3 november 2008

Små ting från danmark...

Det blev inga större inköp för min del när vi var i danmark förförra helgen. Det var mer en inspiration än shopping resa. Det blev mest små saker här och där bara. När jag handlar går jag på känsla. Det ska det kännas rätt och oftast vet jag precis vad jag vill ha, men ibland velar jag och vill fundera ett tag ifall jag verkligen vill ha en sak eller inte, vilket är svårt när man vet att man inte kommer tillbaka till affären i fråga på ett tag. Då gäller det att ta ett snabbt beslut, köpa eller låta bli. Oftast gör jag det sistnämnda och grämer mig sedan efteråt för att jag inte slog till när jag hade chansen.


Hittade 2 st vita spetsörgnott från ett loppis vi besökte på söndagen innan hemfärd. 25 kronor stycket. De har jag placerat i köksoffan.

Två stycken ljuslyktor som ser ut som ett marmeladglas köpte jag från Persiljepigen, det ena står just nu här på brickan med ett värmeljus i. Fattigmansljustaken från Fridas Gård.
.
Lilla ljuspåsen med text och bokstaven X på köpte jag från Honning og Flora. (den rostiga kniven med den vackra skaften är däremot ett av sommarens loppisfynd)
.
Här på tallrikshyllan står det andra glaset. Den fungrar perfekt som förvaring till mina små ljus. Den lilla morteln bredvid hittade jag på ett loppis vi besökte i danmark.
.
Tallrikshyllan i sin helhet, nu lite omändrad igen som alltid när något nytt tillkommer :-)
.
Den gamla vita skärbrädan från Honning og Flora. Det var typiskt en sådan sak jag helst skulle velat fundera lite extra på. Mest pga att det inte var något loppispris direkt. Men oj vilken tur att jag ändå köpte den. Som sagt, ibland gäller det att slå till.....
.
Det kantiga fatet köpte jag hos Kronen. Är väligt förtjust i denna formen på fat. Brickan från danmarksloppiset medan koppen kommer från samma loppis som jag köpte örngotten från.
.
Visst är det märkligt men jag tyckte att jag hade en del saker med mig hem från Danmarksresan, men nu när man placerat ut alla de små tingen så försvinner de bara i mängden. Nu kommer jag helt plötsligt på en del andra saker som jag också fick med mig hem. Men de får jag helt enkelt visa er en annan gång :-).
.
Önskar er alla en fin vecka. Ta hand om varandra. Kram Paula

31 kommentarer :

Mrs W sa...

vilken fin tallrikshylla! Ja det är jobbigt när man är iväg och det inte finns tid att fundera på saken...

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Så mycket fint du har köpt och fyndat - tycker att det blev en hel del nya saker och ting! Jag är också en sån typ som gärna funderar mina inköp lite längre.. Din tallrikshylla är nog så fin så fin!

Kristin sa...

Hejsan hejsan, vilka jättefina fynd du har gjort! Det är väl i och för sig härligt, att fynden smälter in hemma ohc inte "märks" så mycket - det måste ju betyda att du handlade precis rätt saker som passade ditt hem och ditt hjärta!!!

Å jag sitter här och suckar, du har det för fint... jag vill nästan alltid genast ändra och piffa när jag har läst något inlägg på din blogg. Blir alltid så inspirerad av dig!

kram och ha en fortsatt bra vecka
/Kristin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Paula!
Så roligt vi hade på bloggträffen!
Och nu måste man runt till allihopa och se vad alla egentligen köpte... det gick ju inte riktigt att hänga med där!
Jag tycker du fick med dej en del iaf... och vilken tur som sagt med skärbrädan...
Ja, grejerna försvinner runt på olika platser i hemmet, och sen får man nästan leta efter dom, när man ska fota...hihi
Kram
Marie

Jema Rose sa...

LJUVLIGA ting du inhandlat..!

KRAM, Jenny

<3

ängeln i vitt sa...

Här sitter jag och dreglar och suckar på allt fint du visar. Du har ett himla fint hem. Tänker kolla lite till hihi.

Du har en award och en utmaning att hämta hos mig.

Kram på dig / Carina

Hem och Lycka sa...

Åå så mycket fint du handlat.. Och ditt kök är helt underbart fint! kram

Vita-hjärtan sa...

Å,vad mycket fint du fick med dig hem från grannlandet!

Trevlig kväll/Evelina

Majas mammelucker sa...

Hej Paula!
men oj vad mycket fint du köpte..hann inte se vad alla fick med sig hem ..roligt att titta runt och se vad som kom med hem..
En porslin skärbräda ångrara jag att jag inte köpte..det får bli nästa runda jag åker ut på...
Hade gott.. sköt om dig!!!
Kram Maria

H elle K sa...

Så mye vakkert. Du er virkelig flink til å ta vakre bilder. Ha en fin kveld. kristin

Regina sa...

Hi Paula
Fantastic pictures!!!!!!The lace on
the tablett looks very pretty.I like this arrangement,lace,marmeladglas
and candleholderin silver.In Germany called Bauernsilber.
Your home looks very nice.I like this
style.
I wish you a wonderful restweek!!!
Hugs,Regina

Atelje Annorlunda sa...

Hej!
Jättefina saker och bilder.
Kram Åsa

Meddelålderskvinna sa...

Vilka fynd du gjorde!!! mycket fin tallrikshylla!
kram Zinkbaljan

Marie sa...

Hej Paula!
Så kul att få se vad som fick följa med dig hem och vilken tur att du köpte skärbrädan, tänk vad du hade ångrat dig annars!
Ditt hem är helt underbart vackert, jag bara njuter av alla bilderna!

Ha det bra!
Kramar Marie

Viola sa...

JAG BARA NJUTER AV DINA BILDER, KRAM

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja jag känner igen mig när det gäller att handla eller inte. Men blir galen på mig själv när jag väl bestämt mig och saken är slut.
Du visar iallafall jätte många fina saker du köpt :)

Kram Viveka

Betongänglar sa...

Vad härliga Bilder . kul med resa till Danmark...
Kram/Annelie

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Vilka fina fynd du gjort! Önskar att jag hade närmare än 250 mil till Danmark...
Kramar Camilla

Gnistrande snö sa...

Åh vilket ljust, underbart kök du har, så fina bilder!
Många fina fynd.

Ha en fin vecka du med!

Kram
Katarina

Jeanettes hus sa...

Paula min vän,

Och du tyckte att jag hade det fint!!!!!!!!!!!!!!
Men du är ju hemma blind för ditt hem är bara helt underbart!

Så fint alla dina fynd smälter in.
Hoppas verkligen att någon mysig inrednings tidning har varit och plåtat hos Dig,annars är det synd och skam.

Hoppas att allting är bra med dig och att veckan varit god.

Ha nu en bra fredag och njut därefter jättemycket i helgen.

Jag själv har fullt upp i tomteverkstan...... OJ OJ OJ

Åker till Danmark på onsdag med mina sakletar prylar. Roligt!

kramisar Jeanette

Vitt och nött sa...

Vilka fina bilder du bjuder oss på! alltid lika trevligt å kika in hos dig!

Ha en skön kväll!
kram

Vero sa...

Vad fina grejer. Fina bilder har du överallt också.

Hittade din blogg när jag bloggsurfade lite.

Lämnar ett litet avtryck och önskar trevlig helg!

Lilla Blanka sa...

Hej Paula!

Det ser så fint ut i köket, otroligt mysigt på den bilden solljuset strilar in och bildar fina skuggor..!

Din skärbräda är ju så himla fin..jag höll ju länge och väl i en jag med..men tog köpte aldrig nån...där..Däremot köpte jag en på Fridas Gård (fast din är ju mycket finare tycker jag förstås)

Roligt att få se såhär vad ni andra köpte, man missade ju en del..Det fina fatet du fick tag på på Kronen missade jag helt te x :)

Kram vännen, ha en jättefin helg!
Mia

Frida sa...

Hej Paula!
Vilken underbar talrikshylla och fina saker du fick med dig i från Danmarksresan. Det där med shopping är inte alltid så lätt speciellt om man inte kommer tillbaka till butiken på ett tag som du skriver.
Hoppas du får en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Ingunn LGF sa...

For et nydelig kjøkken du har! Takk for titten og ha en fortsatt flott helg!

Inspiration i vitt sa...

Du har det så fint i ditt kök så det är inte klokt.
Din köks hörna är underbar och din tallrikshylla med.
Ja det är inte alltid lätt att veta vad man ska ha när det finns så mycket att välja på, när jag var på H & F så velade jag med saker hit och dit så jag tänkte att ägarinnan kan nog inte tro att jag är klok.
Kram på dig/Ingela.

My Lovely Things sa...

Åh så vackra ting su fyndat..
Du har det så fint och vilsamt..
kram anna

Guldkant På Livet sa...

Gud vilket fint kök du har!! Jag bara älskar alla små arrangemang o stilleben, mycket vackert! Fin skärbräda och de där marlemadburkarna har jag med, el likn i af, mycket fint med ljus i! Och vilken snygg bordskniv!! Mari.

Jema Rose sa...

Jag har också en fusk-Amaryllis ,som jag köpt på Hemtex, den duger alldeles utmärkt! Min mamma har en från Sia...den ser verkligen ÄKTA ut, men den kostade ju också lite mer...

Kram, Jenny

<3

Betongänglar sa...

Åh - det finns jättempnga goda recept, har inte provat "soppor, bröd och röror" än - men ska det snart oxå...
Kramar/Annelie

Ett skönare liv sa...

oj va fint, sagolikt :)
kram nadja