8 februari 2009

Perspektiv på tillvaron...

Helgen har varit här, den kom på besök och gick snabbt igen som vanligt. Svisch så var den över och helt plötsligt sitter man nu här och förbereder sig inför jobbedagen imorgon. Men idag har jag beslutat att inte ha någon söndagsångest som jag alltid annars har. Ska istället tänka att jag faktiskt i dessa kristider ska vara glad att jag har ett arbete att gå till (ännu så länge ialla fall) . Känner med er som fått gå från trygghet till ovisshet. Måtte det snart vända! Det kunde dock varit värre tänker jag också. Tänk t.ex att bo på Gazaremsan just nu. Då hade allt varit bra mycket värre eller hur? Ibland behöver vi sätta saker och ting i perspektiv och se det vi faktiskt har istället för att allt som oftast snegla på det vi inte har...
.


Vackra tyger, dukar och qviltar ligger ovanpå mitt skåp...
.
Ser ni vad jag har införskaffat?? En provdocka. Den står tillfälligt här i finrummet. Men ska få sin plats i sovrummet när jag målat och stylat den klart. Fortsättning följer...
.
Avslutar med en bild på ett blommigt kuddfodral som passar så bra på vår vita soffa. Den är inhandlad från butiken Landtlif i Röaby.
.
Nähe, nu är det dags för lite fika och film. Det är vårt lilla söndagsnöje här hemma. Tack också för alla kommentarer jag fått, jag läser allihop och blir så glad. Jag försöker att svara på så många jag bara hinner. Sov och Må gott alla vänner! Kraaam Paula

28 kommentarer :

Erika sa...

Hej där!

Ja söndagsångesten känner vi väl alla till men också måste jag säga det att jo var glad att du har ett arbete att gå till...Min söndagsångest går mest åt till att veta att jag har ännu en vecka framför mig utan nånting att göra...suck :(

Som tur är kan jag kika in hos er alla bloggare och finna inspiration till att pyssla och dona här hemma :) En positiv sak med arbetslösheten...Man har all tid i världen..hihi

Jätte fina bilder du hade...Gillade vinklarna på alla små ting...

Njut nu av den snöiga söndagskvällen som är kvar...

Kram

Viola sa...

Hallå Paula, vilken härlig provdocka, tycker dom är som ett konstverk, du får välan piffa henne klar och så får hon återkomma igen...visst är det vackert med plädar och tyger. Ska göra iordning ett serveringsskåp som inköptes i slutet utav 80-talet till ett linneskåp har jag tänkt, såg det färdigt igår där uppe i hjärnkontoret, ommålat i vitt så klart med fina hyllremsor i spets och fyllt av vackert linne och lite av varje, blir ett kommande vårprojekt, tänk om det någon gång kunde vara lite lugnt däruppe någon gånge, livsfarligt blev det ju när nya magasinet anlände, det slår Vackre hjem...ha det gott i veckan som kommer, stor kram

Loppis Lycka sa...

Vilken fin provdocka! Vill också ha en sådan!
Söndagsångesten infaller sig då och då. Men man skall nog vara väldigt tacksam för att man har ett arbete att gå till. Inte alla är så lyckligt lottade.

Ha en bra arbetsvecka. Snart är det helg igen :)

Kram Josefine
Loppis Lycka

Cazandra sa...

Hejsan!! Å vilken fin blogg du har, hit kommer jag definitivt komma igen, älskar vitt och slitet!! Ha en bra vecka!! Kram

My home is my Castle - by Kari sa...

Nydelig blogg du har :)
Og vakre bilder du viser...

Ha en fin uke
Klem,Kari

Madicken´s sa...

Fina blider, visst e det kul att ta fram lite mönstrade tyger och kuddar så här efter jul eller ska vi säga före våren..

h.Carina

Mitt Östergården sa...

Söndags ångest! den sjukan har jag inte känt på sju år. Det var så länge sedan jag sa upp mig på mitt dåvarande jobb. Nu när jag skall öppna butik kanske den kommer tillbaka! Nej uch det orkar jag inte tänka på. Så fint med kudden i svaga nyanser i hop med det vita.
Fika och film på söndagar låter trevligt.
Nu är det dax för morgon promenaden med vovvarna!
Hoppas du får en härlig vecka!
Kram Helen

My Lovely Things sa...

Såmysigt du har det..underbar t fint på ditt skåp..

provdocka åh vad fin..vil ha med..
söndagångest finns inte här..efter som jag jobbar helg..i går gick jag av helg passet ..så i dag är det en go måndag..skönt med lite ledighet..men jag förstår vd du menar..jag kan ju känna att jag vill var aledig på helgerna när alla andrar det..
ha det så gotrt..
kram anna

Lina sa...

Hej! Tänkte bara säga att jag tittat förbi.
Så fin blogg du har, och så fint du har det hemma!
/Lina

milly Garden sa...

Hej Paula,
Så våriga fina bilder du visar...skåpet med quiltarna och stillebenen är så himmla fint! Du har det så himmla fint! Visst får du länka....ska bli spännande att få se när du stylat dockan!

Ha en bra dag!
Kram Marina

Home No.1 sa...

hej såå kloka ord och vackra bilder du bjuder oss på , tack!
Kram Annica.

Lilla Blanka sa...

Hej Paula!

Sitter här på fikarasten och stormyser i din blogg!

Jag gillar allt hos dig :)
- Jättego och gullig bloggägarinna
- Jättefint och mysigt hem
- Jättefina bilder

Kram vännen, hoppas vi snart ses igen!
Mia

Ps snart är det helg igen ;)

livetpåfyran sa...

Jag är lyckligt lottad över att inte ha någon söndagsångest, men jag förstår er som har det för jag har varit likadan:)

Jag har ett jobb som jag trivs med, goa arbetskamrater och bra chefer. Din kudde är jättefin och mild i färgerna, passar in där i soffan fint. Ja det spacklas och slipas, gundmålas och färdigmålas...puh va många steg det är innan det är klart! Men det kommer att bli en enorm skilland mot innan.Klart det blir vitt:):)

Kraaam Pia(pussa Wilma!)

Guldkant På Livet sa...

Alltså, såå läckert och vackert Paula!! Mycket smakfullt kort å gott! Mari.

Linneagården sa...

Hade oxå "söndagsångest" förr....tur den har "växt" bort. Hoppas du fick en mysig dag i alla fall..

Jätte vackra tyger på ett underbart skåp, som man skymtar.

Ha en bra vecka /madelene

Jeanettes hus sa...

Hej gumman,

Så många fina plädar och kuddar Du hittar hela tiden. Avis!
Nej men jag letar utan att hitta den rätta kulören. Vill dom som dina svagt pastelliga.

Du har så fint!!!!!

Klart tänkt värt att stanna upp en stund då och då och tänka efter....

Man tar gärna allting i livet för givet.....

Håller tummarna att Du ska slippa varsel. Du har ju berättat att dom varslat många på ditt jobb.

Men vad är det jag ser...... en provdocka?????
Hur bar du dig åt för att hitta den????

Verkar som en bra idé att göra en sakletar tur upp till dina hemtrakter.

Ha en fortsatt skön vecka

belle-blanc sa...

I really adore your home! It's all so peacefull and quiet! May I come and visit you :0)
Hearty Greetings, Mira!

Millas hem sa...

Hej på dej!

E kom precis hem, så då vet du vad jag ska göra resten av kvällen! :)

Kommer in någon dag och hämtar enkronan!!:) Haha!
Du är ju rolig!

Dina bilder är så fina som vanligt, jag ska snart utmana dig i att visa något fult, vilket inte går hos dig. Så den utmaningen fixar du inte! :)

Men fikan du frågade om ser jag fram emot ändå....:)

Ha en bra tisdag så hörs vi på torsdag!

Kraaam

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei!
Som alltid er det nydelige bilder,med vakre ting og herlig inspirasjon og finne her på bloggen din. Grattis med prøvedukken din!

JA det er nok viktig å kunne sette ting i perspektiv,og være glad for at man har det så bra som man har det. Håper du får en flott tirsdag. Klem

Hannis sa...

Du har så rätt i det du skriver.
Allt handlar om vart vi väljer att lägga tankarna.
Som sagt Gazaremsan*ryser*

Mycket vackra arrangemang hos dig!
Men hur 17 lyckades du hitta en provtdocka??!!
Tycker aldrig att jag ser en sån.

Kram Hannis

tinginneoute sa...

Hej

Kika in på min blogg. Du har fått en utmärkelse.
Ha en bra dag, tack för att du har en sådan mysig blogg.

Mvh

Marie

White Season sa...

Hej Paula, Tack för dina rader, det värmer. Själv är jag just nu oduglig och hinna runt till alla jag vill, tiden räcker bara inte till. Därför blir jag extra glad att de jag tycker om ändå tar sig tid och skriver, tack! Underbara bilder, och härligt ljus du fångat upp. Man märker att dagarna blir ljusare, nu kan man vara ute en stund efter dagis det är ju bara helt underbart. Många kramar till dig, så många fina loppisfynd du gör... Kram Malin

White Season sa...

Jag glömde svara på din fråga, visst går det jätte bra med stora Clifford och alla katterna, han går och pussar på dom mest hela tiden, sen tar han givetvis ett extra skutt efter dom när de alla är ute men han göra absolut inget dumt... :-) Kram

Fransk inredning sa...

Vilka fantastiska bilder!Tack för att du pepprat mig! Må så gott så hörs vi! Stor kram Susanne

corrina sa...

Har man ett sånt vacker hem förstår jag att det är lätt att få ångest att gå till jobbet. Jo visst skall man vara glad att ha jobb, själv har jag varit utan i 5 månader, det ger ångest med. Men då tar jag till din vackra blogg och njuter av bilderna, tack snälla.

BROCANTE sa...

Så fin prøvedukke du har funnet. Jeg kjøpte et par slike på nettet for en stund siden og ble kjempeglad for dem! Skal aldri selge dem!

hemtrevnad marie sa...

Fina bilder som alltid!
kramis

Gammalt o nytt sa...

Otroligt fin bild!

Kram Irene