10 juli 2012

Varannan dag väder

Hej Solstrålar :-)
.
Igår solsken, Idag regn.
Vilket konstigt sommarväder det har varit i år!!!
Ena dagen sommar och nästa som höst...
Jag blir inte klok på det här.
Typiskt oss i Sverige att jämt prata om vädret, eller hur?? fniss
..

Igår sken solen en stund ialla fall, precis som den ska i juli månad.
.
Vit lavendel i zinktunnan.
.
Här ligger lilla Wilma och softar...
En riktig livsnjutare är hon vår goa fyrbenta vän :-)
.
Halva jobbveckan är klar!
Planerar att gå på semester på fredag..
Tjohoooo så härligt!!
.
Jag längtar efter kravlösa lata dagar,
solsken eller inte...Nu vill jag bara vara ledig!!!
.
KRAM

24 kommentarer :

Bellas Lantliv sa...

Ja verkligen konstigt väder!
Här har det mest regnat hela tiden...
Vilka vackra bilder och så en Irländsk setter som pricken över i.

Lilla Blanka sa...

Hej söta Paula!
Ja visst är det skumt väder..? Underbart soligt och somrigt ena dan och riktig höstkänsla dan därpå...

Men vad härligt att din semester är på ingående strax!

Det ser jättefint ut där med pardörrarna och älskade New Dawn vid sidorna <3

Kraaam
Mia

Anonym sa...

Vad fint ni har det. Hoppas du får fint väder när din semester börjar. Men prognosen ser dyster ut för hela Sverige tyvärr.
Kram
AC

Sofie sa...

Härligt med snart semester! Wilma ser ut att må gott :-)

Kram, Sofie

sagolikflora sa...

Självklart ska du ha en super soft ledighet, så välbehövligt! Vare sig det regnar eller skiner sol, finns en tid för allt, eller hur ;)) O apropå soft, vilken skön soft stil i trädgården!!!! Trädgård äro en Lisa för själen! Så go vovvsingen är ;))
Kram Caroline

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Jag förstår att du längtar...snart är du i mål !! Då får du fira med ngt extra gott på fredag !!

Kram Anette

Anonym sa...

Hei!
Blir godt med ferie :) håper du får masse sol og sommer:)
Så herlig bilder og for en nydelig hund du har:)

Klem Merete

http://www.pattern-addiction-and-more.blogspot.com sa...

So wonderful pictures, on a real summer day! Hugs, Barbara

hällkulla sa...

Nämner så hon njuter i soffan eran Wilma!! Ser sött ut!!
Vad skönt att du också ska få bli ledig! Passa på och njut redan nu!! Känner igen det där med varannan dag väder fenomenet, konstigt och visst gillar jag mera en dagens väder....
Ha det gott!
Kram
Pi

STENLYCKA sa...

Ja tyvärr kan vi inte göra något åt det konstiga vädret.
Längtar efter att det skall bli riktigt sommarväder..sol...sol...värme,värme!
Är inne på min andra semestervecka och har så smått börjat tröttna på det blöta vädret.
Ha det nu så underbart när du går på ledighet, njut och samla krafter inför hösten.
Sommarkramar Raina

Spets och Silver sa...

Usch vad regnet öser ner idag. suck.
Vad fint med lavendeln i zinktunnan.
Wilma ser så nöjd ut, och jag förstår henne, jag hade också gärna legat i soffan.

Ha en bra dag!
Kram Nette

A House With A View sa...

Jättevackra bilder!! Vad jättefint med lavendeln i zinktunnan!!!

Kraaaaaaaam aka

mormorMärtas sa...

Skönt för dej att snart ha semester. Jag är mitt uppe i den och älskar att få vara ledig och göra vad man vill.
Va fint med vit lavendel i zinkbaljan!
Vädret gör ju att man inte kan göra det så ombonat i trädgården som man skulle vilja...Hoppas på lite mer stabilt sommarväder.
Kram Annika

Photo by Maria sa...

Lite sol hade ju inte skadat men skönt kan jag tycka det är ändå =)

Jag jobbar två veckor till, 9 arbetsdagar innan jag går på semester.. Ser fram emot semestern mycket.. Skall bli skönt att vara lite ledig..

Ha en fin onsdag..

Kram Mia

Tinas bo sa...

Härliga bilder!!
ja det gäller att njuta när solen tittar fram..

Här har sommaren tagit paus nu...

Ha en underbar semester
Kram Tina

Jenny sa...

Vädret går alltid att diskutera ;)

Semester blir det på fredag klockan 12, så välkommet så :)

Kram,
Jenny

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Så fint ! :)
Ser så härligt ut med erat livsnjutare :)
Så ska det va rå ! Ta vara på livet !

Låter som ett bra alternativ att redan börja semestern på fredag.
Så är det att vi pratar om vädret. trist med så mycket regn men så skönt ändå att få vara Ledig !

Ha en skön kväll ! Kramar Sirpa

Änglarnas hus sa...

hallojsan!! Lever just nu de kravlösa dagrna och tar vädret som det kommer planerar inget i förväg!!

Hoppas dagrana går fort nu så du också får semester!!

kram kram Sanne

Clary sa...

Ja vädret är minst sagt växlande men det kunde ju gärna vara övervägande varmt iallafall tycker jag ... Slippa raggsockar varje kväll hihi hoppas det fina vädret kommer med din semester ... Kram farmorannasarv

Bromans Bravader sa...

Skönt med semester snart. Har min första vecka nu och det är sköööönt. Ja vädret är verkligen märkligt just nu.
Kram Jannike

Sara sa...

Ser härligt ut. Hunden ser ut att njuta!

Lilla Majken sa...

Det är oundvikligt att prata om vädret just nu. Just nu blixtrar det för fullt, nu får det allt bli lite bättre snart. Underbara bilder, vilken vacker trädgård ni har! Så fint vill jag också ha. Goa söta Wilma.

Kramar Therese

vitadrömmarobusigabarn sa...

Ja ja håller med lite konstigt väder
Springer ut så fort solen tittar fram hi hi
Så underbart fint du har det
Din bild på hunden ser ut att ha det bra i solen!
Ha en jättefin helg
Kramar Tina

paula sa...

Rain or shine, your place is beautiful! :)
house for sale philippines