27 september 2010

Strunta i alla måsten

Måndag igen och en ny vecka har man framför sig. Idag blåser det och är sådär höstruskigt och kallt ute...Brrrr. I helgen har här inte hänt ett jota. Skulle ju målat tak bland annat i sovrummet, efter att kvistlacken kommit på förra helgen, men nääää det orkade jag bara inte ta tag i. Istället har vi lagat massor av god mat och fikat och bara latat oss. Det kommer ju fler lediga helger framöver att hinna måla på eller hur? Ibland måste man bara få lägga allt åt sidan och strunta i alla s.k. måsten...
.
Idag visar jag bara några bilder från lilla finrummet eller "Vita rummet" som vi också kallar det?
.
Lite gamla örngott har jag samlat på mig, de får ligga framme här på skänken...
.
Och ett örngott med rött monogram har jag på min stol.
.
Som ni kan se är rummet väldigt litet, smalt men det fyller sin fuktion och det är huvudsaken. Det är mitt lilla vilorum, här sitter jag gärna och ofta med ett tänt ljus och en bra bok, här samlar jag kraft, Ingen tv här inne inte :-)) Bara stereon som gömmer sig i skåpet. Lite klassisk musik och avkopplingen är total. Lilla pallen i hörnet flyttade Anna Örnberg dit när de var här och plåtade för ett bra tag sedan, och där har den fått stå sedan dess...Tycker den passar bra där.

Detta får bli dagens lilla inlägg. Nähe, nu kallar jobbet...Dags att ge sig iväg ut i höstrusket. Ha en fin vecka nu alla rara. Vi hörs!!!

25 kommentarer :

LantlivsAnette sa...

Gomorron därborta !!
Helt rätt, ibland måste man ta sig en riktig vilohelg..även fast man har massor med projekt..
Sååå fint ditt vilorum är..mmmm..man njuter av dina fina bilder.
Här är det också ruskigt ute..brrrr...frost på bilrutorna !!
Ska strax iväg jag också..
Kraaam Anette

♥ Pia... sa...

jaa precis rätt.. så har även vi gjort..nu berodde en del på at jag är förskyld förstås:).. du ditt skåp i vita rummet gillar jag..är det ett sånt där skpå som är ett ekskåp?... Är på jakt efter ett liknande..som ionte är för stort..ditt verkar lagomt:).vita färgen är det en oljefärg eller vattenfärg..
ha en skön dag trots ruskeväder.. Pia

Caroline sa...

Hej!
Vilket härligt avkopplingsrum! Håller med dig, att bara vara och njuta av här och nu, det är ju det som är livet! bra gjort!
kram

Vita verandan sa...

Det lät som en skön helg! Det måste man göra ibland, känner man inte för det så går det ju inte. Det är därför jag passar på när jag får mina "ryck"
Fint och rofyllt du har i ditt "vilorum". Vårt matrum är vårt vilorum också, ingen tv bara en kakelugn och jag tror att tv stressar oss även om den inte är på. Den liksom står där och stirrar på oss och undrar varför vi inte trycker på knappen...

Ha en fin vecka och ta taket när "rycket" kommer:)

Krameli kram Anna

Tulipa sa...

Hej Paula!

Vad skönt det lät!

Man måste ju inte alltid göra något, helt klart, man behöver ju lata sig och gotta sig också!!

Vilket fint rum! Kan tänka mig att det är mysigt att sitta där och koppla av;)!

Blåsigt väder!*Burr*!

Önskar dig en fin ny vecka!

Kram Mariette

Trädgårdsmakare Hillevissan sa...

Hej där!
Underbara bilder du visar!

Tänkte bara tipsa om att jag har UTLOTTNING AV 5st PLÄDAR hos mig idag!
Ha det gott! kram H.

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
ja ibland så måste man bara vara! Och en helg med god mat och massor av fika, låter härligt!

Önskar dig en skön vecka!
Hälsningar Monica

Rosor och Spetsar sa...

Jag har också haft en lugn o skön helg, ibland måste ma bara samla krafter o ta tid till sig själv.
Underbart vilsamt rum du har att sitta o njuta i
Kramar
Annelie

SwedishCorner-DownUnder...Pernilla sa...

Mysigt rum i vitt... Skönt att strunta i alla måsten ibland!

Kram från Australien♥

rustik charm sa...

Hej Paula.

Vad härligt med en helg fri från alla måsten:)Det behöver man verkligen för att orka o vilja ta tag i sakerna.

Underbara bilder du visar:)

Ha en bra dag.
Kram Kristina

Lantliv i Norregård sa...

Hej!
Låter som en mysig Helg!! Det springer inte ifrån en...
Ser verkligen ut som ett rum att bara njuta i!
Ha en bra start på veckan;o)

Kram Malin

Vita verandan sa...

Hej igen...
Man kan nog ändra bredden på mallen med hjälp av html-koderna, men det kan inte jag. Så jag har ändrat min mall i desing men den finns inte längre (så jag håller hårt i den)
Den hette Minima strech. Om du provar att ha den nya uppdaterade redigeraren som du gör i inställningar så blir bilderna större. Nackdelen är att du bara kan få plats med extra stora bilder de som är tagna stående. De liggande får inte plats om du inte breddar mallen.

Hoppas du förstod, för det gjorde jag knappt själv...
Kram Anna

Lille Ting sa...

Soooo beautiful Cupboard and Clock!!!

ღGreets,
Tini

Lille Vildand sa...

Elsker klokken din!

Hannis sa...

Japp, det är en bra inställning!
Blir lättare att njuta om man släpper alla dessa måste tankar en stund.

Vad mysigt med ett så fint vilorum.
Kan tänka mig att du njuter där.

Kram Hannis

Källeboda lantliv sa...

Vad mysigt med ett mentalt rum ...det skulle många behöva ....du har det så fint och ljust här ...bara det är mentalt härligt ! nej ! nej , nu måste jag rusa jobbet kallar ...ha en bra vecka ..kram jeanette.kallebodalantliv ..

Ett Vitare Hem sa...

Ibland måste man bara få vara utan måsten för att ladda om, vilka fina bilder du bjuder på!
Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

helle - pirettehuset.dk sa...

En gang imellem skal vi gøre hvad vi har lyst til, det holder jeg med om!

Åh, den gamle klokke!! Hvor fin den er!

Kram Helle

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, ibland måste man få lov att lata sig!
Det ser mysigt ut där i din höna ,och kan tänka mig att det är skönt för avslappning...
Kram
MArie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

I din höna!!! Ja, jag såg då ingen höna, men en hörna måste det ju var... Så det kan bli!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Och den sista kommentaren saknade ett litet "a" i vara... Nu är det nog dags att göra något annat tror jag. Och dessutom måste jag nog läsa igenom det här innan jag trycker på sänd-knappen.
Hittar inget fel den här gången... nu trycker jag iväg det...

Marie sa...

Lät som en härlig helg Paula, man behöver sådana helger ibland!

Underbart fina bilder, ser så rofyllt ut!

Ha en trevlig kväll!
Kram Marie

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad härligt med en helg utan måsten, det MÅSTE man unna sig emellanåt. Arbetsveckorna är så späckade och har jag en helg framför mig som är fulltecknad med måsten känns det som jag inte får någon helg alls. Jag har vänner som har gått ner i arbetstid för att få mer fritid, det kanske är klokt.

Vad fint du har i ditt vita rum. Vackra möbler och så gillar jag färgen på väggarna.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Inspiration i vitt sa...

jaaa vad härligt att bara lata sig, arbetet finns alltid kvar hihi. I ditt vita rum skulle jag trivas mycket, du har så mycket fina saker. Kram på dig/Ingela.

Anne-Lie sa...

Hej svejs!!!
Oooo vad skönt att få vila och bara vara ibland!!!En sån helg ska jag ta mig nu,bara längtar!!!
Kram på dig!!
Anne-lie