27 februari 2014

NU BLOMMAR LÖKEN

På mina gamla uppläggningsfat i köket,
har jag några vitlökar bara för syns skull. Tycker de är så vackra!
.
Nu har de börjat blomma, lite grönt sticker upp
och det är ju bara så sött tycker jag.
 .. 
 .
 . 
 .
Denna veckan har det varit sååå kallt, brrrr
Känns inte alls som den vår som utlovades.
Det blåser och viner ute, och jag känner vintertröttheten i mig.
Är svältfödd på solsken, vi får hoppas de varma strålarna kikar fram snart.
 .
 Hoppas ni får en fin torsdagskväll!

KRAM
 .


21 kommentarer :

House and Garden by Bia sa...

Här har det också varit grått och trist idag....känns som det var länge sen jag såg solen....roligt med löken som börjat blomma;)
Kram bia

Gabriella sa...

Så vackert på dina bilder! Ibland behövs det inte mycket för att bli det lilla extra.
Här har det varit grått och lite regnigt några dagar, nu hoppas vi på sol!:)
Kram

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll fina Paula !

En kvällshälsning av ett trött Sirpa får du här :)
Man blir lite seg så här dags när man går upp klo 04.40 :)
Hoppas att allt är väl med dig.

Så fint det är med vitlök. Så enkelt och vackert.
Hoppas att ni också får värmen.
Vi har haft riktigt fina stunder här...

Ha en fin kväll och sov så sött !

Kram.kram

Tante Mali sa...

Hi Dear,
how beautiful garlic can be!
Love it
Elisabeth

Ekenäsliv sa...

Nämen, blommar den:))
Här har vi haft vårfeeling i luften den här veckan tycker jag. Du är ju inte så långt bort, att ni har så kallt?!?? Bättre här i Kalma;-)
Ha en fin helg!
Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Sååå fint med virlök så där på ett fat, och lite kul då den börjar att spira också..Här har det också varit lite kallare nu ett tag, nu vill vi ha sol och värme !! Kraaam Anette

Våglyckan sa...

Det var ju riktigt sött med det lilla gröna :-)!
Ha en bra helg!
/maria

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej Paula.
Jättefint blickfång :)
Lite vårgrönt som kommer fram :)
njut av din fredag.
Kram kram
Jessica

hällkulla sa...

Hej Paula!!

Jag tänk imorgon är det mars, otroligt men sant!! Dina vitlökar ser roliga ut!!
Idag var jag och köpte hem fina rosa krokusar som belöning efter att ha gjort vår städning i köket!!

hällkulla sa...

Ha det gott och hoppas du får krafter och energin tillbaka snart!!
Kram
Pi

Källeboda lantliv sa...

Tänk så vackert det kan bli ..riktigt stilleben !
ja man blev besviken vart tog våren vägen ? hoppas allt är bra med dig annars ..vi hade ju dottern häromdagen på jobbet ..( just nu mycket där hoppas hon inte blev chockad å bortskrämd ?? vår tuffa vardag ! må så gott ! kram ..fin jacka förresten ..jeanette

Rosa i huset i vitt sa...

Vackert med vitlök som stilleben att njuta av
kram Rosa

Änglarnas hus sa...

Vitlöken skapar ett mycket vackert och naturligt stilleben!!

kram Sanne

Unknown sa...

Håller med vitlöken är ett fint stilleben!

Fin söndag!

Kram
Lotta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Underbart och titta in här!!!
Önskar dig en riktigt fin måndag
Kramar!!!!!!!!!

Birgitte og Kaffekoppen sa...

Så enkelt og så fint. :-)
Klem
Birgitte

Anno 1924 sa...

Hvitløk er alltid fint å pynte opp med på kjøkkenet! Nydelig porselensfat! Ønsker deg en fortsatt fin onsdag:) Klem

VisaLiza sa...

Lite grönska ger hopp om våren! Min vitlök hade också börjat att gro så jag petade ner den i en av mina odlingslådor och hoppas att den skall vilja fortsätta växa. Kramar Liza

Mittgodastefinaste sa...

Jättefint stilleben! Jag gillar också att ha vitlök framme i köket!

Önskar dig en fin söndag!

Kram Jenny