10 januari 2009

Galna idéer...

Jaa det får jag ofta...En del låter jag passera direkt för jag inser att jag varken har tid, ork eller lust, medans andra kan jag inte låta bli, jag handlar impulsivt och är full av skaparlust, jag funderar och planerar, och så en dag blir det ungefär som jag hade tänkt. Idéen är genomförd och jag är jätte nöjd. Men ska sanningen fram så blir en hel del av mina galna idéer och projekt aldrig avslutade, utan de står här hemma och skräpar i något hörn och bara väntar...
.

Dessa skåp luckor köpte jag på fyndet på Ikea härförleden. Tyckte de påminnde om gamla fönsterluckor med sin avlånga form. Första tanken var och sätta dem på varsin sida om ytterdörren utomhus med stora vackra beslag på...
.
...eller att använda som en liten vikvägg inomhus...med vacker text på kanske??
.
Jag har gått loss med sandpappret runt alla lister för att få lite schabby look på dem...
.

Det var här vid vår sk fin entré jag först tänkte mig luckorna skulle få pryda, på var sida ytterdörren. Jag såg det hela framför mig när jag stod där i varuhuset, men när jag sedan testade min idée på plats så föll den pladask! Det såg inte riktigt klokt ut!! Tegelramen runt ytterdörren måste nog målas vit först? Så till våren får jag väl testa det hela en gång till, om jag nu inte kommer på andra tankar innan dess :-)
.
Just nu känns det som min lilla spontana ideé bara kommer att bli ytterligare ett i högen här hemma... Har ni några smarta tips vad jag kan göra med mitt impulsköp tar jag gärna emot dem?

Har fått en Award av gulliga Evelina med den mysiga bloggen "Vita-Hjärtan" Jag bockar och bugar. Tack snälla rara du !!! Ha en trevlig helg alla mysiga människor där ute. Vi höres. Kram Paula

35 kommentarer :

LantlivsAnette sa...

Nämen du, vilka fina dörrar !!
Vet du, jag skulle köpa en till och göra en vikvägg av dom, jättefint skulle det bli !!
Det skulle vara jättefint vid din ytterdörr också, men jag ser att du har en utelampa vid varje sida om dörren så det kanske är svårt då..eller ?
Ha det gott
Kraam Anette
P.s glöm inte att visa sen vad du gjorde med dom...

Skatan sa...

Javisst finns det många halvfärdiga projekt även i mina gömmor! Men - så måste det nog få vara...det är ju inte alla idéer som visar sig möjliga att realisera när det kommer till kritan.

Vet inte i skrivande stund vad du kan hitta på med dina - kanske får du något bra tips från någon mer altert. Jag känner mig idétom just nu...

Trevlig helg!

/Anna

Viola sa...

Jamen, jag ser det oxå framför mig, går de inte att fixa till, skulle vara helläckert....ibland önskar man att det kunde bli still en stund i hjärnkontoret, alltid nya idéer som poppar upp som popcorn, går nu snart in med andra veckan på stora rummet, prata om att detta projekt har växt... det ena för ju med det andra så att säga, men jag har min färdiga bild utav det hela och hoppas den överensstämmer sedan med verkligheten...ha en skön lördagskväll, kramar

Kerstin sa...

Så fine d edørene var. De hadde nok blitt fine på hver sin side av ytterdøra. Men de kan nok også bli fine med tekst på=)

Blir spennende å se hva du bestemmer deg for0)

Klem Kerstin

Millas hem sa...

Nähä!
Har du köpt någonting som du inte riktigt vet vad du ska ha till?!

Märkligt....har aldrig hänt mig!! :)


Du jag fick en idé direkt...(om du inte kommer på något annat), det skulle vara läckert att måla "inuti" med griffelfärg och låta ramen vara vit, och ha den ståendes i köket med lite recept på eller veckans matsedel!

Fast det är klart, det kanske är synd att inte använda båda tillsammans till något fint!

Ha en mysig lördagskväll, så hörs vi i veckan!!

Kramis Camilla

Sätt ihop båda och gör en sänggavel
eller de är för korta kanske?!

Ja ja, du kommer säkert på något!

sussie sa...

Gokväll!
Såå häftigt ja tycker absolut ute vid ytterdörrn...kram snowwhite-sussie

country-dreams sa...

ha ha jag är likadan, fast oftast kommer jag inte så långt i mina ideer eftersom det är så mkt annat runt omkring som tar tid. kram

lottens vita och gröna sa...

hallå goa paula! gu så påhittigt, den idéen ska du nog inte droppa ger sig kanske på vårkanten! vilken häck alltså, en sån otroligt fin entre, den måste du fota i alla dess skrudar lova det!!! vad är det för buske?
grattis till utmärkelsen!
varmkram lotten

mimmuli sa...

Jätte fina bilder du visar igen...Låter så bekant...galna ider.*fniss* love u blogg!

Anna sa...

Hej Paula!

Åh vilka vackra dörrar! Jag skulle definitivt göra en vikvägg av dem! Sätta pianogångjärn emellan och som du sa, skriva något fint på dem! Det tror jag blir superfint!

Har själv haft samma idé att göra en vikvägg att ha i sovrumme. Har tänkt snicka ihop en själv och klä med tyg, men kanske åker jag till Ikea och fyndar fina dörrar istället:)

Kram
:)Anna

Under en vind sa...

Vikvägg är inte alls dumt, köpte en vikvägg i somras, och den är inte alls olik dina dörrar! Å sen är det ju alltid fint att bara ha dem stående tycker jag....

Hoppas att du haft en skön helg! Kramar!

Romantiska Hem & Inspiration i Vitt sa...

Hejsan Vännen! Så otroligt jätte bra att du kunde lösa detta med kamera!!! Super bra, vi tycker du har så mkt.Pixel antalet på kameran bör vara 10 megapixlar och vara inställt på den högsta upplösningen då bilderna tas. Bilderna vill vi ha senast den 15 feb eller så fort som möjligt. Det kommer att bli super bra!!! KRAM Petra & Ingela

Marie sa...

Hej Paula!

Jättefina dörrar, vad spännande att få se vad du gör med dem! Vilken underbar ingång ni har till erat hus, såååå vackert!!!

Grattis också till ett år med bloggen, hoppas du fortsätter blogga riktigt länge!!!!!!!

Ha en bra vecka!
Kramar Marie

livetpåfyran sa...

Hej Paula!!

Känns skönt att det inte bara är min trädgård som är uppfräst:)

Du, mitt underbara dokument...jag funderade o funderade på hur jag skulle få upp det för jag ville inte bara fästa det med nålar.

Köpte mig därför en tunn skiva
(7 mm) på brädgården och provlimmade med ett liknande papper som planschen på baksidan(väldigt förutseende för att vara jag!;)Tapetlim/vävlim fungerade jättebra! Fast jag ska erkänna att jag fick panik först för skivan böjde sig jättemycket. Jag fick ha is i magen och tänkte att skivan rätar säkert ut sig när det torkar och det gjorde det!!! Ja menar dokumentet kostar ju lite kosing...

Hoppas det går bra, hör av dig med resultatet!!

Kul att höra ifrån dig, kraaam Pia

Hemma på Landet sa...

Så fint som du har det, så kommer du att fixa det där.:-) Kram

K sa...

*fnissa* MY GOD VAD JAG KÄNNER IGEN MEJ...Är exakt likadan, en del ideér känns så knäppa så jag knappt törs säja dom högt haha
Men jag tror stenhårt på DIN IDE`känns som d skulle kunna bli jättefint ! LYCKA TILL Väntar med spänning ;D Kramis /K

Viveka i Bläckhornet sa...

Gör en vikdörr av dem! Införskaffa en till så blir det jätte fint.

Har en utlottning av väggord på min blogg nu...

kram Viveka

Vitt och nött sa...

den där idén med vikvägg lät ju jättebra! så fina va de iaf!

grattis till din award!
kram

Gammalt o nytt sa...

Tror på idén vid din ytterdörr!
Men som vikvägg skulle dom också bli fina...ler
Kram/Irene

Ps Otroligt fin blogg

Mitt Östergården sa...

Vikvägg skulle jag rösta på. Men jag är säker på att du snart kommer på något påhittigt själv. Du verkar ha hur mycket kreativa idéer som hällst.
Kram Helen

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Så vakre de dørene var...det er alltid så koslig å titte innom hos deg her,du er jo en av mine favoritter=) Min gamle blogg var Landlig Idyll,dette er min nye blogg.

Klem Tonje

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi, ja du vännen! Ibland får man ju strålande ideer tycker man... sen blir det inte alltid som man tror, men oftast brukar det komma till användning förr eller senare, och det tror jag det gör hos dig också. Jag har också massa halvfärdiga projekt hemma, men nu har jag börjat ta tag i en efter en, hur länge nu den lusten finns... innan man hittar nåt nytt!
Kram
Marie

In my house sa...

Hej hoppsan.... Visst är IKEAS fynd hörna bra!!! Andreas älskar att gå där nere =) Ibland är där massor och ibland inget alls.... Ja tycker att de lät fint ha ha dom vid dörren.... Annars får du måla med griffelfärg på spegelpartiet och låta resten bli som en ram!!!!
- huuu, jag är ju då oxå en samlare!!! så i vårat garage ligger nog 10st fönster luckor "blåa" som vi köpte på oss i somras,,, Efter att ha målat 2 vita,,, kom mitt sunda förnuft tillbaka,,, undrade då varför vi köpte alla 10..... =) =) hehe

Kram josse

Sannas Drömmar sa...

Hej hej,

Superfin blogg du har!, kände mig så träffad när jag läste om blogg eller inte blogg, ha nyligen bestämt mig för att starta min egna blogg efter att ha följt så många andra under lång tid. Bestämde mig i sista stund av samma anledning som du själv beskriver; förhoppningsvis får den mig att sätta igång med alla projekt och pyssel som jag planerat :)

Ha en fin dag!,
Sanna

Jeanettes hus sa...

Paula min vän,

Dörrarna kommer att bli hur fina som helst när du värkt färdigt din idé om var de skall placeras.

Fynd kan man göra överallt. Det är ju så roligt att fynda.

Jag har den stora lyckan att berätta att jag skall besöka Formexmässan tillsammans med Tina, Maria och Gabriella.
Det är fler bloggis tjejer som dyker upp så vi kommer att ha en liten "bloggträff" mitt i mässan.
Underbart!

Måste säga än en gång att jag gillar ditt fina vita hem!

Kramisar Jeanette

Fru Ekenstedt sa...

vilka fina dörrar! tycker du ska göra en vikvägg av dom och skriva nått vackert på dom.
Men då kanske man vill ha tre?
Ja, du har då så fint har på bloggen så det blir säkert fint vad du än hittar på!

Kristina

Gnistrande snö sa...

God fortsättning!

Jättekul med männsikor med galna ideér men jag tror det blir superfint både vid entren eller som vikvägg. Mysig häck ni har vid ingången till ert hus.

Grattis till 1-års jubileumet!

Gillar den där tårtan på bilden, den är så enkel och snygg...och säkert väldigt god ;-)

Ha det så gott!

Kram
Katarina

Atelje Annorlunda sa...

Känner igen med i att handla med inte slutföra. En vikvägg skulle bli fint tror jag. Själv skulle jag nog köp en till eller snickrat en ram och sytt ett tyg på den av ett gammalt lakan med spets och monogram eller en med armeringsjärn...då kan man ju dessutom hänga lite pynt på den.

Vi får kanske se sen vad du hittar på.

Kram Åsa

Fridhemspinglan sa...

Jag säger som Anette, köp en till och gör en vikvägg av dem!

Jag fick till och med en tanke om att tapetsera i speglarna med någon diskret tapet - kanske till och med tre olika, men matchande i ljus naturfärg...

oj oj, skulle jag gärna vilja ha själv.

Du gjorde rätt i att måla klockan. Tänk att en ton hit eller dit kan förändra så mycket.

Hoppas du har kvar ditt vackra rosensovrum. Med den fantastiskt fina klänningen upphängd var det bara ljuvligt.

Som du förstår har jag bläddrat runt en del hos dig.

Eftersom jag är i målartagen skulle jag gärna vilja veta vilken färg ni har på väggarna i finrummet.

kram och på återseende
ingela

annashusidingtuna sa...

Fina pardörrar som du säkert kommer att kunna ha på lite olika platser i framtiden, det är ju kul att kunna variera sig litegrann!
Grattis till din utmärkelse.
Kram Anna

Teres sa...

Vilken underbart inspirerande blogg du har:)

Skulle också vilja ge den en award eller rättare sagt två. Gör ett besök i minm blogg så ser du:)

Lilla Blanka sa...

Hej Paula!

Det låter som vi är lite lika du och jag :)
Jag har så mycket ideer och planer och ibland tappar jag till och med bort ideerna men sakerna sparas (i källaren tex) för att plockas fram men då kanske det blir nåt annat av det hela än jag tänkt från början *hihi*

Hmm, jag hade gjort en vikvägg ac de fina dörrarna, med lite fin dekor på...
Det kanske funkar att ha dem utomhus också, men jag hade nog varit lite rädd att de skulle svälla och bli förstörda där.

Kram vännen, ha en jättefin helg!
Mia

milly Garden sa...

Spännade att få se vad du gör med dom? en vikvägg vore inte fel, men dom är fina där dom står nu med...du kommer säkert på något kreativt!

Trevlig Helg!
Kram Marina

Mjölk, Puder & Aska sa...

Hej Paula,

Vill verligen berömma dig för din blogg, så fin oc smakfull.
Ett vackert hem har ni.

Coola dörrar det där, dörrluckor vore ju häftigt men det är klart att ma ska ju vara helt nöjd innan man hänger upp saker utanpå huset.
Jobba på det, tror det blir vackert.
Anna

Fransk inredning sa...

Tittar in för att önska dig en trevlig helg!Det ska bli spännande att se vad du tänker göra med dörrarna...Nu har Nina öppnat sitt showroom,spännande....Kan vi inte ha en bloggträff,vi bloggerskor i Blekinge?Kraam Susanne