29 maj 2009

Pingst

Helgdagarna avlöser varandra
och nu har vi kommit till Pingst.

Studenterna hade utspark här i vår by igår.
Jag blir lite nostalgisk när jag ser alla glada ungdomar.
Det är 4 resp 5 år sedan våra pojkar tog studenten.
Nu vilar jag mig i några år tills det är dotterns tur :-)
Plockade en bukett liljekonvaljer på min promenad.
Doften får mig att tänka på skolavslutningar.

Se så vackra de är de små klockorna, som små, små smycken.

Lilla Wilma ville också vara med på ett hörn och önska er alla en

TREVLIG PINGST!

17 kommentarer :

rosenskära sa...

En irländsk setter - det har alltid varit min drömhund, så vacker hon är!

Här i Helsingborg hade studenterna sin bal igår. Det blåste halv storm. Hur kul är det när man lagt tre timamr hos frissan. Fast å andra sidan kunde det ju regnat, det hade ju varit ännu värre.

Vår stora tjej har sju år kvar, men pratar redan om det. Det blir nästan större än att gifta sig!

Kram/Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej vännen!
Visst går tiden fort! Och man kan känna det där lite pirriga som man hade själv när man slutade skolan... lite mysigt.
Jag hoppas som dig att det blir fint väder i helgen, och varmt och skönt... så vi får njuta och koppla av litegrann...
Ha en härlig Pingst
Kram
Marie

Lantliga drömmar sa...

Vilken tjusig hund du har! Ha nu en skön helg. Nilla

Kallholmen sa...

Vi hade vår sista student ifjol och ett bröllop så det känns underbart med bara vanlig sommar i år...!
Hoppas ni får en solig Pingst.
Carolina

Unknown sa...

Liljekonvaljer är så ljuvliga!! Så fint du har pyntat till det där! Så vacker Wilma är också! Ha en bra pingst. Kram Lenita

Millas hem sa...

Lilla sötisen, så fin hon är!
Tyvärr råkade J slänga alla Magasinen i tidningsinsamlingen, så du får vänta på nästa nummer!








Hehe:)

Hörs av idag!
Kram C

Marie sa...

Finns väl ingen annan blomma som man förknippar så mycket med skolavslutning som liljekonvalj. Underbart söt blomma och ljuvlig doft! Blir alltid nostalgisk när jag känner doften, väcker många minnen!

Ha en trevlig pingsthelg Paula!
Kram Marie

Wilma är en riktig sötnos!

bean emäntä - bea's sa...

Oj så härliga liljekonvaljer - kan känna den härliga doften ända hit...

Och vilken söt voffe, min hundfeber bara stiger!

Trevlilg Pingst!

.................... sa...

Söt hund och fina blommor, ja Liljekonvalj är smått magiska, det bådar svensk sommar.
Brukar titta n på din blogg då och då för att inspireras.
Ha en bra helg!

LantlivsAnette sa...

Ohhhh ljuvliga bilder...sååå vackert !!
och Wilma sen då !! En sån söt hund, himmel vad go hon är..ge henne en ordentlig nospuss från mig och Nisse !!
Jag vet inte om jag har berättat det tidigare, men när jag var tonåring så hade vi en Irländsksetter hemma, Atlas hette han, och han var ljuvlig..
Ha det gott vännen
Kraam Anette

LENA sa...

Vackra bilder, fin hund! (De ser alltid så snälla ut)

Fru Sirlig sa...

Hejsan!

Första gången jag kikar in här, vilket vackert hem du har och blogg. Har tittat igenom en massa inlägg och tackar för inspirationen, jag kommer gärna tillbaka. Ha en fortsatt trevlig kväll.

Mvh. Heléne

Anonym sa...

Hei!
For noen nydelige liljekonvaller , de er vakre og du har tatt noen fine bilder av dem!
Kommer igjen- veldig fin blogg:-)
Klem, Hege.

Mia sa...

Härligt det ser ut med liljekonvaljerna i kannan. Jag förknippar just liljekonvaljer med min mamma. Vi plockar alltid dem till henne på hennes födelsedag. Blommor kan verkligen plocka fram minnen.
Kram Mia

Unknown sa...

Hoppas att du har haft en bra pingst! Ha en fortsatt bra vecka. Kram Lenita

Unknown sa...

Underbara bilder! Javisst har det påverkat en med det omväxlande vädret! Hoppas att du mådde mer gott i den sköna sommarvärmen som helgen bjöd på. Hälsa lilla Wilma tillbax! Kram Petra

Våglyckan sa...

Så söt liten vovve som kikar fram. Gillade glasskålen med nycklar i, fiffigt och snygg brytning.
Ha en bra dag!
kram från mig
/maria