14 mars 2010

Söndagslugn

Veckan susade förbi i ett nafs och helgen likaså och nu sitter jag här på söndag morgon lite frågande och förstår inte riktigt vart ledigheten tog vägen... ?? Alltid samma sak :-)

Solen skiner så vackert utomhus här idag, och det räcker för att göra min dag. Jag älskar söndagar, de har ett lugn över sig som jag tycker om...
.
Söta änglavingar hänger här på väggen i hallen. De har jag köpt från en klädesbutik som fick dem över efter julens skyltning...
.
Små vita kannor har jag satt här i en liten grupp...

Tripp,trapp,trull...
.
Nå vad tyckte ni om a´ la melodifestivalen igår då? Själv tycker jag lilla söta Anna Bergendahl är helt fantastisk!!! En röst med ett djup som ger gåshud...Fast jag tyckte också väldigt mycket om Darin och Timotej. Ovanligt många bra låtar med i finalen i år. I goda vänners sällskap hejade vi fram rätt låt och gav dessutom Radiohjälpen lite bidrag :-)
.
Njut av soliga söndagen nu alla raringar där ute. Vi höres! Stor kram // P

25 kommentarer :

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., har missat reportaget i Tove, skall genast ta mig ut och köpa den!!!
Men först en loppistur med lilltjejen, vi är så taggade för en massa fynd.
Ladda kaffetermosen sen iväg....

Ha en skön söndag och hoppas solen skiner på dig hela dagen!
Kram
Marianne

Home and Lifestyle sa...

Thanks for sharing your beautiful white pictures!

Have a nice and sunny Sunday! Warm regards, Ingrid

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag håller med dig! Rätt låt vann men det var inte lätt att välja... Vad gulligt med kannorna på byrån/ skänken? Jag gillar när det blir lite kontraster i inredningen och det tycker jag att det blev med din vackra ljusstake. Hur är det man säger nu igen, tiden går fort när man har roligt...
Kram/ anna

livetpåfyran sa...

Hej hej Paula! Va fint du har det! Snart är nog snön bortsmält och vi får se lite grönska och det har vi ju längtat efter såååå länge nu.

Ha en fortsatt fin dag, kram Pia

Frydisblog sa...

Hei.
Så gjennomført og hvitt du har det.Nydelig.
Frøydis.

Marie - Sofias syster! sa...

Tripp trapp trull var jättefint!
Och rätt låt vann! :-)
/Marie

Jeanettes hus sa...

När jag ser dina vackra bilder från ert hem blir jag lugn i själen.
Det vita i det vita tilltalar mig och det skänker sån harmoni.

Jag höll väl inte på Anna men blev ändå glad att hon vann före Fakiren.
Gillar inte den låten alls.
Ville att Darin eller Andreas skulle vinna.
Jag är en ballad människa!

Nu håller vi tummarna för lilla Anna i Oslo, för charm det har hon och hennes klang pipa är så speciell.

Ha det gott i veckan
Kramisar Jeanette

Hildas Hem sa...

Hej!
Vilket vackert hem du har. Måste genast gå och köpa Tidningen Tove.

Vilken söt samling av vita kannor!!!
Ha en trevlig söndag!
Kram

Lantliv i Norregård sa...

Du har ett sånt fint hem Paula!!!
Tack för att du delar med dig;o)

Din snälla kommentar värmer ska du veta, Tack!!

Kram Kram Malin

Shabby-Homedreams sa...

I just found your wonderful Blog.

Thank you so much for your beautiful pictures. I love them...

Many greetings from Germany and have a very nice Sunday, Mary

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vackra rofyllda bilder du visar. Det är så vackert med den skira vårsolen som flödar in.

Jag tyckte nog att Darins låt var bäst, men jag blev jätteglad att Anna vann. Det är hon värd.

Önskar dig en fin kommande vecka.

Kram,
Regina

Änglarnas hus sa...

Fina stilleben du visar idag..vitt, fräscht och enkelt!..precis vad jag gillar!

Jag ringde på Darin..då jag älskar den låten..Men Anna är fantastiskt bra och jag tycker att hon är en riktigt värdig vinnare!

Ha en bra fortsättning på helgen!

kram Sanne..

Tigris Predikantan sa...

Fräscht!
Jag var på bio - det var länge sedan jag tittade på melodi festivalen ... ser sällan på TV. Man vill hinna med så mycket annat ... däremot går vi ganska ofta på bio!
:)

Kjeruben sa...

Som vanlig nydelig herlige bilder full av inspirasjon å finne her :D Herlig!
Ønsker deg ei strålande ny veke :D
:o)

Nattmia sa...

Ja tiden den rullar på fort och även denna helgen trots att jag har (och just nu) jobbat..

Jag gillar inte Anna alls.. Tycker inte om hennes röst, tycker den är tillgjord och jag får rysningar av andra slag än du.. Ha ha.. Tur att vi alla är olika :-)

Ha nu en goer start på ny vecka..

Kram Mia

Mitt hvite hus sa...

Herlige bilder hos deg ...Ja helgen går fort unna..men det gjør uken også..

så ikke på MGP ...

Ønsker deg en fin uke..

klem Kerstin

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad mysigt, jag håller med dig, Söndagar är så lugna o härliga..en vilodag, även fast man greppar dammsugaren, viker tvätt o annat..
Anna var bäst, jag höll på henne hela tiden..också vann hon, toppen !!
Ha nu en fin dag
Kraaam Anette

Madame Petite sa...

Tack sötaste raring! Din blogg är som en saga den också... en saga om skir romantik och drömmar som går i uppfyllelse!

Så vackra kannor, alla tre... och även den fjärde! Byrån likaså... underbar!

Kramar till dig!

Birgitte sa...

Hej Hej Paula,
Jamen, jeg er jo altid VILD med hvad d viser, så jeg nøjes med at ønske dig en god uge. :-)
Klem, Birgitte

Milas Rum sa...

Vad underbara vingarna är!
Frågade du bara en butik om du fick köpa deras inredning?! Har jag inte tänkt på... men det är klart dom slänger grejerna när de byter inredning och dekoration.

Karm

Källeboda lantliv sa...

Mysigt du har det ..ja det blir fint med kontrasterna...körde utanför ditt häromdan ..skulle lämna av din granne kikade in och såg din inglasade altan eller rum ? vilka härliga fönster där ..kram jeanette kallebodalantliv

Villa Solgården sa...

Så vitt och vackert.. :)

Jag gillade också Anna, men hade allra helst sett Salem som vinnare!

Kram
Sanna

no47-mia sa...

Hej! Så fin byrå du har där med mycket vackert runt omkring..

Melodifestivalen.. Anna var bra..

Kram Mia

Conny - Frøken Klara sa...

Hej Paula. Tusind tak for din søde kommentar hos mig. Jeg er VILD med kander, både disse i porcelæn plus den fra dit forrige indlæg i emalje. Den er SKØN... Ha´ det godt blogven... Knus fra Conny

Romantiska Hem sa...

Åh så ljuva bilder!