28 september 2014

PÅ VINTUR I MALLORCA


Tiden har runnit iväg igen...
.Jag hade ju tänkt uppdatera bloggen så fort jag kom hem,
men det blev inte riktigt så :-))
 
Ohhh så härligt vi hade det, jag och mina ladies.
En resa fylld av solsken och glada skratt, kan det bli bättre?
 
En dag tog vi en tur till några vingårdar.
Spännande att få se hur det går till från druva till dryck.

 .
  .
Skål! Här står jag bland vinrankorna,
med en klase druvor i ena handen och ett glas vitt i andra.
 .. 
Dagen slutade med vinprovning på en familjeägd gammal vingård.
 . 
Så vackert med den enkla rustika inredningen.
. . 
 
 
 
Här på innegården satt vi sedan länge och bara njöt av atmosfären,
gott vin och trevligt sällskap. Helt underbart!

   .
Dessa fina hus med pastellfärgade fönsterluckor,
jag kan liksom inte få nog av dem, de är ju så himla charmiga!
.
Känns som jag har återupptäckt Mallorca.
Har varit här ett par gånger för mååånga år sedan, men
jag tror inte jag riktigt såg hur vackert och charmigt det faktiskt är!
Nu längtar jag tillbaka!
Planer för nästa resa är redan igång :-) 
 
 

11 kommentarer :

Hanna sa...

härligt
Ha en fin vecka!
Kram
Hanna

Loppisälskare sa...

Vilka bilder att drömma sig bort av...
/ RosMarie

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilka härliga bilder! Förstår att du längtar tillbaka redan, kram Suss

Gabriella sa...

Underbara bilder! Det ser ut som en härlig resa:)
Kram

LantlivsAnette sa...

Åhh vad mysigt, och kul att få se dig på bild, fina du. Kraaam Anette

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon vännen !

Kul att få se dig med trots dom fina bilder.
Tänk så härligt med er resa.
Härligt att besöka riktiga vin gårdar.

Ha en fin vecka ! Kram på dig

Anneli sa...

Vilka underbara bilder.
Jag har också varit på resa.............men det ser ut som om du haft lite varmare på ditt resmål!

ha en fin vecka,
kram Anneli

House and Garden by Bia sa...

Åh vad härligt ni måste ha haft de ;)....fina bilder också...det var många år sedan jag var på Mallis...funderar på att åka dit igen snart ;))
Må så gott
Bia

Brit sa...

What a wonderful region !

Anonym sa...

Ser ut som ni hade det härligt! Du får mig att längta efter semester! /Helen W

vitadrömmarobusigabarn sa...

Helt underbara bilder
ser supermysigt ut!!!
En fin första oktober till dig
massor av kramar!!!