12 december 2010

Tredje Advent

Tredje söndagen i advent och ljuset är tänt!!!
.
Idag har vi helt underbart väder. Solen skiner mot en klarblå himmel och det är så himla vackert. Vilken kraft ljuset har, för mig gör det under... Jag blir glad i hela kroppen och sinnet fylls av hopp och ljus.
.
Se så vackert solen skiner i finrummet, allt blir ljust och skimrande...nästan magiskt!
.Adventsljusstaken har fått lite grön mossa i sig, tyckte den såg lite naken ut innan...


Hoppas ni får en fin söndag alla som kikar in här. Själv ska jag strax ta på mig termobyxorna och gå en långpromenad i skogen med vår hund Wilma. Vill passa på att fylla batterierna med massor av frisk luft och solsken. Därefter väntar en mugg varm o´boy, det hör liksom till när man varit utomhus en vinterdag :-)) Tänker därefter tillbringa resten av eftermiddagen i soffan tillsammans med en bra bok....Mmmmm, det är lediga lata söndagar när de är som allra bäst...
.
Ta nu vara på dagen vänner!!! Vi hörs snart igen. KRAM P

20 kommentarer :

Tierlantijn sa...

How nice the candles in a wooden box with moss...! 3 Candles are burning... Time flies!!

Best wishes, Ilona

Tulipa sa...

Hej Paula!

Låter underbart..

Man behöver lugna dagar med må gott för att ladda batterierna!

Ljuset idag var välkommet efter det grå töväder som var igår.

Här städas det och bakas och njuts av frid och stillsam julmusik...

Må så gott!
Kram Mariette

helle sa...

Fiin adventsstage!

God fortsætning på søndagen!

Helle:))

Skatan sa...

Underbart! Nästan som ljusterapi att titta in hos dig idag :)

Sköt om dig,

Anna

Unknown sa...

Låter som att du har planerat för en riktig bra söndag! Låter härligt! Ha det gott. Kram Lenita Psst.. så fina bilder du bjuder på!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hoppas att du fick en lika skön söndag som du hade planerat!
Stor Kram Annelie ♥

Unknown sa...

Det lät som en underbar dag, långt i från jobb eller stressiga julklappsinköp.

Själv är jag rätt slut! Nu ska jag vila lite.

Kram Anna

Mitt hvite hus sa...

Nydelige stemni9ngsbilder hos deg..

håper du får en fin kveld.

klememr =))

Livsnjutaren sa...

Ååå promenad vet jag inte när jag tog mig tid till sist. Men kan bli en lucka i veckan. Och ta med kameran;) Men skogen tar man sig inte in i här. Vi har nog 60-70 cm snö nu.Och just nu -12 grader.

Rosor och Spetsar sa...

Här har det också varit en skön lugn söndag.
Ditt skåp är helt underbart, så söta de små vita granarna är
Kram
Annelie

Tove `blogg verden sa...

Nydelig blogg du har!! Legger meg til som følger : )
Klem Tove

Vintage House sa...

Hej
Oh det lät underbart med en bok.
Saknar det ibland, lite svårt med två små killar...
Fint fint där på skåpet..
kram
sandra

Photo by Maria sa...

Ja solen är en verklig batteriladdare.. Idag har det varit jättehärligt väder.. Kallt och soligt..

Ha en fin start på veckan..

Kram Mia

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
En stor Kram till dig vackra Lucia!!!
Raina

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i julstugan!

TÄVLING hos mig, var med du oxå!
Julkramar ifrån mig...
Marianne

Edtiaflicka sa...

Jag håller med om att ljuset (när det väl är framme) nu i dec är så vackert, allt blir vitt ;)
Vilket otroligt vackert skåp!

Kram Ida

Hanna sa...

Så fint skåp.
Här har vi också underbart väder idag.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Ditt hem är så fint. Så mycket detaljer man kan sitta o titta väldigt länge på:) Härlig inspiration.

Hälsningar
Annika
http://precioussister.blogspot.com/

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Aaaah, vilket fint skåp!!

Ljusa vardag sa...

Hej! Ja visst är det UNDERBART med skogspromenader, speciellt nu när det knarrar under fötterna. Jättefin adventsljusstake. Ha en trevlig kväll och tack för en fin blogg. Mvh Anna