12 juni 2011

Sol och Sköna Hem

Idag gör jag inte många knop.
Solen har återigen hittat hit
och då gäller det att passa på att ta vara på den lediga dagen.
Jag sitter ute i nya däckstolen (visar bilder så fort jag hinner plåta)
och läser nya numret av Sköna Hem.
.
Ett ljuvligt hem finns med här, ja flera för den delen.
Men just detta föll mig lite extra på läppen.
.
Varsågoda lite inspiration denna soliga söndag...
.
Vitt vitt vitt = Me like
..
Enkelt och stilrent...
.
Blått och lite grönt blandat, väldigt snyggt...
.
Svart hus med vita knutar,
typiskt danskt och sååå himla charmigt tycker jag...
.
Nu väntar däckstolen  och tidningen på mig :-)
.
Tjingeling!!!

28 kommentarer :

Freudentanz sa...

So wonderful pictures...

Love, Angelina

Rose Garden Malevik sa...

Ååååååå det låter skönt :)

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

FORTSÄTTER.......
Välkommen :)
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vi målade om sommarhuset grått, när jag ser den här bilden ångrar jag att vi inte tog svart. Så jättefint, ska köpa Sköna hem.
Njut i din solstol, nu ska jag gå ut också.
Solig kram
AnnaMaria

Anneli sa...

Hejsan.

Tack så jättemycket för dessa inspirationsbilder!!!!
Mycket vackert hem.......gillar det vita starkt men det blå och gröna var ju riktigt fräscht och härligt ihop!

Svart hus med vita knutar gillar jag.

Ha det gott i din stol,
Kram Anneli.

mysiga heestrand sa...

Vilket vackert rum. Jag skall också köpa Sköna hem för att kolla lite mer.
Kram och ha en fortsatt fin söndag
Marita i Heestrand

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej

låter inte alls tokigt.
Jag gör inte heller så mycket.
Vi har också fint men lite blåsigt.

Håller med dig, jätte fint!
Me like to!

Ha en fin söndag kväll !

Kramar Sirpa

LantlivsAnette sa...

Halloooo...!!
Här blir det inga många knop heller idag..vi hade trädgårdsfest här igår..så då är man trött idag ! Det var såå varmt o skönt igår..vi hade 28 grader, men sen började det att blåsa vid elva på kvällen, och helt plötsligt blev det bara 14 grader ute..!! Märkligt, man får ju hoppas att värmen kommer tillbaka..
Sååå fina bilder du visar oss..
Ha det gott vännen
Kraaam Anette

Johanna Stålros sa...

Härliga inspirationsbilder du bjuder på. Du gör rätt i att passa på och njuta. Kram Johanna

Hemmavid sa...

Så härligt att sitta ute och försjunka sig i en bra tidning - det gör du helt rätt i!

Kramen Jenny

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

vad ljuvligt det låter med en vilodag i solen..en bra tidning med helt ljuvliga reportage!!

ha det bäst vännen!! Kram Sanne

hällkulla sa...

Väldigt snyggt både inne och ute, såå tufft och snyggt med svart o vitt!! Tack, för att du visade oss bilderna!! :)

Kram
Pi

Malin's Hus sa...

fINT SOM SNUS MIN VÄN ;)

HA EN FORTSATT TREVLIG KVÄLL
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

Norregård sa...

Hej!
Den stugan skulle jag inte tacka nej till...så fin:)))

Kram Malin

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

wow what a beautiful Cottage and lovely pictures...invites you to relax and dream :-)
have a nice Pentecost-weekend,
Kind regards Elvira

Cajsas Faster sa...

Har kikat in, mycket fint att titta på!

Ha det fint, Marie

Fröken Agnes sa...

Hej!

Superfina och inspirerande bilder! Låter som du haft en fin helg.

Ha en fin start på nya veckan!

Kram Jenny

Millygarden sa...

Mmm så fint och inspirerande..me like too!

Kram Marina

Vintage House sa...

Hej
Köpte det nr igår det hemmet är kanon...
önskar dig sen skön sommarkväll
kram
sandra

Amelie sa...

Hej!
Vilka härliga inspirationsbilder du visar! Ska nog smita in på ica innan jobb och köpa det numret!
Ha en skön söndagkväll! Kram Amelie

Lilla Blanka sa...

Hej goa Paula!

Oj vilket fint hem! Gillar svart med vita knutar när det är envånings och med mycket vita detaljer, himla snyggt! ♥

Nyfiken på däckstolen nu.. :)

Kraaaam
Mia

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja den tidningen fick jag av min man när han kom från Stockholm...Gillade många reportage i den !
Kraam
Sanne

Marie sa...

Åh jag älskar alla dessa svarta hus med vita knutar som man ser överallt i Danmark, det är såååå snyggt!

Låter som du hade en härligt avkopplande söndag, skönt!

Kram Marie

Jenny sa...

Skulle kunna tänka mig att ha den där som sommarstuga, he he, och med den inredningen som du visar. Vore inte det kul att åka till på semestern så säg :)

/Jenny

freddesvitahem sa...

Me like it too. Vitt.
Den här härliga bloggen måste följas.
Ha en underbar måndag.
Kram

Smultronbo sa...

Snyggt! Gillar tallrikshyllan, den vill jag ha!

Jag lottar ut en kotavla på Smultronbo, kom förbi och tävla om du vill :-)

Ha en toppendag!
Camilla

Villa Carl Larsson sa...

Däckstolen med en tidning lät riktigt härligt. Längtar tills jag själv kan sitta på vår terass och njuta i solen vid vårt nya hus.

Kram Josefin

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

SNYGGT MED SVART HUS...MEN UNDRAR OM DET BLEKNAR FORT?? SÅÅÅ FINA BILDER

Vânia Pinho sa...

Olá,parabéns pelo bom gosto e pelo lindo blog,estou encantada com as imagens maravilhosas ue vi aqui.vou colocar este blog entre os meus favoritos.

Abraços

Vânia Pinho
www.casadebonecadecor.blogspot.com
www.presentart.blogspot.com