25 december 2010

Mysdagen

Ohhh Juldagen, den allra bästa dagen under hela julen tycker jag. En riktig mys och slappar dag! Jag tänker gå i pyjamas hela dagen lååååång :-) Fika och Film står på schemat idag. För övrigt ska vi inte göra många knop här hemma...

.
Bjuder på lite "röda" Julbilder från vårt kök.
.

Julstrumpan hänger här på kroken.
.

Här ser ni även den rödrutiga julduken som visar att det är JUL i vårt hus. Ljustakarna på bordet är inköpta från IKEA en gång i tiden.

Ha nu en fortsatt fin Julhelg!! Vi hörs snart igen.

KRAM P

22 kommentarer :

helle sa...

En rigtig glædelig jul til dig!
Fint med rødternet dug og julestrømpe.

kram
Helle

Unknown sa...

Här är det mys för hela slanten också. Mysigt i ditt kök och en riktig julduk!
Ska snart plocka fram maten, du det är nästan lite jobbigt att värma hihi, tänk så lat man kan bli!

Ha det gott!
Kram Anna

Mys och hemtrevnad sa...

god fortsättning på julen kramis semlan

Rose Garden Malevik sa...

Så Himla Julmysigt,,,,,

Kanske lite Partysugen efter all julmat??
Missa inte

J
U
L
P
A
R
T
Y
T

hos mig
Välkommen att vara med :)
Håkan

Mitt hvite hus sa...

God jul til deg...
ja i dag er det mys for alle penga..

en lang frokost i dag så en lang deilig tur ute..

nå er det sofaen og tv kos.

nyt romjulsdagene..

klemmer =))

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!
Vad fina bilder och vilken härlig blog och hem du har!
Fint med allt vitt porslin på hyllan!
Det är nått som är så fint och man kan bli så svag för det!
Ha en fin kväll!
Julkramar!

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm så hemtrevligt i ditt vackra kök och med den rödrutiga duken! Jag såg den vackra tunikan också, och spontant så kände jag som hos fröken knopp att ni tre, tillsammans med Anette har ganska lika stil och smak:) Ljuvligt och vitt.... vilsamt och vackert. Ha en fortsatt mysig jul!!! Mari.

Anitas hus sa...

Bare mys her også:)
Nydelig julepyntet kjøkken (og ellers i huset ditt) vakkert, vakkert!!!

Ha en fortsatt fin jul!
Klem, Anita:O)

Källeboda lantliv sa...

Håller med om att det är den bästa dagen ..bara mys...fint med rödrutigt i köket ..ha en fortsatt bra helg ..jättefin skjorta du visade igår förresten ...gillar också molly kläder ..kram jeanette.kallebodalantliv

Karin Lindström sa...

God fortsättning Paula!

Juldagen är den allra mysigast dagen hos oss också! Här har vi bara tagit det lugnt hela dagen vi också!

Jag kan verkligen förstå att du trivs hemma hos dig, sååå fint du gjort till jul!
Fortsätt nu att njuta hela helgen!

Varma julkramar, Karin

Vintage House sa...

juldagen är underbar här har vi bara varit...
Önskar dig en underbar forsätting på julen.
kram
sandra

Madame Petite sa...

För varje år som går blir jag mer och mer förtjust i röd gammaldags jul! Precis som på bilderna du visar... det är så fint med rött till allt det vita!

Kanske blir det så någon jul hos mig också... de ting jag har i min ägo som är röda de är få.

Odd Molly blusen är ljuvlig med den röda brodyren!

Kram från Jenny

God fortsättning och tack för ett fint bloggår 2010!

Gosia sa...

Hi! :) Merry Christmas to you, too! I've got a special mission: I take part in a competition in which I can win amazing Artisan Kitchen Aid mixer. You could help me by giving 5 stars to 3 of my recipies! it's all explained here: http://malgorzata34.blogspot.com/

The site of the competition is in Polish, but all you need to do to help me is click :)
Thx :*

LantlivsAnette sa...

Jaaa, igår då mös vi och slappade hela dagen..och vet du!! Jag har också fått den där morronrocken från Hemtex !! Jag hade önskat mig den..men min är svart, jag tvekade mellan creme eller svart, men den blev svart..tänk att vi fick samma du o jag !! Jag sitter här och gruvar mig för att åka till jobbet, hela butiken ska göras om..rean du vet, den börjar idag...puuhh..
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Precis så ska en juldag vara, slapp och mysig.
God fortsättning på julen
Varm kram
AnnaMaria

Unknown sa...

Så fint du har det där hemma! Ha en fortsatt bra julhelg! Kram Lenita

Marie - Systrarna sa...

* ★ God fortsättning och....* 。
。* 。★ Gott Nytt År!! ★ 。* 。

Villa Solgården sa...

Ja visst är det härligt med en riktig njutardag!

Rött och vitt är vackert. :)

Önskar dig en god fortsättning!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Ha en finfin kväll!
Kram/Lena

Isa sa...

Vilket mysigt kök Du har. Vi har samma mys som Du på juldagen och har som tradition sedan många år "morgonrocksdagen". Det blir film, god mat, spel m.m. med barnen och vi gör vad som faller oss in. Vi bara är. God fortsättning på slutet av detta året.

Milottan

Betty sa...

Så fint med det röd/vita mot allt det vita , inser att jag borde varit lite mer djärv.
Har just nu svårt för att få upp ångan igen efter de slöa dagarna.

Kram Betty !

Norr om Köpenhamn sa...

Åååh, så fint du har det i ditt kök :o) Ursnyggt med den rutiga duken!
Ja, här har, förutom julafton, inte heller gjorts många knop. Mysbyxorna och mormors stickade sockor är på under hela julen. Det är såååå skönt ;o)

Kan tänka mig att du var jättefin i din tunika på julafton. Superfin!
Ha en bra start på veckan.
Kramis
Ulrika