26 november 2009

Ett gammalt skåp :-)

Sååå himla trött är jag av denna ovanligt regngråa november månad och så blir jag dessutom dagen till ära ett år äldre. Men ingen åldersnoja här inte, är glad för varje år jag friskt får hänga med :-) Det är inte alla förunnat...

.
Bjuder på lite mer bilder från vårt lilla "finrum". Här ser ni vårt gamla drängskåp som vi haft i vår ägo i över tjugo år. Det var maken som stolt köpte detta skåp och det första vi gjorde var och lutade av den, för på den tiden gillade vi avlutade möbler, men smaken ändras och nu är den sedan några år vitmålad och sååå mycket finare.
..
Denna charmiga stol hittade jag i höstas i en antikaffär för 350:- riksdaler. Föll för formen, den ljusgrå färgen och kryss foten. Underbar eller hur?
..
Och så en liten glimt hur det ser ut inne i skåpet också...
.Gamla biblar tillsammans med glas, kristall, fattigmans silver och annat smått o gott...
.
Vita vackra stenar ligger här i mitt vitmålade tråg. Just dessa kommer från ön Mön i Danmark, har nämligen dille att alltid plocka med mig några stycken hem som minnen :-) Bakom ser ni en svart lamplykta i järn som jag fyndade för 10 kronor på ett loppis. Har inte ännu bestämt var jag ska hänga den för någonstans, så därför får den stå här och vänta så länge, samma sak med de två glasklockorna.

Nähe, nu ska jag sätta på kaffet här hemma för släkten kommer strax och vi ska kalasa med lite köpetårta, denna gången blir det inget hemmabakat för gästerna. Jag gör det enkelt för mig för det är ju min dag idag :-)

Nästa inlägg blir i julens tecken, för på söndag är det äntligen advent. Tills dess, ha det bäst. Kram P

45 kommentarer :

MormorRuthsAnn sa...

Hej där goa Paula!
Stort varmt grattis på din födelsedag, ett stort fång med blommor till dig från mig!!

Vilket underbart drängskåp, kul att ni haft det i er ägo så många år...trots stilbyte har det lyckats att överleva hos er ;)

Ha det bäst på din födelsedag!
Kraaaamm
Ann

Millas hem sa...

Javisst ska hon leva uti hundrade åååår!! Hipp hipp hurraaaa!!!

Grattis....igen!=)

Så snyggt så snyggt!

Kraaam

Lilla Blanka sa...

Hej goa Paula!

Drängskåpet är så fint!!! Har letat länge efter ett jag också, men inte hittat något, så jakten fortsätter :)

Stort GRATTIS på den stora dagen ♥
Kram
Mia

Gammelbålsta sa...

Hej!
Grattis på födelsedan. Vilket underbart skåp ni har, ett sådant önskar jag mig. Ha en riktigt fin helg Kram Aydan

Fågel Blå sa...

Godmorgon!
Vilket underbart skåp,Ett sådant skule jag vilja ha!
Önskar dej en mysig 1 Advent!
Kram Kathrine!

LantlivsAnette sa...

GRATTIS !!! Hoppas att du fick en fin dag igår !!! Köpe tårta, det går alldeles utmärkt det, det har jag också haft många gånger !!
Sååå vackert skåpet är nu när det blev vitt, och vad fina saker du har i det !! Stolen, wow vilket fynd alltså, såå himlans fin !!
Ha nu en jätte fin adventshelg
Kraaam Anette

Nattmia sa...

GRATTIS på din dag!!

Vill ni bli av med skåpet en dag så ring mig ;-)

Ha nu en härlig helg..

Kram
Mia

fröken knopp sa...

bamse grattis!!!

ser ljuvligt ut i ert finrum!! o skåpet är ju bara sååååååå fint!!!!

Hoppas att du får en underbar helg o en härlig första advent!!

kramar elin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Grattis Paula, så här en dag efteråt!
Hoppas du hade en trevlig kväll!

Så fint drängaskåpet är! Vi hade också mycket avlutat förut, men nu finns det nog knappt något kvar... Det mesta är målat.

Och Mön har jag också minnen av... Det var storm och regn när vi var där, men vi var ute på Möns klint iaf... Det var så vackert... trots vädret!

Kram
Marie

Anya`s interiør blogg sa...

Utrolig flott skap.. ! Og fine bilder.. Ha en fin dag :) Og gratulerer så mye.

Anya

Nordingården sa...

Åh så vansinnigt vackert du hard et hemma!!!! Vilket skåp!! Och den vita stolen, aj, aj va va fint... Ha en skön helg!! Mari.

Ewas Shabby Chic sa...

Stort Grattis ! Jisses vilket vackert skåp .även stolen skulle passa hos mig ;)
Ha en skön helg
Kram Ewa

Sofia och Marie sa...

Fina bilder, fint skåp och fin stol!
Ha en skön helg!/Marie - med bloggen Systrarna

Mamma Su sa...

Grattis en dag i efterskott, hoppas tårtan smakade bra.
Vilket härligt skåp och vad fina saker du har i det.
Ha en trevlig helg och en härlig första advent.

Åsa

Hem och Harmoni Marie sa...

Stort grattis på födelsedagen!

Fina bilder, ger härlig inspiration...
Kram Marie

Änglarnas hus sa...

Grattis till att du blivit ett år klokare ;)

..avlutade furutiden kommer jag ihåg.. har aldrig gillat furu men lät maken välja inredning vid en omrenovering..några av möblerna är bortgivna andra ommålade...
Ditt vita, runda bord..!! jag fyndade ett liknande för ett par veckor sedan på loppis!!..gillar det massor!!

Ha en trevlig Advent!

Kram Sanne!!

Villmarkstausa sa...

Her var det mye fint til inspirasjon;-)

Villa Solgården sa...

Jag får gratulera i efterskott!

Vilket jättefint skåp! Jag har målat ett vitrinskåp vitt nu, som inom en ganska snar framtid nog läggs ut på bloggen!

Vet du vad, jag såg en liknande stol på loppis. Några dagar senare åkte jag tillbaks för att köpa den, och då var den borta! Det gäller att slå till direkt när man är på loppis.

Trevlig helg!

Kram
Sanna

corrina sa...

Vilket urtjusigt skåp, har inte sett dess like. KRam

info sa...

Vitt i inredning är sååå fint!

http://lillsnorpa.blogg.se

My Lovely Things sa...

Men vilket kanon fint skåp!!

helt otroligt fint, du har..
Kram Anna

In my house sa...

Önskar dig en härlig Advent, med mycket gottit!!!! Kanske en liten skink smörgås =)=)

Kram kram j

no47-mia sa...

Det må jag säga.. ATT så fint du har det..

Trevlig Advent..
Kram Mia

Karin Krut sa...

Grattis lite sådär i efterskott och en lite mer uppdaterad önskan om en skön första advent! :) Skåpet är verkligen jättefint!
Kram Karin

milly Garden sa...

Ja tänk den perioden har vi nog lla gått igenom..man lutade ju av alölt som kom i ens väg! Fniss! Ljuvligt vackert ert skåp är...ja vill ha!

Trevlig Adventskväll!
Kram Marina

Made in Persbo...Carina sa...

GRATTIS på födelsedagen...såhär en dag i efterskott! Så du är också Novemberbarn! Det är ju skönt att ha något som piggar upp Novembermånaden som ju av så många är ansedd som den tråkigaste på hela året.

STORT TACK för dina rara ord om reportaget! De värmer GOTT ska du veta!

Wow vilken fin stol du fick tag i så billigt!

Igår hoppades jag att jag skulle få högsta bud på en fin terrin på tradera men den blev på tok för dyr, så nu har jag beställt en från en webbutik istället. Billigare men utan lock dock.

Ha det gott raring!
Kram, Carina

AkH sa...

Så mycket fint du visar här! Ha en bra vecka! Må gott! Anna-Karin
hemochting

Under en vind sa...

Grattis i efterskott! Hoppas att du hade en mysig dag!

Vilket vackert skåp! me like!

Fina ting inuti också! Såna där glaskupor har jag också! har tagit bort upphänget och använder dem som just kupor med söta ting under!

Ha det gott, kramar!

Inspiration i vitt sa...

Hej Paula, en stor grattis kram till dig på din dag, hoppas att du hade hur gött som helst . Så vackert ditt skåp äa med glasdörren, i där skulle jag stå och titta läääänge på allt fint du har därinne.
Kram på dig/Ingela.

Kjeruben sa...

Å slikt eit herlig skap!!! fylt med masse godsaker :-D

Ønsker deg ei strålande førjulstid!
:o)

Hannis sa...

Grattis i efterskott!!
Hoppas att du blev firad ordentligt=))

Sååå vackert skåp!
En gedigen möbel.
Svårt att hitta såna nu känns det som.
Sen var det dessutom en massa ljuvligt ögongodis inne i det!

Kram Hannis

Jeanette Djärv sa...

Hej på dej!
Jag har nominerat dej i min blogg, du kan ju kila dit å kolla =)
Verkligen superfint skåp!
Kram

Louise sa...

Härligt skåp och så många fina skatter du har inne i skåpet!!

Marie sa...

Hej Paula!

Ett stort GRATTIS så här några dagar i efterskott, hoppas du hade en fin födelsedag!

Skåpet är underbart och så mycket fint du har inuti det, ljuvligt! Och stolen, såååå vacker!!!!!!!!

Kram Kram
Marie

Kicki sa...

Hej
Vilket underbart fint drängaskåp.
Precis ett sådant jag letar efter på blocket varje dag.
Ibland undrar jag bara om dessa bara finns i Skåne???
Jag bor i Göteborgstrakten och hittar bara såna skåp i Skåne....konstigt eller? Hur som helst var ditt jättefint.
Jag letar väl vidare.....

Vit som snö sa...

Ditt skåp är otroligt vackert!!!
Och så mycket fint däri!
Visst är det härligt att samla på sej snäckor och vackra stenar, dina vita stenar var verkligen vackra!
Ha det gott!
Kram Cilla

Weißer Vintagezauber sa...

Hello my love,
however, I am it though Nr.37 I must leave one more comment.
I simply enjoy again your dreamlike pictures of your wonderful home.
Enjoy this wonderful Advent time and make yourselves it comfortable.
The favourite greetings,
Elke.

Emma sa...

**Ett underbart skåp, jag blir väldigt lätt förälskad i just skåp, skulle behöva ha ett mycket större hus**

Jeanettes hus sa...

Åsså kommer jag så här i efterhand med massor av grattis kramar!!!!

Så sorry att dom kommer lite sent, men bättre sent än aldrig.

Önskar att din dag var en riktigt go en och att du fick några fina paket!

Mitt skåp i köket är ju något liknande ditt, men ert är ju bara så mycket läckrare.
Så undert vackert med att sätta ett glas i dörren.
Dessvärre måste jag ha mitt porslin i mitt pga plats brist.... så därför behåller jag dörren som den är.
Men en vacker dag kanske jag lånar din idé.
Läckert!

Fint med att ha ute tema inne. Gillar jag skarpt.
Ni har så fint så fint!

Önakar dig en fortsatt skön vecka
Kramisar från mig och mina "pågar"
jeanette

Längtan i Vitt sa...

Hej och ett sort Grattis p ådin Stora Dag!!
Vilken trevlig blogg du har jag hamnade här av en slump..Kikar gärna in igen!
Kram Carina

"M" sa...

Jag gillar stolen, vilken tur du har att hitta en sån fin stol

Mom´s kitchen sa...

Åh, vad jag blev glad att hitta till din blogg! Skåpet är mycket fin i vit! Avlutad det skulle ha varit ganska tungt att se... tror jag...
Mycket smått och gott inne i skåpet ocksÅ ;)
kram

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
Kika in en sväng vettja!!!

Kramar til dig....
Marianne

Janne sa...

Hei:O)

Så lekkert skap, nydelig:)

Ha en fin fin helg..

K-J

Hemmets ljuva stunder sa...

Hej

vilket härligt rum det vr verkligen fint!

nu sk jg fortsätt att kika vidare
Kram Lisa