12 december 2008

Granris och Kottar...

Jag hinner inte riktigt med att njuta av alla mysiga julbestyr i år känner jag, tycker tiden bara rusar, fast så känns det varje år. Men det är lika bra att ta det lugnt, julen lär komma och gå vare sig man stressar eller inte. Lite julpynt tillkommer det ialla fall här hemma, lite mer för var vecka det närmar sig.



Den gamla trätrågen har jag köpt i en antikaffär och målat vit på utsidan.
.
Jag har fyllt den med bland annat fattigmansilver och gamla kottar. Insidan fick behålla sin träbruna färg medans kottarna har fått lite vit touch.
.

Även bordet utanför ytterdörren har nu fått lite julkänsla med hjälp av granris och kottar
..
Ha nu en härlig lucia dag imorgon //Paula

26 kommentarer :

Hanna sa...

Jättefint!!

Ha en mysig luciadag!
Kram Hanna

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Vill bara önska dig den bästa av jular.

Roligt att lära känna dig lite bättre genom utmaningen.

Får väl själv anta den vid senare tillfäller.

tack för att du tänkte på mig.
Op gick bra.

Ha den bästa av jular ja det är vad jag önskar dig.

KRamisar Jeanette

Tickistina sa...

Hej:)

Jag antog din utmaninig, och hoppas att det är ok att jag lagt till dig som favoritlänk på min blogg.
Jag är ofta här och läser, och har precis börjat blogga själv:)

Hoppas att du får en riktigt trevlig Lucia.

//Rebecca

Jozan - Krydda Livet sa...

Otroligt fina och mysiga bilder med massa inspiration. Tack snälla du. Hoppas du får en fortsatt trevlig lucia. Kram

Alba Linea sa...

hi there! i loooove your blog! i hope its ok, i put you to my linklist. ;0)
by di ;0)

Under en vind sa...

Underbart mysiga bilder, som alltid hos dig!

Kul att få ta del av din utmaning!

Kramar!

Atelje Annorlunda sa...

Vilka fina bilder du visar. Tråget blev jättefint och kottarna...smart att måla lite vitt.

Kram Åsa

annashusidingtuna sa...

ååå så fint du har utanför din dörr!
Det är alltid roligt att läsa utmaningar.
Kram Anna

Älskar sött/ Unik kollektion sa...

Spännande!! =)

Va mysigt du gjort det!! Själv har jag inte hunnit pynta nått inne hos mig..men det kommer väl!! =)

Ha en härlig vecka! kramar Malin

Kerstin sa...

Hi..,
your Blog is sooo lovely..!
Greetings from Germany..
Kerstin

Betongänglar sa...

Vilka jättefina bilder...
Kul att läsa om dig...
Kramar/Annelie

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
Jaa, du din lilla rackare..:)
Du såg att jag hade en oxford fotölj..hii..hii..alldeles rätt, helt nytt möblemang, jag ska visa vardagsrummet sen, men det fattas en slutlig detalj och det är mattan som jag har beställt..det var inte helt lätt kan jag säga att få tag i en enfärgad matta, så jag löste det på ett klurigt sätt, jag ska berätta på bloggen sen.
Himmel vad du har det fint..det där tråget med kottar och kulor i..jättefint !
Idag på morronen har jag bakat pepparkakshus..jisses, det har jag aldrig gjort förut...men roligt var det...
Ha det så bra
Kraam Anette

Fransk inredning sa...

Tråget är jättefint!Du har ett jättefint hem till jul..Kram Susanne

livetpåfyran sa...

Va fint du har gjort det!!

Vill bara önska dig en riktigt god jul!!

Kram Pia

zinkbaljan sa...

Wooow så himla mysigt du har gjort!!
Kraaaam

Viola sa...

Hejsan, vilket underbart gammalt tråg, så fint det blev med kottarna och nu är utmaningen gjord ser jag. Härligt, nu vet man lite mera om dig som person, vaknat till ännu en helgrå dag, tror jag emigrerar snart, ha det gott, kram VIOLAN

Millas hem sa...

Godmorgon Paula!

Kände du?! Riktigt otäckt upplevde jag skalvet som väckte oss i morse!
Flög upp ur sängen och har aldrig tidigare piggnat till i den hastigheten innan!
Barnen sover fortfarande lyckligt ovetande om hur rädd jag blev. Tack och lov!

Ja här hinner jag med lite oftare inlägg än tidigare pga VAB, och hon är piggare nu, så jag är tacksam över det!
Har Ellen okså hemma idag, så det blir en mysig dag med film och spel!'
Kom och spela om du vill...du som älskar att spela spel! :)

Tack så mycket också för den trevliga utflykten häromdagen, ni har väl pyntat era små lådor avigt och rätt du och C förmodar jag! :)
Det är så roligt att ändra om där efter årstid, tycker jag!

S var hos E inatt, men han vaknade med feber, stackarn!

Men jag sa åt honom:

"Det är väl inget att gnälla över, lite feber...Hallå!! Ett skalv!!"

Han bara skrattade!
Ha nu en bra dag så ringer vi varandra i dagarna!

Kram Camilla

Sunday Roses sa...

..how loveley the pictures yor show us...many greetings from germany...
kram
Beate

Marie sa...

Hej Paula!

Så underbart ditt trätråg är och vad fint du har pyntat det. Jättevacker utebild också, så snyggt med all zink.

Ha en bra onsdag!
Kramar Marie

me and alice sa...

Hej Paula!
Vilka vackra bilder du bjuder på!! Ditt tråg blev ursnyggt!!! vad duktig du är!!
Kul att läsa om dig också!
Vi har helt klart samma favoritmaträtter... *fniss*
Kram Susanne

Under en vind sa...

Tittar inom hos dig igen för att önska dig en riktigt skön och avkopplande jul tillsammans med nära & kära!

Kramar! ♥

milly Garden sa...

Du har gjort det jättefint både ute och inne..och så fint med lite vitt på kottarna med!


Kram Marina

LantlivsAnette sa...

Halloj där !
I morron visar jag mitt nya möblemang...men jisses vad svårt det är att fota fina bilder nu, det är ju sååå mörkt..
Ha det gott
Kraaam Anette

Gnistrande snö sa...

Jättefina bilder!!

Känner igen mig i det där med tiden som rusar iväg...

Hoppas dock att du får tid att koppla av och njuta över julledigheten. Önskar dig en riktigt
God Jul & Gott Nytt År!

Kram Katarina

Annika sa...

Hej hej, måste bara säga att guuud vad fint du har det :) Hoppas du får en mysig helg, mvh Annika

Gårdsromantik sa...

Så snyggt med lite vitt på kottarna!

Kul att få veta lite mer om dig också!

Kram Maud