5 september 2009

Rost & Zink

Hösten kommer smygande, man känner det i luften. Jag tycker det är härligt samtidigt som det känns lite vemodigt. Fixade om lite på mitt uteskrivbord, ville ha en lite nedtonad färgskala här ute nu när sommaren passerat revy.
.
Detta vackra rostiga gjutjärnslock hittade jag på Förmedlingscentralen i Tyringe. Den fick stå här på mitt uteskrivbord på altanen. Tyckte den passade som smäck här tillsammans med mina andra rostiga ting och zinkföremål.
.
Som ni kan se har det ännu inte kommit upp någon hylla här ovanför. Så är det mesta här i huset, det planeras en hel del, men att sedan sätta planerna i verket ja det är en helt annan femma, men vi har ingen brådska. Projekten springer ju inte precis ifrån en :-) Nä istället prioriteras familjen och ledigheten utan en massa måsten...
.
Trevlig helg och Ta hand om varandra. Kram Paula

36 kommentarer :

Linda sa...

Hallå!!
Förmedlingen känner man ju till, är där flera gånger i månaden.
Synd bara att de har så mycket nyare saker nu....för var där proppat men gammla fina saker... Härliga fynd.
Mvh Linda

Birgitte sa...

Hej Paula,
Ja, høsten er på vej, men du forstår jo at lave smukke opstillinger hele året. ;o) Smukt med det lidt rustne til zink.Super kombination. ;o)
Rigtig god helg
Klem, Birgitte.

My home is my Castle - by Kari sa...

Så flott bord..
Nydelig stylet :))

Klem,Kari

Lilla Blanka sa...

Hej goa Paula!

Ja det blev jättefint med det fina gjutjärnslocket där på uteskrivbordet!

Hur man hinner med..ja, jag väljer nästan alltid bort TV:n på kvällarna, och då blir det ofta måleriprojekt som galgarna eller den nya tavlan/skylten :)

Kram, vi ses snart!!!
Mia

butiksofie sa...

Gorgeous, especially the olive tree and the old window! I love also the contrast from white and brown! best regards Anja

Änglarnas hus sa...

Jag tycker att det är en bra prioritering.. Tiden med barnen får man inte igen..vips så är de tonåringar och vill ha ett eget liv..då kan man pyssla bäst man vill.. :)

Vad fint du gjort på skrivbordet!!

Ha en härlig helg!! Kram Sanne

My Lovely Things sa...

Hej!!
Vilken fin hörna du har arrangerat..Ser jätte mysigt ut!!
Kannan under bordet är så fin..

Ha det så bra..
Kram Anna

Vita-hjärtan sa...

Ja, visst är det lite vemodigt när sommaren lider mot sitt slut... men samtidigt ska det bi mysigt med höst! Vilket fint lock du har hittat, charmigt rostigt!

Kram Evelina

Ewas Shabby Chic sa...

Ja familjetiden är viktig att ta vara på .det matriella kan vänta .Som en arbetskamrat alltid säger Allt har sin tid .
Fina saker på ditt bord
Kram Ewa

Tulipa sa...

hej!
Vilken fin bild!
Känns lite höstig...

Förmedlingsscentralen i Tyringe -det var länge sedan jag var där. Har hört att de inte har så mycket gammalt längre... När vi skulle flytta in i vårt hus besökte vi det stället rätt så ofta, jagade gamla möbler och hittade en del fint där. Bla ett gammalt guldbord som jag faktiskt lyfte fram i ljuset idag efter att ha stått i en hörna med diverse datasaker och annat skrymmande på. Tyckte det var väldigt vackert idag igen, glimrar lite fint när vi går mot hösten...
Kram mariette

Vit som snö sa...

Vilket fyndställe- den gjutjärnsprylen var helt ljuvlig!
Klart att man ska prioritera familjen, det är ju det som är LIVET! Sen finns det projekt o det är intressen, viktiga men inte viktigast!
Kram Cilla

Kerstin sa...

Skjønne bilder av bordet...og når jeg ser rust blir jeg helt mo i knærne...

Ha en fin søndag.: klem Kerstin

Nordingården sa...

Herj Paula, vilken helt underbar zink och rosthörna du har skapat, ett helt ljuvligt och perfekt stilleben! Det rostiga locket var ju som gjort för att stå där!

Mari, fd Guldkant på Livet

Nordingården sa...

Detta är ett kopierat meddelande:

Jag skriver för att meddela att min blogg GULDKANT PÅ LIVET inte kommer att uppdateras längre men finnas kvar på internet.

Däremot har jag öppnat en till blogg vid namn NORDINGÅRDEN.
Där fortsätter jag i samma lantliga anda om inredning, trädgård och köptips!

Välkomna in, gamla som nya bloggare!

Soliga hösthälsningar Mari, f.d. "Guldkant På Livet"

LantlivsAnette sa...

Åhhh du..så fint du har det där på bordet !! Alla gamla fina saker..jag har verkligen inte gjort nånting utomhus, pyntat för hösten..det beroer nog på att jag just nu lägger krutet på att få färdigt i hallen, jag står liksom och stampar just nu, jag vill att mannen i huset ska lista klart så att jag kan måla klart, men du vet, han jobbar i snigelfart..inget man törs säga åt honom precis, då kan det kanske bli tvärstopp, och det vill man ju absolut inte...
Ha en toppen Söndag
Kraaam Anette

Skatan sa...

Hej Paula och tack för raderna hos mig!

Vilket spännande fynd du gjorde i form av locket - det hade jag huggit tag i direkt! Så läckert...

Nu skall jag sätta mig och rensa 2000000 lingon!

ANna

Nattmia sa...

Lika fint ute som inne hos dig..
I Tyringe har jag aldrig varit men tänkt att kika inom många ggr.. En dag så kanske jag med har hittat ett fynd därifrån :-)

Kram
Mia

In my house sa...

Japp, sen får lilla loppis liv ta å brumma till ronneby,,, så att jag får känna, klämma och titta på dig live!!!! ta en kopp på min lilla balkong kanske tom... =)


=) ja ä så glá Kraaaaaaaaam j

Romantiska Hem sa...

hejsan! Åh så mysig med skrivbordet och all denna fina höstrekvisita! Vilken inspirationskik jag fick av bilderna. Hm, livsverket? Nej, den har jag nog inte sett men den måste jag ju se! Tittade däremot på en film igår som var himmla bra (trög i starten bara) men som har samma regisör som det är på "jakten på friheten (hm, hjärnsläpp... på lycka kanske det var), ja den med Will Smith. Filmen hette Seven Pounds och åh vad jag grät, är en riktig filmsnyftare dock... Ha en fin start på nya veckan. Kram Petra

Lilla Trollbacken sa...

Hej Paula!
Så fint det blev på bordet. Älskar zink och rost!
Nu är det jag som är vimisig. Kommer inte ihåg om jag svarade dej senast om golvfärgen.
I alla fall så är den inte vattenbaserad. Om jag minns rätt heter den Alcro golvfärg. Ljusgrå använde vi!
Kram på dej
Gabrielle

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fint du gjort där på bordet. Förmedlingscentralen...har aldrig hört det förut.

Är det typ Erikshjälpen eller nåt?

Det där rostiga locket är kalasfint.


Kram Viveka

Viola sa...

Hallå där, locket var ju helt underbart...ibland så kan man fynda..:) och igår var ju Marie och jag iväg på en helgdag och gissa om vi shoppade loss, både i butiker och loppisar, den dagen lever man på nu ett tag, kram

Vitt o Vältummat sa...

Fina saker du visar! Man blir loppissugen...det var ju en dag sedan sist...
Kram/Åsa

Gotlandsliv sa...

Åh, vad glad jag är att ha hittat till din mysiga blogg! Ett paradis för en loppisälskare som mig! :)

Morse Farm sa...

Hejsan!

Tack för kommentar hos mig.
Så vackert du har gjort, verkligen jättefint med vackra saker.
Ja, det var ett tag sen man var på förmedlingscentralen i Tyringe men jag ska absolut åka dit när jag åker hem och hälsar på.
Ha en underbar tisdag!
Kram Bodil på andra sidan plurret.

johanna sa...

Hej
ååå sååå fint!!! Gjutjärnslocket var ju bara så fint!
Jätteinspirerande bilder..
Kraaaaaam

Fru Inredning sa...

Fina saker du visar:)
Helt rätt prioritering.
Ha en bra vecka.
Kram Kristina

LjuvligtLantligt sa...

De där porslinsskärbrädorna (lååångt ord!) är sååå himla fina, ska jaga sådana men jag vill ha gamla använda helst.. Du har verkligen ett fint hem!

Mvh G.

Liten Bod sa...

Jättefint arrangemang! Järnlocket var ju kanon, jag tycker det är svårt att hitta fina rostiga saker. Kram, Tina

Marie sa...

Hej Paula!

Så snyggt med all rost och zink till det vackra skrivbordet och det där gjutjärnslocket var ju hur läckert som helst!

Många kramar
Marie

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Roligt att du varit på Förmedlingscentralen.
Har inte varit där på ett tag.
Väntar tills senare i höst.

Jag håller som bäst på att rensa och få till det lite annorlunda härhemma så jag väntar med att köpa på mig nya ting.

Så läckert det blev på ditt uteskrivbord.
Roligt att hitta nya platser till sina saker.
Det blev hur läckert som helst!

Vi ses snart
Kramisar Jeanette

Fransk inredning sa...

Visst är hösten härlig! Det blev ju hur bra som helst med det fina gjutjärnslocket! Kram susanne

Hanna sa...

Så fint.
Hanna

Hanna sa...

Så fint.
Hanna

Åsa´s Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan Paula!
Men så snyggt du gjort på ditt bord! Rost och zink är ju så fint tillsammans.
Själv har jag inte hunnit med att göra något fint utomhus. Fy mig!
Tiden räcker inte till tycker jag. Det var ju måndag nyss. Nu är det plötsligt fredag.
Visst handlar det om prio. Och barnen hamnar alltid först. Så är det ju! :)

Sköt om dig, så hörs vi snart igen!
Trevlig helg!
Stor KRAM / Åsa.

Fransk inredning sa...

Tack Paula för ditt mail! Jag ska bära dina kloka och fina ord med mig det lovar jag....Du har helt rätt!Du har gjort det så fint! och locket är ju verkligen vackert....Det är verkligen loppisliv!Ha en skön helg! Kram Susanne