29 november 2010

Äntligen Advent...

Första ljuset tändes igår för nu är det äntligen Advent!!!
.
I år ska jag försöka hinna njuta av denna ljuvliga adventstid med julmusik, tända ljus, pepparkakor och glögg i massor...Ohhhh så mysigt!!!

Vår adventsljustake är inköpt från Ica för mången år sedan. De söta porslins siffrorna har jag köpt hos rara Mariette med jättemysiga affären Tulipa Blomsterverkstad som jag besökte i helgen. Så roligt att få träffa en bloggkompis :-)

Jag är lite traditionell av mig och tycker att lite RÖTT här hemma är ett måste nu till jul :-) Som t.ex de röda prickiga muggarna som alltid plockas fram denna tid.

Det översta gamla vita kuddfodralet med spets och rött monogram på köpte jag hos Tulipa, medans tyget underst är inköpt på Åhléns, det har jag nu sytt kuddfodral utav. .

Tack för alla Grattis hälsningar, ni är ju bara för snälla och rara :-) TACK!!!

29 kommentarer :

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei snille!
Så fint du har gjort det! Nydelige bilder, og tenk nå er det advent. Hujamei som tiden flyr- snart sier vi - endelig er det vår! (gleder meg til det) Kos deg masse i den søte adventstid. Vi blogges ved:)
Klem

Photo by Maria sa...

Så fint du har gjort... Tyget du nu har sytt kuddar av är jättefint..

Kram Mia

Mariette sa...

Hej Bästa Paula!

Det var verkligen en glad överraskning när du kikade in till mig i fredes!
Jag blir lika paff varje gång någon bloggis dyker upp och presenterar sig!
Men såå himla roligt!
Det är ju lättare att bli överraskad när man har butik, än om man "bara bor" hemma..*ler*...(om du förstår vad jag menar..)

Fina fina bilder och jag känner ju igen ett par saker. Passar verkligen i sitt nya hem!

Jag antar och hoppas att ni hade det riktigt bra i Göteborg!

Och stort grattis i efterskott!

Kram Mariette

Vintage House sa...

Hej hej
Måste säga Grattis i efterskott!
Så fina saker du hittade hos Mariette...
fint du har gjort det..
ha nu en mysig kväll
kram
sandra

Tulpaner & lantliv sa...

Jättefin adventsstake hlet ritktigt att njuta hela december och inte bara juldagarna.

Å jag håller med visst ska det vara liiite rött, hihi ...

Fin blogg, kram Jessica

fröken knopp sa...

Åhh Bamse Grattis i efterskott!!

Har länge tänkt mig en tur till Mariette, men än har det inte blivit av..Kanske en vacker dag!! :)

Dina köp passar perfekt!!

Varma Kramar Elin

Mitt hvite hus sa...

Så kosleig du har pyntet.. røde deatler vil jeg gjerne ha på denne tida...

Ønsker deg fine adventsdager..

klemmer =))

[ c o y o t e ] sa...

Hej!

Men Grattis!!! Hoppas du hade en toppendag! Jaha ja , ) då vet jag din ålder nu.. Du är ju bara barnet min vän..

Vad kul att åka på shoppingturne!
Fin fina saker hade du inhandlat med..

Staken du har, har jag en ganska likadan, fast i trä. Men det är inte ica, den har min farbror gjort en gång. Jag har nötter i den..

Hoppas du hittar dig en väska..

Kram på dig!

Mia

Vita små hjärtan sa...

Grattis i efterskott!!!!
Så fina bilder från ditt hem.
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

Stort grattis till dig Paula, lite i efterskott. Du är alltid en stor mästare på att göra vackert omkring dig. Kram på dig/Ingela.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Grattis i efterskott!
Ja, visst är det fint med lite rött till jul! Jättefint tyg du köpt.
Stor Kram Annelie ♥

LantlivsAnette sa...

Men kära nån..hur har jag kunnat missa att du har fyllt år !!! ??? GRATTIS vännen i efterskott..
Och du..vad fin adventsljusstake du har..siffrorna..de rödprickiga muggarna !! Åhhh så fint..och det där gammeldagsa tyget från Åhlens det köpte jag förra Julen o sydde två kuddar av...sååå fint, har köpt ett sånt tyg igen, men nu fick jag tag på ett i grått o mörkbeige..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Källeboda lantliv sa...

så jättemysigt du gjort det i ditt kök ..håller med om att lite rött är gulligt inslag till jul ...speciellt till vitt ...söta koppar var har du hittat dom ? ha nu en bra vecka ..kram jeanette,kallebodalantliv

Weißer Vintagezauber sa...

Dearest Paula,

fantastically nicely. It looks so comfortably to you. I like your style from your wonderful home.
Many greetings,
Elke.

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du har!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Unknown sa...

Visst är det fint med lite rött till jul. Det måste man ju ha. Om än lite:)

Tack för din hälsning. Jag vi novemberbarn är allt ett bra folk:))

Kram Anna

Unknown sa...

Så stämningsfullt du har det där hemma! Ha det gott. Kram Lenita

Unknown sa...

Hej du söta lilla Paula,

Grattis i efterskott! En stor jätte bamse kram till dig!

Advent, ja äntligen och sån tur det är vitt även ute!

Ha det bara bäst i dessa kalla vintertider.
Kramisar Jeanette

Viola sa...

God kväll, härliga stämningbidler får dig, ser att du varit hos goa Mariette, säljer oxå dessa siffror och sedan madrasstygerna, har en mängd oilka kuddar i olika färger och en och en annan slinker ju in här så klart..här ahr vi massor utav snö coh kyla, det räcker för hela vinter, ha de, kramen

Mina drömmars hus sa...

Jättemysigt, jag tycket att det är så fint med rött. Har mina röda muggar med vita prickar framme året runt jag.
Ha en skön dag!
AC

Vitt hus med svarta knutar sa...

Oj jag missade din födelsedag, grattis i efterskott!!!!

Så fint du har gjort hemma. Den nu vitmålade spegeln ovanför soffan är så fin. Adventsljusstaken är superfin, ser ut som ett gammaldags baktråg. Emaljskyltarna med siffror på gillar jag. Kul att du besökte Tulipa och träffade Mariette, det är alltid roligt att träffa bloggare irl.

Ha en fin fortsättning på dagen!
Kram,
Regina

TIDSOPTIMISTEN sa...

Grattis i efterskott!

Superfint, gillar verkligen adventsstaken med de söta små siffrorna.

/Filippa

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fräscht med det röda och vita! Det blir lite sånt hemma hos oss också, när det är jul...
Och Grattis i efterskott! Ja man ska ta vara på varje dag man får, men ibland är det lite svårt...
Hoppas du hade en bra födelsedag!
Kram
Marie

Villa Solgården sa...

Advent är helt klart den mysigaste tiden... love it! =)

Kram kram
Sanna

Norr om Köpenhamn sa...

Heej!
Vilka underbara prickiga muggar du har. De hade jag gärna druckit mitt jul-thé ur.
Och finfint med adventsljusstaken. Du får bara till det så snyggt och enkelt alltid = me like :o)

Önskar dig en mysig adventshelg bland mycket snö!
Kramis
Ulrika

Outi sa...

Jättefint med de röda detaljerna till allt det vita! Önskar att det var så där fint hemma hos oss också :)

Kram, Outi

Millygarden sa...

Så fint du gjort det mysigt och hembonat!

Ha nu en fortsatt skön helg!
Kram Marina

Camillas vita villa sa...

Hej!
Visst är det fint med rött till jul.
Tack för all inspiration som din blogg ger.Ha en bra dag.
Kram Camilla

Simone sa...

oh what a wonderful decoration, I like it!!
Simone