21 december 2008

3 dagar kvar...

Huu vad fort det går nu. Och inte är vi helt klara med julklapparna heller :-) Varje år är det samma sak, men det väl hör liksom till att få stressa lite såhär dagarna innan så att man sen kan koppla av ordentligt i mellandagarna.


Köpte en liten underbar nätlåda när jag och väninnorna var och hälsade på hos Malin på Rosengårdens Inredning förra helgen. Den har jag bland annat smyckat med ljuslyktor gjorda av gamla glasburkar med grovsalt och värmeljus.
.

Har ställt den i mitt köksfönster. Utanför lyser gräsmattan grön...Inte någon julkänsla precis när man tittar ut inte. Men vädrets makter rår man ju inte på tyvärr...


Vitmålade kottar har jag lite överallt i huset nu under julen. Här samsas även kanelstänger i vita band tillsammans vitlök.
.

Ännu ett suddigt foto. Som jag berättat innan är vår kamera inte den bästa. Av 10 tagna fotografier blir ca en eller högst två stycken ok... Suck...!!! Får väl se om tomten kanske kommer med en ny till mig :-)
.

Imorgon ska jag jobba men sen ska jag också ha lite härlig julledighet och få mysa och rå om mina nära och kära riktigt ordentligt. Äldsta sonen som numera bor i Göteborg kommer hem ikväll nu närsom. Lillasyster i familjen går här hemma och väntar och längtar alldeles vansinnigt efter sin älskade storebror :-) Så om vi inte hörs innan julafton önskar jag er alla en riktigt GOD JUL! Kram Paula

28 kommentarer :

Viola sa...

Hejsan Paula, här är granen nr 2 klädd så nu återstår bara lite matlagning dagen innan jul. Vi brukar ta det väldans lugnt med julen i vår familj, skönt att bara träffas och äta gott, det viktigaste för oss, hoppas julefriden börjar infinna sig hos er oxå, om vi inte hörs innan jul så önskar jag dig en riktig God Jul med de dina, många kramar VIOLAN

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Jag skulle också behöva en ny kamera, men troligen får jag den nyaste Harry Potter i stället ;)!

Gillar dina bilder ändå, så otroligt fint du har pyntat med kottar och fattigmanssilver. Den där zinkställningen är också superfin! Ha det så bra!

P.S. Hur är det med bebisen, visst var du gravid eller..? Kanske det är dags snart..? =)

Änglahem sa...

Nattens Paula,

Nattugglan här...så himla fint du julpyntar! Kan jag beställa dig till nästa december?.....Inte?!!!!...du måååste! Du måste hjälpa mig....pls...

Lite sudd hör väl hemma vid den här tiden av dygnet....jag trodde det var mina ögon som var suddiga*fniss*...

En riktigt God Jul önskar jag dig och dina nära!

Kramar, Ulrika

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja visst är det mysigt när man få rå om sina kära under julen. Vi harockså fått hem våra. Och ikväll så badade vi i vårt ute spa...Skönt.

Vill önska dig en fin jul

Kram Viveka

http://myownhome.blogg.se sa...

Vad gulligt det var på ditt kakfat med kottar och kanel! Det var en bra idé som jag nog måste härma. :D

Ha en riktigt God Jul, Kram //Johanna

Kerstin sa...

Så fin den lille netting kassen var.
Og etasjefatet ditt nydelig. Så på et i går som jeg ønsker meg.

Håoer du får en fredfull og hyggelig jul , Klem Kerstin

My Lovely Things sa...

Godmorgon paula..åh så vackert du har det..
jag gilalr verkligen detaljerna från ditt kök..så otroligt fint..Du har många underbara ting..
Ha en fin Jul..
kram anna

Vita spetsar och snoriga ungar sa...

Superfint!

God Jul!

Jema Rose sa...

SÅ vackert du pyntat!!!

TACK för din kommentar, jag anmälde faktiskt grannarna hos Polisen i Fredags, känns SKÖNT..!

Önskar dig en riktigt God Jul & ett Gott Nytt År!!!

Julkram från Jenny

<3

Fru Skrot - Rouva Romu sa...

Hej igen! Ja, jag har faktiskt blandad dig med någon annan med bebisen - och jag just kom ihåg vem det var: MormorRuthsAnn! Förlåt, inser nu, att inte är aktuellt hos er numera =) =) =)! God Jul ja Gott nytt år med alla dina "bebisar"! ;)

Mitt Måleri sa...

hej
så mycke vackra bilder du visar...jätte kul att jag hittade till dig...återkommer gärna
kika in hos mig och mitt möbelmåleri om du har lust..
önskar dig en god jul
kram pia

Regina sa...

Hi Paula
Loveley pictures!!
God Jul and a Happy New Year!!
Julkram Regina

Lilla Blanka sa...

Hej goa Paula!

Åh vilken fin nätlåda och vad underbara saker du har stoppat i..!

Allt ser så ljust och fräscht ut, rofyllt och fint, perfekt nu till jul!

Kram och God Jul vännen!
Hoppas vi kan ses på bloggträff i Gbg till våren :)

Mia

Marie sa...

Hej Paula!

Underbart vita krispiga bilder, gillar verkligen ditt vackra hem! Lådan du köpte hos Malin var jättefin och så många ljuvliga saker du har i den.

Önskar dig och din familj en riktigt God Jul!
Kramar Marie

http://myownhome.blogg.se sa...

Hej!
Tack för att du sa till om att länken inte funkade jag kikade och såg att det var så men jag vet inte vad jag ska göra åt det så det får väl vara så tills jag kommer på vem jag ska be om hjälp. :)

Åh vad mysigt, jag vill också skaffa hund men min sambo tror inte att vi har tid. :( Men det ändrar sig väl så småningom. :)

Detsamma, hoppas att du får en underbar jul!

Kram! //Johanna

Romantiska Hem sa...

Vilken underbar julstämning det råder hos dig! Ville nu titta in innan jag tar jul och önska dig och de dina en riktigt God Jul, kramar Petra E Romantiska Hem

Vita spetsar och snoriga ungar sa...

Men..tack! Jag tycker att det är jätteroligt att sy. Sen är jag antingen eller..håller på en hel dag eller gör absolut ingenting..Finns inget mellanläge. Suck.. Men sån e jag!

GOD JUL-kramisar

In my house sa...

Önskar dig en riktigt mysig och god Jul... Kram josse

Majas mammelucker sa...

Tittar in och önskar dig en skön jul och ett gott nytt år!
Här är det lika fint som vanligt vännen....sköt om dig...
Kram Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Paula!
Så fin den var den lilla lådan med nätet! Och allt pynt i den också!
Inte är det så mycket julstämining utomhus... vi får väl försöka göra det bästa av det inomhus istället!
Ha nu en riktigt God Jul!
Kram
Marie

Millas hem sa...

Hejsan!

Ville bara kika in som hastigast och önska er alla i familjen en God Jul!
Lådan blev så fin, har kanelstänger och lyktor i min nu!

Dina små kottar ser lite ut som chokladbollar med pärlsocker!:)

Eller är det för att jag suktar så himla mycket efter choklad nu i juletid!

Stor kram// Camilla

Ina sa...

Vill önska dig och din familj en riktigt god jul!!
Kram Ina

Gúa sa...

hej min kära Paula!

Åh, så fint du har gjort i varje vrå!
Jag njuter!...samtidigt som jag önskar
dig och din familj en God Jul med massa värme och mys!
Må bäst!

Kram...

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det ...
Jag vill önska dig en riktig GOD JUL
KRAAAM Anette

eva sa...

hej..åhh vad fint!! god jul!!

Fridas gård sa...

Jamen det är ju du!
Hej Paula,
Sitter här och snurrar runt bland bloggarna och rätt som det var så började poletterna trilla ner!! Så kul och se ditt hem och få ta del av alla dina idéer!
kram Therese

Vita-hjärtan sa...

Du har något att hämta hos mig! Kram Evelina

lillakolonistugan sa...

Jag älskar dina pardörrar med "blästrat" glas.Nu ska jag försöka mej på att fixa ett par dörrar i min kolonistuga men vill fråga om lov att hänvisa till din fina blogg och din bild?
Julhälsningar Anne