Vi ses snart! Ska bli superkul!
Kramar Marie

LantlivsAnette sa...

Åhh vad du har det fint !!
Så du ska på bloggträff..om jag ändå hade fått följa med, det är synd att jag bor så långt bort..
Hälsa till alla från mig, och lova att fota riktigt mycket och visa oss andra !!
Ha det gott
Kram Anette

milly Garden sa...

Jag kan bara hålla med dig!! det är så himmla fint och ger så klart den rätta charmiga lantliga stilen vi bloggare är ute efter...jag vill ha många jag med! Har en modell av en som sitter som en påminnelse till min Gubbe på kylskåpet... Så vill jag att den som ska sitta ovanför vårt sidebord i matrummet ska se ut! Den som vänta på något gott väntar aldrig för länge... ibland håller jag med och ibland inte!!"
Nu ska jag suckta över dina fina!
Trevlig Kväll!
Kram Marina

Lilla Blanka sa...

Hej Paula!

Tittade in till dig förut idag ett par ggr, tänkte du kanske gjort ett inlägg om helgens bravader *hihi*
Jo det var lite segt att köra hem i nattsvarta mörkret och ösregnet..men det gick bra.

Jo sonen simmade så bra att han gick till riksfinal, så nu blir det stockholm om 4 veckor :)

Kraaam
Mia

ps det var så kul att ses, hoppas vi ses snart igen!

Englainnan sa...

Hej!
Vilket fint vitt skrin du hade. Jättefin och trevlig blogg:)

Raur sa...

Jättefina bilder!

Kallholmen sa...

Nej...man kan aldrig få för många tallrikshyllor. Däremot kan man ha för få...och det känns inte bra.
Vackert inlägg.
Carolina

Biene sa...

Are this all photos from your home!
I love them.
It´s very nice with all this white things.

Greetings from Biene

Marie sa...

Jättefin tallrikshylla, skulle gärna vilja inhandla en sådan men har tyvärr ingen plats för en. Ha det gött i höstmörkret!