4 februari 2011

Helgen är här...

Denna helgen har jag inga projekt som ska slutföras. Sååå skönt!! Det blir till att vila och hämta kraft. Veckan har varit extra seg och tröttsam. Vädret har såklart gjort sitt, det har varit grått och trist...Ingen sol i sikte här inte. Då får man tända lite ljus istället :-)
.

Dessa små trattar av plåt köpte jag i en antikaffär. De får fungera som ljusstakar tillsammans med gamla mjölkflaskor av glas...
.
Har ni märkt att det sedan en tid återigen går att klicka och förstora mina bilder?
.
Jag upptäckte av en slump att om jag lägger in bilderna och låter dem ligga i den ordning de blir inlagda, då fungerar det så. Men om jag istället flyttar runt på dem, dvs klickdrar och byter plats på bilderna, ja då tappar de funktionen att kunna förstoras upp. Ett litet tips till någon kanske!!
.
Själv tycker jag det är så roligt att man kan förstora bilderna på bloggarna och kunna titta på vissa detaljer på lite närmare håll. Jag har ju dessutom hamnat där nu att jag behöver ha allt förstorat !!! Förstår inte vad som har hänt?? ...Ähuuum kan det vara åldern månne?? thihiiii :-)
.
Trevlig Helg //P

31 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Åldern?? Du är väl bara 25?? ;-)

Häftiga plåtstrutar, snygga som ljusstakar i flaskorna..

Kram Mia

Just a Little Vintage sa...

Hei!

En nydelig blogg du har=)!

Når du laster opp bilder, er det en fordel å tenke hvilken rekkefølge du vil ha bildene, det første bildet som blir lastet opp, havner øverst, og bilde nr.2 under der osv! Og last opp alle bildene du skal ha i et innlegg i en en gang, slik at det blir riktig rekkefølge! Da slipper du å flytte rundt på bildene;)! Og da skal det gå fint å klikke på bildene for å se dem større;)! Det er min erfaring;)!

Ha en herlig helg!
Klemmer!

kullervilla sa...

Mysigt att ha en helg utan något planerat...
Gillar dina bilder.
kramiz//kullervilla

LantlivsAnette sa...

Gomorron vännen !!
Jag ska strax ut med Nisse, sen iväg på jobbet..
Men vad skönt för dig att du har en vilar helg !! Låt penseln vila ett tag nu..
Såå fina bilder, de där ljustrattarna är såå himla fina, jag har fått tag i en, men vill ha en till nu då jag ser hur fint du har gjort med två !!
Jasså, det där med bilderna hade jag ingen aning om, jag visste inte att de gick att flytta runt dom när man lagt in dom, bara i högerkanten visste jag det..
Bra att du kom på det, för man vill klicka upp dom o se bättre, du vet jag ser också så himla dåligt..det är nog åldern för mig...fnisss..
Ha en fin helg
Kraaam Anette

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så fint... likte de trektene du har brukt til lysene.. virkelig flott..

Ha en mysig helg.

klemme r

Så Vitt Jag Vet sa...

Härliga bilder du visar...Ser så harmoniskt ut , kan begrunda dina vackra arrangemang på hyllorna länge....
Ha ett skönt veckoslut..
Kraam
Sanne

Fröken Agnes sa...

Hej!

Såå mycket vackert i ditt inlägg!Jag bara njuter av alla fina saker, skulle vilja ha allt :)

Hoppas du får en fin dag!

Kram Jenny

Millygarden sa...

Mycket fint på dina hyllor...den där fina kaveln är jag allt sugen på!! Jag tror vi är trött lite till mans nu..för lite sol och ljus. Hoppas på en skön dag med sol i skidbacken i morgon och idag slöar vi innomhus.

Trevlig Helg!
Kram Marina

Källeboda lantliv sa...

gillar dina vita hyllor i köket ...och alla dina pynt där ...ljusstakarna var ju fiffiga ...roligt och en smula annorlunda...jag tycket mig känna igen detta med att behöva förstoringar ...men ? vi är ju inte så gamla ännu ?? hi.hi....lika för alla som min mamma alltid säger ...suck!ja det blir nog en myshelg inne..men det gillas ju ..ha det så skönt !kram jeanette.kallebodalantliv

Marie - Systrarna sa...

Hej! Om du väljer att titta på ditt inlägg i html-läget så kan du där ändra koden så att alla bilder blir klickbara oavsett hur många ggr du ändrat plats på dem. Om du vill veta hur kan du maila - lite för långt att skriva här!
kram/Marie

Penseldraget sa...

Hej
oj sån fin blogg jag hamnade på ;) dina vackra möbler o arrangemang är en fröjd för ögat..önskar dig en fin helg
kram pia

Candylei sa...

Your blog is beautiful and your decorating style! I just found it and I'll be back often.

Have fun,
Candylei

Unknown sa...

Hej vännen, hoppas allt är bra!
Nu har jag klickat och förstorat och synat in i minsta detalj hihi
Jag upptäckte genast dina äggkoppar som jag inte såg först. Jag kan komma på efter jag har gjort ett inlägg, tänk om de klickar på bilderna, då syns kanske den där dammråttan! Men det får vi bjuda på eller hur.

Är nyfiken på att se ditt fat. Undrar vad de vita porslinet gör med oss, man går igång på det på något vis.

Nej nu tillbaka till matlagningen.

Ha en skön kväll!

Kram Anna

Sussi / Sussinghurst sa...

Fine tragter som du anvender til lysestager, jeg er meget misundelig :-)
Tak fordi du fortalte, hvorfor nogen billeder kan forstørres, og andre ikke kan... jeg har længe undret mig over det når jeg selv har lagt billeder ind. Så blev jeg så klog :)

Rosor och Spetsar sa...

Ja du, jag tycker ocksåatt det är väldigt bra att kunna förstora bilderna.
Så vackert du har det där på skänken och jag gillar dina hyllor också, fin ide med flera och så mycket fint du har på dem.
Strutarna var ju både fina och praktiska.
Ha nu en skön och avkopplande helg
Kram
Annelie

Ljusa Rum sa...

Underbara bilder! Och vad fint det blev i mjölkflaskorna! Trevlig helg! Kram/Veronica

Vit som snö sa...

Ähum;) Jag har upptäckt precis samma sak...men inte tror jag det är åldern! Måste vara ovanligt dimmiga bilder i bloglandia numera;)Hihi
Dina bilder är iallafall inte dimmiga- bara fulla av fiiina saker! otroligt vackra "ljustrattar" ;)
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Cilla

Drömmar och Verklighet sa...

Vad härligt med en helg utan projekt :) Det behöver man det med, fast inte för ofta, då skulle det nog bli tråkigt :) Underbara bilder!

Trevlig söndag! Kram Anna

Lilla Brödhult sa...

Härlig helg du haft utan några måsten....

Jag har jobbat hela helgen....

Några böcker har jag ej beställt ännu men ska kolla till veckan...

Du har det så fint, ljusstakarna är så fina vill med ha.....

Ha nu en härlig vecka, vi får hoppas att solen kommer fram.
Kram Helene

linnea-maria sa...

Vilka vackra bilder. Är det en liten krona av hardanger jag ser? Den är jättesöt :) /Therese

Marie sa...

Jättevackra bilder Paula, ser så rofyllt och harmoniskt ut i ditt kök.

Ha en bra dag, nu är det dags för mig att åka och jobba.

Kram Marie

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du har!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Vita små hjärtan sa...

Så fina bilder på massa mysiga saker!!!!!
Önskar dig en fin måndag.
Kram Agnetha

Norr om Köpenhamn sa...

Tusen tack för din söta grattis-kommentar till lilla Alma :o) Tiden går alldeles för snabbt och jag måste njuta, njuta njuta...
Har 'bara' 6-7 månader kvar på mammaledigheten, men de kommer att rusa iväg :o/

Sååå fint du har det på hyllan i köket, stilrent! Och de där ljushållarna i flaskorna är jätteläckra.
Ha en fortsatt supermåndag (om nu måndagar är så super ;o)
Kramisar Ulrika

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det bra när man kan få förstorat! Jag behöver det jag också... hihihi
Men jag visste inte att det funkade så som du skrev, så tack för den upplysningen!
Jättefina "ljusstakar" du har gjort...
Kram
Marie

Betty sa...

Hejsan där ! Så vackra bilder du visar. Har aldrig sett sådana trattar tidigare o vad snygga de blev i sina flaskor med ljusen.

Kram Betty !

The Paper Mulberry - Glenda Steel sa...

Absolutely beautiful!

fröken knopp sa...

Så vackert i ditt kök P, o så mycket vackra saker...

Föll pladask för de där små ljusstrutarna, tröttnar du så tänk på mig..Tihi...:)

Varmaste Kramarna Elin

fröken knopp sa...

Bara lilla jag igen...

Läste någonstans att du letade efter vita pärlhyacinter, o vet du vad?! En fågel viskade i mitt öra att det finns på Maxi i byn din..:)

Kramar

vitadrömmarobusigabarn sa...

Hej
tittar in o önskar dig en fin helg
kram Tina

w sa...

Fant akkurat bloggen din. Så flott blogg du har:)

W