21 augusti 2010

Små svarta ting

Poff så var man inne i gamla jobblunken och rutiner igen.
Jag har verkligen laddat batterierna förstod jag,
för jag hade glömt bort både lösenord till datorn och kod in till kontoret :-)
Vilket huvudbry jag hade innan jag kom på det...hihii
.
Sista semesterveckan tog vi oss en dagstur till Helsingborg/Helsingör.
Där hittade jag bl.a denna fina svarta brickan,
som jag sedan fick släpa runt på hela dagen.
Fast det gjorde mig ingenting alls jag var helnöjd över mitt kap.
.
Tycker det är snyggt med små svarta ting mitt bland det vita.
Det får liksom ögat att haja till lite och det gillar jag.
.
Ser ni förresten min kristallkrona som urprungligen var i guld.
Den har jag helt sonika målat om med matt svart färg.




Nu ska jag snart väcka ungdomarna som kamperar i huset
med lite god frukost. Tonårsdottern har haft övernattningsgäster.
Fem kompisar, både tjejer och killar susar just nu sött i vårt lilla finrum.
Fast de sover nog till middagstid skulle jag tro,
så länge som de var uppe i natt !!! :-))

Kram

27 kommentarer :

Tulipa sa...

Hej!

Snyggt absolut med det svarta!
Det är som du säger, ögat stannar upp...

Ja, men vi som faller för saker vi förstår varför du släpade runt på brickan! *ler* Det är ju värt det!

Och din kristallkrona ser ju super ut som svart, bra idè! Säg vad man inte kan måla?!

Härlig helg!

Kraam Mariette

LantlivsAnette sa...

Wiiieee vilken fin bricka, jag har en likadan !! Men din var verkligen ett fynd..himmel, så jag hade också burit den en hel dag !!
Sååå fint ni har det..och lampan blev ju kanon fin nu när du målat den !!!
Ha det gott
Kraaam Anette

Marie - Sofias syster! sa...

Håller verkligen med, det är snyggt med svart till det vita. Mysigt när ungdomarna vill hänga hemma och inte på stan! Kram

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Självklart att man gärna bär på en så fin bricka. En dag eller två =)

Ha det gott!
Susanne med glasbitarna

Ljuva Magnolia sa...

Kronan blev ju grymt fin, vilken idé!
Du har det så himla fint.

Kram Catta

Ebbas änglar sa...

Hej
Vill bara skriva en rad om hur VACKERT erat hem är. Som vanligt bjuder du på ljuvliga bilder som ger mig inspiration.

Takkrona blev hur fin som helst, och gjorde sig absolut bättre som svart.

Ha en fin helg / Kram Malin
(som troget fortsätter följa din blogg ",)

Ebbas änglar sa...

Hej igen
Tack själv.
En sån 'tröttis' tar jag 400:- för, frakt tillkommer m. 24:-.

=)

Iselind sa...

Är så glad att jag hittade din blogg med alla dessa helt underbara och inspirerande bilder! Gud så vackert! och den svarta brickan var ett riktigt fint fynd.Den skulle jag gärna lagt vantarna på.

Nilla sa...

Takkronan blev jättefin.
Det gäller bara att våga och kunna känna resultatet innan man börjar.
Eller så får man chansa.
Bra blev det ialla fall.

Ha de bäst !!
Nilla

Änglarnas hus sa...

hallojsan!

Såå snyggt med det svarta som bryter av..Brickan var väl värd att släpas på ;)

Ha en fin lördagskväll!! Kramis Sanne

Janniche sa...

Oj, så fint det var!!
Og det var veldig vakkert med skriften på veggen og lysekronen!
Nice!
Jeg reiser til Sverige på torsdag, og da håper jeg på å gjøre noen gode loppisfunn!;)

Ha en fin helg!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Lille vildand sa...

Vakker stue - og selvsagt klarer man på bære rundt på små skatter til en billig penge. Ja - det er rart med ferie. Kjenner meg helt igjen i fortellingen din.
Klem, J

Sussi / Sussinghurst sa...

Fin bakke, jeg kender godt det med at finde en fin og STOR ting tidligt på et marked, min mand ryster også på hovedet og siger at vi kan købe det på tilbagevejen, men måske er det så solgt (det er det han håber på, hi hi )

Skogslyckan sa...

Jag hade inte heller tvekat en sekund att släpa runt på den brickan. Hade du väntat hade den kanske inte funnits kvar...
Fina bilder!
Kram Pia

Vit Poesi sa...

Svart, yummi!
Så fint
kram Malin

Nattmia sa...

Klart det var värt att bära runt på den fina svarta brickan.. Jättesnygg..

Man kommer snabbt in i jobbrutinena igen.. Minns knappt att jag haft semester..

Ha nu en fortsatt bra helg..

Kram Mia

Millygarden sa...

Så fin bricka du hittat inte undra på att du gärna släpat runt på den en dag. Fick en i samma modell efter min mormor och den är jag jätteglad för.


Kram Marina

Viola sa...

Hallå Paula, var ett tag sedan sist, men tittar in då och då...:-) denna bricka är så vacker, har en till försäljning i gårdsbutiken, så himla fint du fått det med denna möbel, kommer ihåg när du gjorde om...gillar oxå mörka inslag mot det vita, ha en skön vilodag..ungdomarna verkar i a f ha det,

kram VIOLAN

Vita verandan sa...

Åååh förstår att du ville släpa runt på den!!
Har kikat efter svarta bricko men ack så svårt att hitta.
Urtjusigt rum och kronan blev så bra.
Fem ungdommar i huset, inte dåligt. Här har jag fyra just nu, härligt och det är lika bra de har kompisar så är de sysselsatta:)
Kram Anna

Felicia tackar för kommentaren.

Källeboda lantliv sa...

jättesnygg bricka ! ja man får lida pin om man vill ha något ..hi.hi att släpa på fynd gör man så gärna ...håller med , det blir en fin kontrast mot allt det vita ...du har det så fint paula ...ja ungdomar kan sova länge , bra när man har koll på dom ...och att dom vill ta hem sina kompisar ..ha en forsatt skön helg..kram jeanette.kallebodalantliv

Nordingården sa...

Hallå Paula, men vilket kap, brickan är ju skitsnygg!!! Verkligen fin på bordet med den svarta kristalkronan ovanför. Jag faller mer och mer för svart har köpt svarta lampskärmar igår!

LOPPISTAN sa...

Wow, 50 kronor var ett riktigt fynd. Jag såg precis en sån bricka på en antikaffär och beroende på storlek kostade de från typ 900 kronor och uppåt.

Bra fyndat! :)

//Loppistan

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbart vackert rum. Den svarta brickan och den ommålade kristallkronan är pricken över i, superfint. När man hittar fynd spelar det nästan ingen roll hur otympliga eller tunga de är, då går det såå bra att bära. Det är bara matkassar som är tråkiga att bära;-)

Jättefint har du och jag önskar dig en jättefin kommande vecka!
Kram,
Regina

Hannis sa...

Kan bara hålla med om det svarta!
Fyller ut med svarta och grå saker, det blir en snygg kontrast.
Brickan är verkligen ett fynd!!
Vilken smart idé att måla om lampan.
Den blev snygg!!!

Hehe, det har varit en bra semester när man glömmer inlogg och lösenord.

Kram Hannis

Marie sa...

Så fint med de svarta detaljerna Paula! Har en precis likadan bricka (också ett fynd för 50 kr) och kristallkronan blev verkligen fin som svart istället.

Hihi, när jag var mammaledig med ett utav barnen kopplade jag av så totalt så jag glömde bort telefonnumret till jobbet. Det slutade med att jag fick ringa växeln och be dem koppla mig!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Norr om Köpenhamn sa...

Hej Paula,
Så du har varit i Helsingör :o) Då kanske du vart inne i min favorit-loppis-butik 'Systrar o Bröder'. Åååh så mycket fint de har. Alltid kommer man ut med nånting. Så som din fina bricka kanske...jättefin!
Gissa vad vi fick i bröllopsgåva av svärföräldrarna nu i helgen; en superfin gammal kristallkrona. Gissa om jag jublade när vi öppnade paketet :o) (bilder på den kommer sen)
Din krona blev ju jättefin i svart.

Ha det bäst!
Kram Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Skönt att höra att det finns fler som glömmer inloggningar och koder och annat som man måste komma ihåg... ;)
Visst är det fint med lite detaljer som bryter av i färg... och kristallkronan blev jättesnygg!
kram
Marie