28 januari 2011

Hej Fredag...

Drängaskåpet har ni sett innan, men då såg det lite annorlunda ut inuti. Ovanpå står ett gammalt emaljerat tvättfat...

Hej alla rara!

Äntligen fredag och helgen har tagit sin början. Härligt!!!

Fy bubblan vad jag har varit lat den sista tiden. Men det är lite typiskt mig dessa månader på året. Vintervilan kallar jag det...fniss :-))

Vad ska ni hitta på till helgen då? Jag ska tillbringa min ledighet med att färdigställa ett påbörjat projekt här hemma som bara måste bli klart!!! Men jag ska även hinna med att bara vara, skrutta omkring i mjukisar och slappa...vilket är bland det bästa jag vet!

Lite blandad komplott här inne i skåpet. De vita kannorna är små favoriter, gillar den bulliga runda formen på dem...


Och här en helhetsbild. "Iittala" finglasen står högst upp, tillsammans med bland annat champagneglasen. Finglas i finrummet såklart, dessa används ju inte till vardags precis :-))
.
Längst ner ser ni mitt trätråg fyllt av vackra vita stenar. Har lite dille på sten måste jag erkänna. Små samlingar (semesterminnen) återfinns lite här och var i huset.
.
Ha en fin fredagskväll! KRAM

30 kommentarer :

ohne Name sa...

ein schönes Wochenende wünscht herzensblicke.
schöne bilder hast du !

Rose Garden Malevik sa...

Du har det sååååååååå fint...
Å fina stenar :)
Kanske lite PARTY sugen??
missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

imorgon...
Välkomen att vara med
Håkan

Norregård sa...

Så mycket fina saker du har Paula;o) Håller med, så skönt att bara skrota omring i pyjamasen...
Ska måla lite oxå;o)

Kram Malin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilket fint "tittskåp"! Härligt med ett vackert skåp fyllt med många vackra saker.

I morgon åker maken och jag på kryssning, det ska bli skönt med lite avkoppling.

Ha en fin helg!
Kram,
Regina

Tulipa sa...

Hej Paula!

Här har du en till som gillar att samla och leta stenar... Tänk när det blir sommar och man får göra det igen... Gå vi havet och välja ut...

Visst är det sköönt att bara skrota omkring hemma utan krav och måsten!

Jättefint skåp med innehåll!

Mysig helg!

Kram Mariette

The House of Antoinette sa...

Hej Paula,

då jag är ganska ny här i blogglivet så har jag inte sett ditt skåp tidigare och måste få säga att du har ett otroligt fint drängaskåp...väldigt vackert!!!
Stenar har jag också "pippi" på, jag har lite stenar både här och där hemma. På altanen har jag en hel del måste jag erkänna och då är det inga små längre...fniss...

Ha en härlig helg, kram Anette

Duse Pasteller sa...

Fiiine bilder!!
Ha en finfin helg!

Klem
Duse Pasteller

Lilla Brödhult sa...

Hej svejs! Kikar in för att önska dig en härlig helg. Ja, att slappa och bara vara det gillar jag oxå att göra när jag är ledig..
Fint du har i ditt skåp:)
Kram Helene

Photo by Maria sa...

Skåpet är så snyggt och du har gjort så fint i det..

Ha nu en fin och mysig lördag..

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Skåpet är underbart och ja vad ska vi hitta på, lilla M och jag ska på loppis om en stund, sen ska vi hem och hjälpa V som ska börja dela ut reklam och efter det kommer mina föräldrar hit och äter lite, i morgon kanske det blir en tur till badhuset ;o)
Ha en underbar dag!
Kram/Lena

Schwanennest sa...

Dear Paul, I adore your wonderful blog for a very long time and today I´d like to send you warmest greetings! I love your home - it is full of light, calming and lovely ! Thank you for sharing it with us ! Can´t hardly wait to see more...:-)
Many greetings from Munich, Bavaria, from Jessica

Schwanennest sa...

What´s that ???? Did I really write "PAUL" ???? I have forgotten the A !!! So Sorry !!!! DEAR PAULA...( Of course ! ) :-)))))

Källeboda lantliv sa...

Ditt drängaskåp är jättefint ...mysigt du har fixat till det ..med lite smått å gott ...ja att strosa runt i pyjamasen och sörpla kaffe , blogga lite är det bästa som finns ...en bra start på dagen ..ha en sköm myshelg ...kram jeanette.kallebodalantliv

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint skåp du har, och väldigt fint innehåll också. Vackert med stenarna i tråget. Blir slappebyxor här idag också, i alla fall till och börja med.
Ha en bra helg
Kramar
AnnaMaria

Fröken Agnes sa...

Hej!

Åhh, så fint skåp du har! Och helt ljuvligt innehåll, så underbara saker. Man finner så mycket inspiration från ditt vackra hem!

Hoppas du får en riktigt fin helg!

Kram Jenny

Norr om Köpenhamn sa...

Hoppas att du har en riktigt skön 'skrota-runt-helg' :o) Har själv spenderat halva dagen i pyjamas och halva i trasiga målarjeans. Tänkte ju att det skulle bli något av en projekthelg, men jag kommer liksom inte riktigt igång. Känner mig nog lite vintertrött jag med.
Kanske en kopp kaffe hjälper och lite blogginspiration :o)

Ditt skåp är såååå himla fint och massor av vackra saker i. Dina stenar bryter så fint av mot allt det skira.
Ser fram emot att höra mer om ditt projekt ;o)

Varma 'skrot-kramar'
ulrika

LantlivsAnette sa...

Hallo där !!
Åhh du...vilket vackert skåp..och allt som du har därinne också, så fint att ha bara vita stenar så där i ett tråg..
Här har du en till som skruttar omkring i mjukis kläderna..
Ha det gott rara du
Kraaam Anette

Husprojekt Drömhus sa...

oj så fint! gillar skarp glasen du har i skåpet! Ha en forsatt mysig helg, kram Tiina

Drömmar och Verklighet sa...

Vilket mysigt skåp du har. Det är så roligt med skåp för de kan verkligen ändra karaktär beroende vad man fyller det med :) Riktigt snyggt!

Fortsatt Trevlig helg! Kram Anna

Skogslyckan sa...

Vilket vackert drängaskåp du har, och väldigt vackert inrett må jag säga. Ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia

Vardag och flärd sa...

Ditt drängaskåp är ju bara så vackert och lite annorlunda, det kan du vara stolt över!!!
Du ar fina saker där också.
Ha en fin lördagkväll!
Kram Eva

Änglarnas hus sa...

Vilket härligt skåp! jag har nog missat det förrut!
jag skulle behöva ett rejält skåp att förvara en massa saker i så att jag kan plocka dem fram och tillbaka ut i rummen!!

Hoppa s att du har fått skrutta runt idag ;)!!

Kraam Sanne

Härligt hemma sa...

Vilket härligt skåp!! Supersnyggt!! Håller med, skrutta runt hemma är bland det bästa som finns!! Ha det så gott!!
Kramar Madeleine

Hanna sa...

fint skåp.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna

kullervilla sa...

Mysigt skåp med en massa mysiga prylar...
ha en go helg
kramiz//kullervilla

Anonym sa...

Jättefint skåpet blev. Hoppas att du fick färdigt massa pågående projekt även vi har använt i alla fall söndagen till att ta tag i sådana saker och det känns jätteskönt när det väl blir färdigt.

Ha en fortsatt trevlig kväll

Rosor och Spetsar sa...

Drängaskåpen är ljuvligt med många fina skatter.
Och vad fint det blev med överskåpet på skänken, det var som gjort för att stå där.
Jag gillar skåp, de är både snygga och praktiska.
Ha nu en br början på nya veckan
Kram
Annelie

PictureBook.. mine. sa...

Very pretty.

ängeln i vitt sa...

Hallojsan !

Men herregud, vilket fint skåp du har. Jag letar ett skåp till köket men det är stört omöjligt att hitta ett känns det som.

Vi la in vanligt klickgolv från IKEA.

Ha det gott / Carina

Weißer Vintagezauber sa...

Dear Paula,
again I am fascinated by your home and your cupboards have become heavenly.
It always conjures to me a smile when I on your Blog am and looks at your pictures.
Completely lots of love sends you,
Elke.