31 oktober 2010

Målning pågår

Vet ni vad jag gör idag?
Jo jag målar...
 
Jaaaa jag vet, jag sa ju att jag var så trött på det,
men vad gör man när man som jag snubblade över
ytterligare två stolar i samma stil som de vi redan har i köket..
 

Nu har vi 6 stycken i samma modell precis som jag önskade.
Så det vara bara att ta fram målarfärgen.
. Här en liten glimt på ett halvfärdigt resultat.
 
Fast just nu har jag lagt penseln åt sidan.
.Det är ju söndagkväll och då gäller fika och filmtajm.
..
KRAM
 

28 kommentarer :

Ljuva Drömmar sa...

Vilken tur du hade! Snygga var de också.

Jag håller med dig om att målning inte alltid är det roligaste, jag har hållit på i 4 veckor med mitt nu... Men visst är det skönt när man är klar och det blir så mycket snyggare.

Hoppas det går bra med din målning, kramar Maria!

Trivsamma förändringar sa...

Va kul att du hittade likadana stolar, för att de är olika tror jag knappt någon kommer märka! Tänk vad mycket finare möblerna blir när man målar dem vita!

Eikkala sa...

Vilket flax... nå skillnad ser jag inte så här på bild. Vad lite färg kan göra. Trevlig söndag kram sari

Nordisk gammelt sa...

Så fine, så fine stolene bliver ♥

LantlivsAnette sa...

Nämen du..vilken tur alltså !! Stolarna ser ju likadana ut, och sååå fint det blir då du målar dom !! Ibland har man tur !!
Och vilken fin kanna du visar i förra inlägget, och den där hästen..mmm vad jag vill ha en sån jag med..
Ha nu en fin start på den här veckan..
Kraaam Anette

fröken knopp sa...

Vilken Tur!! Så fina!! Enkla o snygga!! Hm, igår vart jag minsan på en liten Loppis sväng, var otroligt besviken på min väg hem o tänkte minsan stannat hos dig o hoppats på att du ville öppna din lilla bod för att lätta mitt humör lite..tihi.... Dock besparade jag dig det..:)

Nu är det måndag o nya tag, hoppas att du får en bra start på veckan!!

Kramar Elin

Ett Vitare Hem sa...

Åh ibland ska man ha flyt, jättekul att du hittade dessa två också!
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Marie sa...

Vilket flax att hitta nästan exakt likadana stolar, de är verkligen jättesnygga!

Ha en bra dag Paula!
Kram Marie

Camillas vita villa sa...

Hej!
Tänk att lite vit färg kan göra sådana underverk. Tack för all inspiration.
Kram Camilla

Nattmia sa...

Så snygga stolar, men varför ville du inte ha dem i den vackra furugula nyansen ;-) Ha ha.. Nä vitt är snyggt :-)
Ha nu en bra start på veckan och p åden nya månaden.. Bara två månader kvar nu på detta året sen kommer ett nytt helt orört år..

Kram Mia

Lantliv i Norregård sa...

Vilken tur!!! Så fina de blir, vad skulle vi göra utan vit färg....

Kram Malin

gamla skolan sa...

Vilken lycka att hitta samma stolar , ibland har man tur ! Håller verkligen med dig att det blir en helt annan stol , när den blir vit ! Ser så fint ut ! Tack för dina fina ord hos mig , det värmer oerhört ! Kramar Susanne ♥

Nilla sa...

Vilken tur du har och vilken skillnad det blir med lite färg.

Ha de bäst !!
Nilla

Så Vitt Jag Vet sa...

Grattis det kan man kalla tur.
Fina blir stolarna. Jag känner igen känslan när man fyndar något man länge längtat efter.
Kram
Sanne

Sussi / Sussinghurst sa...

Sikke et held at finde stole der var næsten magen til dem du havde, mon ikke det er besværet værd?

Mariannes Creative Blog sa...

Det bliver rigtig flot - tænk at du kunne finde nogen som ligner så meget. God fornøjelse med malingen, det skal nok blive pænt.
klem MARIANNE

Vintage House sa...

Hej
Vilken tur att du hittade fler stolar..
Ja ibland måste man tyvärr ta fram målaburken, håller med dig att det vore skönt att slippa...
tack tack för dina gulliga ord!
kram
sandra

Systrarna Karlsson sa...

Tittar bara in. Vilken underbar blogg du har. Helt ljuvlig.
Vi tackar så mycket för titten
Systrarna Karlsson

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken supertur du har som hittade nästan exakt likadan stolar!! Just nu har jag några små målningsprojekt som står och väntar och lita annat pyssel. Det är ju bra att ha om man skulle bli utan något att göra;-)

Önskar dig en fin tisdag!
Kram,
Regina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hihi... de ser ut precis som våra stolar gjorde innan jag målade dem också. Men nu är det ju rätt många år sedan jag målade, så penseln behöver åka fram igen, om vi ska ha dem kvar... och det är ju ett slitgöra..
Men konstigt nog så tycker jag att de ser riktigt fina ut hos dig. Stolarna alltså... inte alls som hemma hos mig.
Kram du goa!
Marie

Moa sa...

Hej Paula!

Hur har du det i höstmörkret ?
Här är det riktigt ruggigt idag.

Stolarna va sketasnygga! =D

Kramar!

Moa

Vita verandan sa...

Vilken tur, det är fint med olika men snyggt när man har samma också. Håller i längden tror jag.
Fin och enkel modell.

Kram Anna

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

gokväll oj va fint de blir.. du har det så fint hos dig..kram sussie

siren sa...

Slike stoler har jeg også på mitt kjøkken, de er så enkle og fine.

Nå har jeg sett litt rundt på bloggen din, du har så mange fine bilder, MASSE INSPIRASJON! :) Ønsker deg en fin dag! Hilsen meg, Siren :)

Liza sa...

Ja fy möbler är värst att måla, håller oxå på med en skänk här hemma...

Men fint blir det!

Mvh Liza

Vita små hjärtan sa...

Å vad fina! Vad roligt att hitta likadana! Det kallas nog tur.
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Malin's Hus sa...

oh vilken fin blogg! ser att du gillar vitt som jag! Ha en skön dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ibland har man tur, så bra och ha sex stolar. Tycker ofta man är framme med den där penseln, för skillnaden är ju enorm. Allt blir så snyggt i vitt! Härlig matplats ni har.
Önskar dig en fin allhelgona
Kramar
AnnaMaria