7 juni 2009

LANTLIG MIX

För ett tag sedan tog jag med kameran och plåtade
hemma hos min rara väninna i deras vackra hus!

.
Camilla älskar den ljusa lantliga stilen
men har trots detta inte vita väggar någonstans i huset.
Härligt befriande från måsten blandar hon mönstrade tapeter
tillsammans med nya såväl som gamla möbler.
Helt unikt och helt underbart!.
..
.
.


.

Den vackra järngrinden är tillverkad av Camillas far Rune
.
..

.
.

Här har familjen en gammalrosa färg på väggarna.
.
Den ljuvliga bården med keruber på är bedårande vacker.
.
I en liten hörna på övervåningen
Här har man suttit på mysiga grillkvällar många gånger genom åren :-)
.
Visst bor hon vackert Fru Rosa???
..

22 kommentarer :

Therese sa...

Otroligt vackert hem att inspireras av. =)
Hejsvejs!

My Lovely Things sa...

Godmorgon!!

Åh vad vackert din vän har det..Så ombonat och trivsamt..

Jag ser att jag har en likadan kommod som hon..

Ha det så bra i dag..
Kram anna

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhhh vad fint hon har det fru Rosa !! Sååå vackert i varje vrå..men vet du, jag har trillat dit, jag har en mobil nu !! Och jag har skickat flera sms...jooo, det är sant, ungarnas avlagda telefon blev min..nu när jag inte har en butik längre, så då blev det en mobil....
Ohhh, vilket underbart skåp du har fyndat !! Kanon fint..
Ha det gott kraam Anette

Vita små hjärtan sa...

Oj det var ett vackert inspirerande hem!!!
Kram Agnetha

Anki sa...

Så otroligt fint hos Fru Rosa!
Mysigt & inspirerande!
Lägger till dig i min blogglista så jag inte missar nåt *ler*

Ha en fin dag! Stor kram!

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja det var en massa inspiration att hämta. så mycket fint du visar.

Kram Viveka

Hela rubbet sa...

ja verkligen vackert hus.
helt ljuvligt

Hemmet Är Min Borg sa...

å vilket fint hem din kompis har så ,verkligen fint
kramis Jeanette

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åååh vilket vackert hem! Så mycket fina bilder du visar därifrån, och jag tycker det var jättekul att se... Hälsa det till fru Rosa!
FÖrstår att ni sitter där både länge och väl, så hemtrevligt!
kram
Marie

Anki sa...

Haha, ja det ska jag göra...köpa sarong menar jag!

Kramiz till dig! Anki

Anna sa...

Hej Paula!

Ett sådant underbart vackert och romantiskt hem din vän har! Ljuvligt! Ska kika lite till:)

Kram
:)Anna

Marie sa...

Hej Paula!

Vilket vackert och mysigt hem din vän har och den där järngrinden som hennes pappa hade gjort var ju helt fantastisk! Hälsa Fru Rosa och tacka för att vi fick kika in hos henne!

Du, det var i Vakre hjem nr 3 förra året som Randis trädgård var med. Du hittar reportaget på sidan 65.

Ha det allra bäst!
Kramar Marie

LENA sa...

Håller med, fru rosa har ett fint hem! roligt att se ett personligt hem, där man törs att blanda med lite färger bland allt VITT.
Ljuvlig

Unknown sa...

Ja, hon har ju så otroligt vackert!! Nu ska jag titta ännu mer på bilderna!!! KRAM Petra

lolla sa...

hejsan
åhhh vilket vackert hem hon har fru rosa...
köket var ju bara såååå fint ojoj
fattar hon hur fint hon har det alltså, gudars skymning....
måste ta mej en till titt på dina fina bilder
kram lolla

Unknown sa...

Hej vännen,

Ett tag sen sist.
Har läst dina inlägg för att se vad som hänt i ditt liv den senaste tiden.

Blev helt såld på ditt vackra skåp!
Och jag som kalla mig sakletare.... tror nog att jag skall ge bort den titeln till dig.
Du är en mästare på att göra fynd!

Så läckert det blev!
Jag tycker nog att ni skall behålla glaset en tid i vart fall.
Vackert gammalt glas!

Du har så fint Paula.

Camillas hus är bara så gulligt.
Skönt med lite färg inte bara vitt.
Men jag liksom du fastnar jus mest för det vita trots allt.

Hoppas att allting är bra hos dig och att livet är snällt mot dig och din familj.

Kramisar Jeanette

Stina sa...

Verkligen superfint och mysigt.:-) Kramis

Unknown sa...

Hej vännen,

Roligt att Camilla blev glad.
Verkligen en go tjej.

Hoppas vi ses igen snart.

Här är det rena hösten, längtar tillbaka till värmen......

Nu blir det lite "kärring grill " som gäller så att man behåller den fina färgen man fått på kinden.

Ha en skön helg

Kramisar Jeanette

Millas hem sa...

Hej Paula!
Toppen bilder du tagit hos Camilla...allt är så sött, men inte en diabeteschock i sikte!:)

Kram C


Till Camilla

"Fru Rosa" är en toppenbeskrivning på dig Camilla, inte bara hemmet klär i rosa...Du också passar förträffligt i den ljuva färgen!

Brillorna du har är ju klockrena!!:)
Ha det!!

Kram C

Decoracion Vintage Industrial Retro Chic sa...

TU PERRO ES UN SETTER? YO TENGO UNA, TE FELICITO POR TU BLOG
CARIÑOS

Källeboda lantliv sa...

jaa verkligen ..har alltid varit avis på hennes hem ..hon har verkligen fint ! alltid haft det .redan innan denna stilen blev så populär ...duktiga Camilla..håller med om liljekonvaljerna ..såå söta ..kram i solen till dig ...jeanette.kallebodalantliv

Anonym sa...

Hej vart kommer tapeten i köket ifrån? Så vackert hem!