3 juni 2010

Tankar om livet

Hejsan vänner! Veckorna rusar och här i södra sverige har solen äntligen kikat fram. Riktigt härliga sommardagar har det varit denna veckan. Jag njuter för fullt trots att jag haft en vecka fylld med tråkiga händelser, min älskade morbror lämnade in i början av veckan och mina tankar har varit fokuserade på liv och död. På meningen med livet, och att försöka göra det bästa av varje dag, att leva lite mer Här och Nu!

. Dessa härliga medicinglasrör följde med mig hem från ett loppis i våras.

Det gamla locket har ingen terrin till, så här står det ensamt men lika vackert för det...Det fyrkantiga stora fatet har jag köpt av Nina Hartmann

Värmeljus har vi tänt nästan varje kväll, det har liksom inte velat bli sommar här nere förrän denna veckan.
.
Avslutar med en helhetsbild, inget nytt...Ni har sett det innan, men det bjuder jag på :-) Imorgon är det fredag och då är det som vanligt frukostfika på jobbet. Sedan stundar en lat skön helg där trädgårdsliv står i fokus. Önskar er alla en riktigt trevlig helg!
.
KRAM P (enon oma pikku piiki :-))

18 kommentarer :

Vintage House sa...

Fy vad tråkigt när någon nära lämnar en.
Man tänker verkligen till.
Ljvuliga bilder och härliga saker..
ha en härlig helg
kram
sandra

Källeboda lantliv sa...

Det är alltid tråkigt när någon nära går bort ...tiden stannar upp och man funderar över meningen med livet då ..men visst ska man leva här och nu ...jätteviktigt ! alltid lika roligt att se blider från ditt hem ...njut nu så gott du kan av att sommaren är här...och tänk på de nära och kära ..kram jeanette.kallebodalantliv

Skogslyckan sa...

Underbara bilder du bjuder oss på idag. Locket kan du hänga upp och ha som handduks hängare..ett litet tips bara.. Kram Pia

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Åhh så tråkigt att han lämnade er..alltid så hemskt när någon nära går bort...
Sååå fina bilder du visar oss..och de där loppis fyndade rören, vad läckert..tänk vad man kan hitta på loppis..himla roligt, jag ska en sväng på en loppis innan jag börjar jobba i morron bitti, kanske jag hittar nåt riktigt fint..hoppas det..
Nu är det Fredag, fika o njut nu av go frukosten på jobbet..
Kraaam Anette

Nilla sa...

Vad härligt att ni fått sommar.
Hos mig blåser rätt kalla vindar om än solen strålar.
Hoppas värmen kommer nu i helgen.

Ha de bäst !!
Nilla

Milas Rum sa...

Vad tråkigt att höra!
Förstår att det blir en jobbig tid framöver.
Men lyckos du, att du har ett underbart vackert hem som kanske kan muntra upp när det är som jobbigast.

Kramar

Marie sa...

Hej Paula!

Så ledsen för eran skull, alltid lika jobbigt när någon nära går bort. En stor kram från mig! Hade också ett dödsfall i min närhet för några veckor sedan och man får sig verkligen en tankeställare om att leva mer Här och Nu.

Jättevackra bilder från ditt mysiga kök och de där glasrören var ju toppenfina!

Ha en härlig sommarhelg!
Kramar Marie

Skimrande kristaller sa...

Så tråkigt att han har lämnat er... ja, det får en att tänka till. Vi har också varit med om en tråkig händelse för en vecka sedan, som omkom här.. fast han var inte nära anhörig, är bekant med den omkomnas pappa, o han har en svår tid framför sig... Ja, det får en att tänka till.. Sköt om dig. Kram Lenita Ps. jättefina bilder du visar!

Millygarden sa...

Hej, Först av allt vill jag beklaga sorgen så tråkigt när en nära person lämnar. Har närstående jag med som inte mår så bra nu åldern tar likson ut sin rätt men det är svårt att aceptera.

Vackra bilder du bjuder på!
kram Marina

Jeanettes hus sa...

Hej vännen,

Så trist att läsa att din morbror inte finns med er längre.
Alltid lika sorgligt när någon lämnar oss i detta livet!

Visst borde vi bli lite bättre till mans att ta vara på här och nu.
Men det är ju så svårt!
Synd att det oftast är något allvarligt som händer i livet för att vi skall tänka på det!

Som vanligt visar du så vackra bilder från ert ljuvliga hem.
Älskar allt ditt vita!
Det känns som ert hem är så harmoniskt och ger energi!

Ut i solen i helgen och njut av allt vackert i naturen.
Saknar dig!

Ha det gott
Kramisar Jeanette

Hagagården sa...

Hej
Så fint du har det i köket!!
Kram o ha en fin dag.
ninni

Tina sa...

Vad fint med vitt!! Hur jag än försöker skaffa vita saker så smäller jag till med något färgglatt mitt i det hela... Så jag ger upp, lever med mina färger och beundrar andras vackra vita...

Tack för en trevlig blogg!

Vita verandan sa...

Hej!
Beklagar sorgen!
Känns tungt och tomt när någon lämnar en. Måste säga att jag blir så glad över alltid dina värmande ord till mig. Tack du är snäll du!
Du är en stor insirationskälla du med ska du veta!
Skönt att ni fått värme ni med!
Ha en skön helg!
Kram Anna

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Tack för din varma kommentar hos mig! Vad tråkigt med din morbror, jobbigt när det kommer hastigt...Visst får det en att stanna upp ett tag och tänka efter! Många kan ju tycka i vårt fall att det var ju "bara" en katt...men hon ver verkligen en kär familjemedlem och sonens ögonsten...

Kramar Malin

Birgitte sa...

Hej,
Jeg er ked af at høre om din sorg.! Stort kram til dig.
Klem, Birgitte

fröken knopp sa...

Varma Tankar till er!!!

Så mycket fint du visar!! Alltid lika inspirerande..!!

Hoppas att du har en härlig helg i trädgården!!

Varma Kramar Elin

Made in Persbo...Carina sa...

Tack för dina parasolltips hjärtat!
Du gör helt rätt i att leva här och nu och njuta av de fina sommardagarna!

Kram, carina

Lille Lade sa...

Hei!

Vil bare si at du har en drøm av et kjøkken! Bare helt nydelig!

Ha en fin søndag;)

Mvh Yvonne