12 juli 2009

Hallelujah, nu är det nära...

Snart, snart är det semestertider även för mig. Bara lite jobb kvar som måste fixas imorgon, sen har jag en efterlängtad semester på fyra veckor att se framemot. Den kommer inte en dag för tidigt! Det har varit stressigt värre den sista tiden nu precis innan med både mycket jobb och så har vi haft konfirmation för dottern mitt i allt. Men nu börjar det lätta och ser jag ljuset i tunneln så att säga...

Har satt fattigmansljustakarna här på hallbyrån....Bakom i spegeln kan ni skymta den vackra vita konfirmationskåpan.


Även lilla bordet fick lite omändring. Två gamla mjölkflaskor jag hittade på ett loppis för ett litet tag sedan ställde jag här tillsammans med mina kakformar och det lilla strykjärnet, även det ett loppisfynd.

På tal om loppis så har jag idag varit i Moheda på Östergårds Antik och loppmarknad med mina väninnor Lotte och Camilla. Hittade väl inte sådär mycket denna gången just där, men det var väldigt roligt ändå för jag träffade goa Marie och även en ny bloggbekantskap nämligen Carina med den underbart vackra bloggen Made in Persbo. Blev så himla glad över att träffa er båda! Nästa gång tar vi en fika ihop tjejer, eller hur?

Denna underbara sång bjöd ungdomarna på i kyrkan när det var konfirmation, den är så fin att tårarna kom...usch jag är så blödig och det blir bara värre för varje år....Detta klipp är en av dotterns favorit, så den bjuder jag på här som avslutning på dagens inlägg: Hallelujah

18 kommentarer :

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
all your pictures are dream.I am inspired.:o)))) I can see a little bit from your kitchen.........so nice.:o))
Have a wonderful week
love greetings,
Elke.

Guldkant På Livet sa...

Du har så himla vackert, vilken fin byrå och speglen ovan, unik! Så späänade o trevligt att träffa bloggvänner!! Mari.

LantlivsAnette sa...

Åhhh så vackert du har det, jag bara stirrar på allt fint..hii..hii..
Vad roligt att träffa bloggisar !!
Ha det gott
Kraam Anette

Modern Country sa...

Ååå, dine innlegg gjør meg virkelig glad!!! Jeg må ofte lese flere ganger for du skriver så fint. Og dine bilder gjør at jeg helst skulle ville fly inn i pc`en og inn i ditt hus og kikke rundt på riktig. Du har det så hjemmetrivelig!! Jeg kikker og kikker på dine arrangement og forestiller meg at jeg selv en dag kanskje blir like dyktig. Og det kommer rett fra hjertet, det vil jeg du skal vite.

Håper du får en super uke, tenk så deilig det skal bli med ferie i 4 uker. Herlig!! Skjønner godt du lengter. (jeg hadde danset rundt) Selv tar vi oss ferie sent på høsten, nærmere vinteren. Dette året har vært ekstra tøft med nye bedrifter og allt som hører til. Men helgene er hellige, det er helt sikkert.

Ha det godt, klem
Aina

Blogg by Maliin Stoor sa...

Ljuvlig fint!!

Frächt


Må gott



Maliin

Ingunn sa...

Så vakkert. Nå fikk jeg lyst til å skifte stil hjemme.

Klem ingunn :)

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Vill bara passa på att önska Dig en härlig semester!

Hoppas att du njuter och mår gott!

Roligt att Du och dina vänner också varit en tur till Moheda.
Nästa gång åker jag en tur och hälsar på i Blekinge och då får du guida mig runt..... till loppisar förstås....

Ha det bara bäst!
Kramisar Jeanette

Home No.1 sa...

Det blir så vackert på byrån och trevligt att träffa bloggisvänner!!!
Kram Annica.

Marie sa...

Hej allra sötaste Paula!

Tänk att vi sprang på varandra där bland allt folk, blev så glad när jag fick syn på dig. Jättekul att ses igen och nästa gång tar vi definitivt en fika ihop. Jag hör av mig till dig när jag vet lite mera.

Alltid lika fina bilder hos dig, du är en stor inspirationskälla!!!!!

Många kramar
Marie

Made in Persbo...Carina sa...

Halooo tjejen! Ikväll är vi hemkomna från vår tur till smålandsskogarna...och vilken resa! Så himla kul att träffa dig på loppisen och som du säger nästa gång tar vi oss absolut tid till en fika! Hoppas vi har lika god tur med vädret som sist!
Så du fyndade inte så mycket denna gång. Det gjorde jag! Har aldrig sett make till loppis och helt plötsligt bleknar alla andra. Jag blev som ett litet barn på julafton och fyllde bilen ;)
Helt fantastiskt!

Men när jag ser bilderna i din blogg så förstår jag varför du tyckte att du inte gjorde några särskilda fynd. Du har ju redan en massa vackra saker på hyllor och andra ställen i hemmet! Kan tro du varit där och fyndat tidigare, hihi! ;)

Ha det gott så hoppas jag vi ses snart igen....som sagt jättekul att träffa dig!

Kraaam, Carina

MormorRuthsAnn sa...

Hej Paula!
Vill önska dig en ljuvlig semester! Det låter som du verkligen behöver den :)
Själv går en annan hemma och vet inte vilken dag det är *hela tiden*. Nu när mamma-hemma-livet ger mig lite mer tid över så suger det i bloggistarmen....då längtade jag till att kika in till dig.

Jag ser att du träffat på Marie! Jättekul att ses sådär! Jag ansluter gärna nästa gång det är Moheda-loppis. Hört mycket om den loppisen men dock inte varit där själv.

Ha det så jättegott i sommar Hoppas vi ses snart igen.

Kram Ann :)

Underbara Hem I En Ladugårdsbyggnad sa...

ljuvliga bilder
önskar dig en härlig semester
kram

Floralis sa...

Helt underbara bilder du bjuder på! Vilket vackert och personligt hem... : )
Vad kul att få träffa bloggisar på samma loppis. Måste ha varit en riktigt bra loppis när man ser alla fina fynd du gjort.
Älskar låten Hallelujah. Versionen som Amanda Jenssen gjorde i Idol var häftig! : ))
Ha det gott!
/Anneli

Ewas Shabby Chic sa...

Härliga bilder att njuta av som alltid ;)
Önskar dig en riktig mysig sommar .Gick själv på min semester i onsdags 4 veckor framöver
Kram Ewa

Våglyckan sa...

Säger bara, vackert hem! Här måste du trivas bra. Ha en skön semester och vila upp dig ordentligt. Hoppas att ni får mer sol än vi haft här i örebro.
kram från mig
/maria

Haga i Vitt sa...

Hej vännen!
Så roligt att du varit i Moheda. Skulle så gärna vilja åka dit.
På söndag är det loppis i Brantevik, kl. 10. Hör av dig om du blir sugen, så kan vi åka dit tillsammans.
Kram Mia

Linda sa...

Jag gillar din blogg!!!

Bli med å tävla på min blogg, nya tävlingar varja vecka nu, Michael Kors Klocka;
http://dar.blogg.se/2009/july/tavla-och-vinn-michael-kors-klocka-verd-2695.html

Klolla ochså inn bloggshoppen!! 10 st.halsband till 195 kr inkl frakt!!Verd minst 1000 kr!!!!!
http://dar.blogg.se/2009/july/saljes-10-st-smycken-fran-selmi-collection.html

Marie sa...

Hej Paula!

Nu har du ett litet mail från mig!

Kram Kram
Marie