23 maj 2010

Knoppbrädan

Hejs svejs! Nyss hemkommen från en helg i Göteborg. Ena sonen har sprungit Göteborgsvarvet, (sååå duktig) och då åker såklart familjen med och hejar på. Äldsta sonen bjöd på husrum åt oss allihop. (Tack raring för det!! ) Så hela familjen har varit samlad, se det gillar lilla mamma :-) Underbart väder, god mat, trevligt umgänge och lite shopping ovanpå det, är inte helt fel sätt att tillbringa en helg på. Men jag blev riktigt trött av att se alla duktiga människor springa, det såg allt lite jobbigt ut :-) Var tvungen att vila mig lite med ett glas rosé på en uteservering efteråt :-)
..
Men nog om mina helgäventyr och över till lite inredning...En rosmarin på stam står i en hink på köksön. Perfekt att ha nära till hands, på ungstekta potatishalvor, till sommarens kommande grillkvällar....Mums!! Bakom skymtar lite korgar och annat som hänger på en knoppbräda som jag inte visat innan.
.Denna 140 cm långa knoppbräda har jag köpt av Anna , den har hennes duktiga morfar gjort. Passade perfekt här på balken i köket. Den första korgen är inköpt på Marie, Lilla verandas Brocante marknad förra året och den gröna fågelburen kommer från Kronen i danmark.
.

Och här en vy från andra hållet. Fotot är taget innan rosmarinen kom in i huset, det ser lite tomt ut på något vis. Det gör så mycket när man får in lite grönt, hemmet blir lite mer levande och mysigt med lite vackra växter här och där.

Nähe, nu väntar söndagsmys framför tvn. Film och Fika. Tjingeling på er, KRAM P

20 kommentarer :

Caroline sa...

Hej på dig!
Vilken fin blogg du har, har läst lite innan men nog ej kommenterat.. Låter som att du haft en fantastisk helg! Underbart! Och vilka vackra bilder!
kram Caroline

Kinkerlinchen sa...

Wonderful white Living!
Nice greetings from germany,
Nina

Millas hem sa...

Va?? Sprang inte du? Hehe!! =))

Snyggt i köket som bara den!

Kram C

Ps; skulle ju slå dig en pingla, gör det imorgon istället!=)

Cilla - Vit som snö sa...

Jaså, inget Göteborgsvarv för din del;) Jag kan tala om att jag skulle också hellre ha vilat på ett kafé:) Springer bara i motionsspår, inte offentligt så gärna:)
Vad mycket fint du visar, gillar den vackra buren! O visst ger det mera mys med gröna växter i huset!
Kram Cilla

Nattmia sa...

Duktiga sonen, jag blir trött bara jag hör ordet Göteborgsvarvet.. Hade några kompisar som sprang i år.. Fattar inte att man kan springa i över två timmar, jag som håller på att dö när jag sprungit ett varv på slingan.. Impad är jag..

Så fint med knoppbrädan så högt upp, och fina saker du hängt på den..

Ha nu en bra start på veckan..

Kram Mia

Strandkullen sa...

Vad jobbigt det lät att springa gbg-varvet. Men det låter dessto härligare att ha hela familjen samlad...kramis semlan

LantlivsAnette sa...

Vad roligt att ha fått var i Göteborg en sväng..
Och ohhh så fin knoppbräda, och vad fina saker du har på den !!
Vad mysigt med fika och tv på Söndags kvällen, det ska jag nog börja införa här hemma jag också..Då blir det Fredagsfika och sen Söndagsfika, toppen !!
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

fröken knopp sa...

SÅÅÅÅ fint Paula!!!!

Även här hemma används Rosmarinen flitigt!! MM....doftar ljuvligt!!

Nästa helg är det allt min tur att inta göteborg!! Så du handlade väl inet upp allt?! :)
Fast vi tar nog minsan en sväng inom ullared på hemvägen så jag ska med all säkerhet belasta kontot tillräckligt..tihi...

Hoppas att du får en bra start på veckan!!

Varma Kramar Elin

Mitt hvite hus sa...

Herlighet for neon flotte bilder fra kjøkkenet ditt...

nydelig...

kjekt å gå på loppis....

klem O=)

Vita verandan sa...

Lät skönt att sitta där med lite rosé!! Det hade jag föreslagit också!
Helt underbart kök du har och så fint med korgarna där. Knoppbrädan var ju så fin, duktig morfar hon har Anna.
Kram Anna

Nordingården sa...

Hallå Paula, men åh vilket vackert kök du har!!! Och så den köksön och med en rosmarin på stam i hink, fy va fint! Nu måste jag köpa en sån också!

Soliga hälsn fr Nordingården

Fru Inredning sa...

Hej hej Paula!

Att sitta på en uteservering låter som en mycket bättre idé än att springa:) maken min sprang maraton här för några veckor sedan, har var helt död efteråt.

Så fint du har det där i köket:) gillar verkligen knoppbrädan, o allt fint du har på. Fågelburen= vill ha!

Önskar dig en underbar dag.
Kram Kristina

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

jag förstår att det var lite extra varmt i mamma hjärtat!..Halva barnaskaran har flyttat ut här och det är såå härligt när man får rå om dem!

ert kök är underbart! Ljust och fint..och precis som du säger blir det gröna växterna pricken över i:et!

ha en fin start på veckan!!

Kramis Sanne!

Källeboda lantliv sa...

Va ! sprang inte du ? men så gamla är vi väl inte ??? hi,hi ..det är bättre att inreda då inte så ansträngande ..fint med knoppbrädan där ..du har så mysigt i ditt kök ..ha en bra vecka ..kram jeanette.kallebodalantliv

Lantliv i Norregård sa...

Hej!!
Låter som en mysig helg!!
Du har så fint i köket Paula;o)

Kram Malin

~*~ saskia ~*~ sa...

Just found your lovely blog. Your kitchen is divine, love your style. I am always torn into many many colors are just white. Seeing your gorgeous pictures, I would definitely go for white, simple, elegant white...

Kram,
Saskia xx

Marie sa...

Hej Paula!

Vad roligt med en helg i Göteborg och vad mysigt att vara samlade hela familjen.

Underbara bilder från ditt kök, så fint med knoppbrädan och så många vackra saker du har.

Kram Marie

No.47 Mia sa...

Duktig son som sprang.. Nästa år ska jag ge mig på detta lilla styrkeprov.. Förhoppningsvis..

Där är så fint i ditt kök.. Ljust och luftigt.. Rosmarin är ju både så vacker och god.. Används flitigt här hemma mycket på sommaren.. Inget flower power där inte ; ) hihi..

Ha det fint!
♥Mia

me and alice sa...

Hej Paula!
Åh gud du har så fint överallt!!!!
Så fint med knoppbrädan över dörren. Har letat efter någonstans här hemma att ha så, men har ingen sån fin öppning...
Vilken duktig son du har. Härligt att få rå om barnen och vara tillsammans fast dom är stora... Fasar så för den dagen dom flyttar. Allra helst om dom flyttar långt. Helt säker på att min Alice kommer bo utomlands och jobba för hon är precis som jag... Tyvärr! *fniss*
Ha en toppendag!
Kram Susanne

Millygarden sa...

Åh så fint med knoppbrädan och den söta fågelburen är så söt!

kram Marina