31 januari 2010

Latmasken här...

Veckan som gick var helt fullbokad både med det ena och det andra, roliga saker visserligen, men jag känner att jag inte riktigt mäktar med när man har något på tapeten varje kväll efter jobbet. Luften gick liksom ur mig och helgen blev därför latare än lat...Ibland behöver man det för att synka kropp och själ...
.Karmstolen här inne jag köpte på loppis för några år sedan, 30 kronor har jag för mig jag betalade för den, billigt och bra! :-) Fungerar perfekt som extra sittplats när vi är många som samlas.

Här bakom fåtöljen står en liten hylla, ett tiokronors fynd från loppis skörden i somras som ännu inte kommit upp...!!!

.Det gamla skåpet...Som ni ser behöll jag originalglaset i färg, trots att jag velade först om jag skulle ta bort det och ha i hönsnät istället. Men efter många om och men beslöt jag mig för att behålla det precis som det var. Det sticker ut lite bland den bleka inredningen och det gillar ju jag...

Har jag berättat att detta lilla rum innan varit ett garage? Ingen som kan tro det idag eller hur??
.
Ny jobbarvecka på ingång och kalendern är tom än så länge....så det lär kanske bli lika lata kvällar denna veckan som helgen varit. Passar mig picture perfect :-)
.
TACK för alla goa kommentarer jag får. Blir så himla glad!!! KRAM P

40 kommentarer :

Morse Farm sa...

Hejsan!
Vad häftigt att rummet har varit ett garage.
Jättefin karmstol och vilket härligt stort skåp.
Underbart rum.
Jasså, du rensar också ut, ja,man samlar på sig så mycket.
Det blir tag sale här också till sommaren.
Ha en fin måndag!
Kram Bodil.

Nattmia sa...

Tycker det var ett bra val att behålla det vackra glaset.. Skåpet är superfint och vill du flytta det nån gång så flytta det gärna till Strandvägen ;-)

Skönt med tom kalender ibland, att ta dagen (kvällen) som den kommer, ja efter jobbet då..

Ha en goer start på veckan..

Kram Mia

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt och fint..ett rum att sitta och bara mojja sig i, som jag brukar säga ..
Nääee inte kan man tro att det har varit ett garage tidigare..ojj, vad ni har jobbat på med det rummet..
Så skönt att du bara har latat dig i helgen, det måste man också, hämta nya krafter inför jobbar veckan..
Ha det gott
Kraaam Anette
P.s Du, vilket fynd den där karmstolen och hyllan, wow..nu längtar jag tills alla loppisar kommer igång så att man får göra några fina fynd..

Lantliv i Norregård sa...

Vilket härligt rum!!
Rena rama ljusterapin;o)
Ha en trevlig måndag!

Hälsar Malin

Vintage House sa...

så skönt med en latarhelg man måste ha sådana oxå. härligt skåp och blev väldigt förtjust i din mora klocka:) ha nu en fantastisk måndag och en stor kram sandra

LantlivsAnette sa...

Du..jag är också en list människa, skriver listor på det mesta som ska göras..hi..hii..
Åhh så Molly blusen har kommit..den är fin !! Och vet du, jag har lyckats för andra gången nu att ropa in en Molly blus/tunika på Tradera, snor billigt, knappt att jag kan fatta det själv, så nu har jag två st som är billigare än en ny !! Jiippiiee, ibland har man tur..
Kraaam Anette

Vita verandan sa...

Visst är det skönt att lata sig. Själv har jag jobbat helgen, med det var lugnt, som tur var.
Så fint du har, och det kan man inte tro att det har varit ett garage!!
Ha en fin vecka kram Anna

Conny - Frøken Klara sa...

Hej, din garage er blevet så fin :-).
Det er slet ikke til at se, at det engang har været et sted for biler og mænd... hi hi. Jeg er vild med din armstol, den er skøn. Stole kan man aldrig have for mange af.

Millas hem sa...

Hej vännen!

Jag ska nog se till att spräcka din tomma kalender denna veckan!;)
Vi måste ju också "synka" oss i olika frågor!=))

Jädrar, nu snöar det igen!=(

Ha en fin dag idag!

Kraaam

sylvia sa...

hei,
nydelige bilder,
såå vakkert skapet er med original vindu.
å den ekstra stolen...skjønn..
ønsker deg en koselig dag.
klem fra sylvia

Butik Östergården sa...

Hej!
Vad kul att rummet varit ett garage tidigare, det kunde man verkligen inte tro. Skåpet ditt var fint bra att du behöll de färgade glaset.

Ler när jag läser att din almenacka var hittils. Jag blev överlycklig igår kväll när jag vände blad i min och såg att inget var skrivit i den. Känns riktigt lyxit.

Ha en bra vecka!

Kram Helen

no47-mia sa...

Jisses vad fint ditt fd. garage blev!!
Ljust å fint! Mmm..
Stolen var läcker. Fyndade med en stol förra veckan för 100 kr. När jag drog av alla tyger som satt på visade det sig vara en riktig skatt.

Ha en härlig dag!
Kram Mia

fröken knopp sa...

Så fint P!!!! o nej de där kan man inte tro vart ett garage..hihi...

o du vad mycket snö vi fått..massor..hm..Inte vad vi är vana vid..eller hur??

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

kramar Elin

Ljuva Drömmar sa...

Viken massa jobb ni måste haft med den renoveringen. Resultatet är jättefint. Tur att det finns loppisar där man har chans att hitta så fina fynd, tur oxå att inte alla har samma smak utan att någon lämnar ifån sig skatterna.

Om du skulle vilja ha nåt värmande runt axlarna när du står och smälter bort snön så kika in till mig, där kan du nu vinna en härlig sjal.

Ha en bra dag, kram Maria!

* Wiener Wohnsinn* sa...

HI !!

Wow your home ist so beautiful !
I love to visit your blog !
regards from vienna !
melanie

Hjortgården sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Wow - så fint ni har det i garaget!

Karmstolarna och hyllan var ju superfynd - inte har vi sådana loppisar här uppe.

Kram Maud

kullervilla sa...

Din karmstol är så fin och glaset i skåpet likaså. När jag såg din vita hylla kom jag att tänka på att vi har en sådan blå liggande någonstans…den vita färgen skall fram:=))
Kramiz//kullervilla

sagolika sinnen sa...

Hej!
Karmstolen va mysig med det gamla kuddvaret som har monogram. Jag tycker skåpet ger karaktär i rummet, ger det lite jing o jang...
Ja det ser inte ut som ett gammal garage inte.... Ser jätte mysigt ut!!!

Kramis Caroline

Emma - white avenue sa...

Vad skönt med en lat helg! Det måste man unna sig emellanåt! Särskilt nu på vintern när man har noll i energi!

Vilka fina bilder du bjuder på! Supermysigt! Ljust och fräscht!

Kram Emma

Katarina sa...

Vilket mysigt rum du skapat!Så fint golv önskar jag mig också :-) Ha en bra vecka! kram Katarina

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint! Man kan verkligen inte tro att det varit ett garage där från början...
Mycket fina möbler och inredningsdetaljer, jättemysigt!

Ha det gott, kram Marie

fröken knopp sa...

Min lilla Vera tackar för de fina orden..:)

Ja vilket busväder vi fått, snön vräker ner o de blåser så det viner om knutarna..huuu....tur att man kan sitta inne vid kaminen o mysa..:)

Varma Kramar Elin

Marie sa...

Hej Paula!

Åh, du har det så fint överallt, älskar att kika in här på din blogg. Häftigt att rummet har varit ett garage innan, skulle man aldrig kunna tro. Min mamma och hennes man har också ett rum hemma som tidigare var garage, nuförtiden är det deras tv-rum.

Kram Kram
Marie

Kjeruben sa...

Så herlig karmstol! Denne bloggen lever virkelig opp til sitt namn ;-)
Flink du er til å finne flotte ting på loppis!
:o)

Emilys vita dröm sa...

Otroligt fin stol och vilken underbar blogg!

Kram Emily

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh älksar verkligen gamla karmstolar.Hoppas det slutar snöa snart annars går jag i ide, endast -28 grader på morgonen.Kram Theres

Neike sa...

what a fantastic room !
You ve got a wonderful blogg.

I really like watching the pics even if I dont understand a word :o))

Best regards
Neike

Skimrande kristaller sa...

Jag tycker det var ett bra beslut att behålla det vackra o unika glaset!! Å sån vacker stol också! Ha det så gott o ta det lilla lugna :) Kram Lenita

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt att det blev ett så vackert rum av garaget. Jag tycker du gjorde rätt som behöll originalglaset på skåpet, det var fint. skönt att få ha några lata dagar, man behöver som sagt ladda batterierna ibland.
Kram,
Regina

Karin Lindström sa...

Hej Paula!

Tack snälla för din rara kommentar hos mig, jag blev verkligen glad! Nu undrar jag bara hur jag kunnat missa din fina blogg!!! Jag är så dålig på att blogga, svarar oftast bara på mina kommentarer får skylla på det. Du ser ut att gilla mycket fina saker som jag och vilket underbart hem ni har! Jag länkar gärna till dig så jag inte missar något fint!

Nu ska jag läsa lite mer!
Ha en fortsatt bra vecka!
Kram
Karin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint ni har i garaget Paula! :))
Undrar om det kommer bli något av vårt garage någon gång... Just nu är det bara ett upplag av bråte...
Kram
Marie

My shabby chic house sa...

Hej!

Idag länkar jag till ditt inlägg med dina vackra porslinshyllor när jag bloggor om mitt nya blivande kök.

Hoppas ok, och hoppas du får några hundra extra besökare idag från mig;o)

kram!
Mia

Jenny sa...

Hej på dig! Ljuvliga bilder du visar från ditt hem. Jag sitter och trånar på din stora klocka, helt underbar! En sån vill jag ha :) Ha en riktigt underbar helg och tusen tack för alla goa rader du skriver hos mig! Skickar en varm stor kram till dig

KRAAAAAM

Jenny

oumberligating sa...

Sitter idag och gör lite "återblickar" i min egen blogg, ser att jag fick en kommentar ifrån dig under ett inlägg i April! Alltid trevligt med svarskommentarer, men de är inte alltid de leder till något mer i "bloggväg", men att skriva en rad och önska en trevlig helg det gör jag och jag säger även att din blogg är lika fin och "vit" nu som då!
Kram ifrån Peter!

Madame Petite sa...

De där orden värmde så gott... blev verkligen jätte glad för dem, tusen tack!

Kuddfodralet/ dynan i karmstolen ser alldeles ljuvligt vacker ut! Tänk att det varit ett garage... vilken make over!

Hoppas du haft en lugn helg nu... inga plikter, måsten eller krav. Ibland måste man bara vila och då får man trycka helt på avstängningsknappen!

Kramar från Jenny

Inredningsbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nordingården sa...

Det var tame sjutton det vackrate garage jag någinsin sett, och vilka fynd, du har känslespröt för det ser jag: )

Tack för din rara kommentar Paula! Mari.

Katharina sa...

Hi.

I love your blog. You have so many great ideas.

Hello from Austria.
Katharina

Fransk inredning sa...

Du latar dig väl inte ännu? (hi hi)Jag skojar bara.Det är verkligen fina bilder du visar! Är du lika trött på snön som jag,den skulle man haft när barnen var små istället.Man kan inte gå någonstan och inte parkera...Nej nu vill jag ha vår istället! kramar Susanne