9 september 2010

En ledig dag

Idag har jag varit ledig.
Inte pga någon särskild anledning, utan bara för att...
 
Vädret var härligt så jag passade på att njuta lite av hösten.
Att stanna upp i vardagen det är äkta livskvalitet för mig.
.



Började med en rask långpromenad i strålande solsken på morgonen,
därefter hann jag även med lite fix i trädgården.
Sen har jag bara latat mig, gått omkring i mjukisbyxor mest hela dagen.
Underbart!!!
 
Se på vår Wilma, helt utslagen efter vår powerwalk i morse...thihii.
Men underbart är kort och imorgon är det jobbedag igen.
Men det är ju fredag så det går nog det också.
 
Stor kram till er alla från den lata livsnjutaren :-))

31 kommentarer :

Loella sa...

Vilken skön dag du verkar ha haft!
Gott att unna sig inte sant..


Kram Loella

Vintage House sa...

Hej
Åh så skönt det låter.
Ja det var ett tag sedan man gjorde det två små huliganer här hemma som håller en sysselsatt.Ibland kan man bara längta efter att bara va och det var ju förra veckan med Barcelona, fast inte på det sättet...
kram
sandra

STENLYCKA sa...

Åhhh... vad det låter härligt med en ledig dag. Hos mig rullar det på för fullt just nu så jag hinner inte med bloggen och att besök dig och alla andra bloggare. Något som jag saknar.
Ha en skön helg!
Kram Raina

Janniche sa...

DET hørtes deilig ut!!
Og for en skjønn Wilma! Nydelig farge!:)
Her er det sommer igjen, og vi nyter den for fullt!
Jeg har latet meg på Selma SPA i Sverige for et par veker siden, det var fantastisk! (Står om det på blogge min i dag.)
Men det er jo hverdags-mysen dom er best:) FINT innlegg!

Ønsker deg en flott helg!!

Klem fra Janniche, Duse Pasteller:)

Skatan sa...

Härlig pose! Underbar...så där känner man sig emellanåt!

Sov gott efter en klok dag.

Anna

Lille Vildand sa...

Vakkert!
- ♥ -

Anne-Lie sa...

Men vad härligt ni har haft!!Visst känns det lite lyx med sådana dagar???
Kram på dig!
Anne-Lie

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Så skönt Wilma har det i soffan. Min första egna hund var en irländsk setter, Lotta. Ljuvlig med mycket spring i benen.

HOUSE of ADELA sa...

Härlig dag och ljuvlig bild på doggis=)

Kramis
Adela

Huset vid ån sa...

Vilken skön stil eran "Wilma" har.....En bild säger mer än tusen ord! Härligt....

Här hemma har vi en Jaktlabbe "Cesar" som ligger så där. Fast på divanen i tv-rummet! Fniss! Vad gör man inte för sina älskade husdjur....

Trevlig helg! Kram T

The Green Pea sa...

Oh, the dog is sooooo pretty. I love the way it has his head on the pillows. Have a nice weekend. sandi

Hannis sa...

Men vad härlig det lät att bara mysa!
Såna dagar ska man unna sig ofta.
Wilma ser ut som jag gör efter en promenad*skrattar*
Hon är ju så söt!

Ha en fin helg/
Kram Hannis

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad härligt att kunna ta en ledig dag bara så där..toppen..och goa Wilma, vilken härlig bild på henne...hii..hii..
Sååå fint ni grejar och gör i trädgården, jag känner precis som du, att jag vill göra mer obonat där, ska smida planer nu i vinter..
Kraaam Anette

Ljuva Magnolia sa...

Vilken skönhet ni har där i soffan, de är så fina settrar. Min Ebba har en kompis som är en setter, de leker superbra. Hera heter den och hon har lärt Ebba att leka jage istället för att brottas som hon så gärna gör annars, staffe som hon är =)

Kram Catta

Strandkullen sa...

Vad härligt med en semesterdag mitt i veckan...Man ska definitivt unna sig "bara vara dagar", då får själen frid...kramis semlan

Källeboda lantliv sa...

Ah ! vad skönt att vara ledig ..i dag är det min tur ...ska också lapa kaffe hela dagen ...hi,,hi...ja du verkar ha kört slut på din lilla vovve ...men att starta dagen med en promenad är härligt ! ha en bra helg nu ...kram jeanette.kallebodalantliv

Dessie sa...

Ha ha, vilken skön bild på vovven. Det är så det ska vara efter en ordentlig prommis! *fniss*
Ha en bra dag.

Kram Dessie

Nilla sa...

Vissa kan njuta i soffan på helt rätt sätt.
Vad härligt med en ledig dag utan krav.
Hoppas på en sån helg nu.

Ha de bäst !!
Nilla

sylvia sa...

hei.
ååå så nydelig et bilde,power walk?hihi.
ønsker deg en herlig helg,
klem fra sylvia

Nattmia sa...

Vad härligt att bara vara ledig en dag bara så där.. Skönt!!
Ja Wilma vet hur man tar igen sig, ser ju härligt ut..

Ha nu en riktigt bra fredag och helg, själv skall jag jobba hela helgen = 31 timmar, men det funkar det med..

Kram Mia

hallkulla sa...

Hej, livsnjutaren!!

Så skön dig lät!! Det är ju det som är livet att få vara hemma i myskläder och bara njuta samt motionera med hunden, i vårt fall hundarna!!
Gillar din bild, just så där slapp kan man bara vara hemma både hundar och människor!!

Önskar dig en fin helg!
Kram
Pi

Jeanettes hus sa...

Hoppas att du känner dig lita utvilad som Wilma.

skönt för dig att bara få en dag så där för dig själv.
Är alltid uppskattat.

Önskar dig en härlig helg
Kramisar Jeanette

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh vilken underbar bild, ser ju såå skönt ut..
Kraaam

livetpåfyran sa...

Hej Paula!

Blir så varm i hjärtat av att se en setter! Hon är ljuvlig din lilla Wilma. Va fint ni har gjort det med singel och allt.
Vi bygger för fullt och all tar en evinnerlig tid:( men det blir fint när det blir färdigt.

Ha det gott i hösten, stor kram från pia

FräckaSyster sa...

Hej!
Vilken mysig blogg jag har kommit till =)

Det låter som ni haft en bra dag!
Härlig bild på Wilma!

Kram Jenny

Mitt hvite hus sa...

Høres ur som du har hatt en kjempfin dag...

herlig bilder av hunden...

ønkser deg en fin kveld..

Klemmer 0)

Vita verandan sa...

Vilken härlig dag och vilken hund du har!!!ingen dålig stil, en riktig soffliggare:)
Konstigt att det har krånglat med kommentarsfältet, så bra att du kan skriva igen. Alltid lika roligt att få läsa från dig.
Ha en skön lördagkväll!

Kraaam Anna

me and alice sa...

Åh vilken härlig dag du hade Paula!!! Wilma ser så go och fin ut!!! Hihi fnissade gott åt hennes långa ben där i soffan...
Vad fint ni grejat i trädgården. älska när man blandar grus och sten på det viset och det blir så vackert mot ert vita hus!!!
Kram Susanne

Fransk inredning sa...

Hon är såå fin! Hoppas att du hade en kanondag. På Söndag ska min dotter och jag stå på loppisen. Kramar Susanne

Skimrande kristaller sa...

Man behöver emellanåt ta sådana dagar, att bara vara. Härlig bild! Ha det gott. Kram Lenita

Blueness sa...

Jag har kikat runt lite i din blogg, vilket vackert hem du har. Jag kommer snart på besök igen.