26 mars 2011

Alla dessa projekt

 
Denna veckan har jag varit iväg 3 dagar på utbildning,
Projektledarskap.
Efter att ha fyllt huvudet med tekniska termer i flera dagar
känner jag kreativiteten bubbla inom mig.
Måste nämligen få min dos av färg och form varje vecka för att fungera :-)
.
Men frågar ni min man är jag redan en van projektledare här hemma.
För jag planerar hela tiden nya projekt, gör upp mål, tidsplaner året om!
 


.
.
Kistan under har jag valt att inte måla (fast jag funderat på det flera gånger)
Tycker den passar bra till parkettgolvet, som för övrigt blivit fult gult i nyansen.
Så himla trist för det var så vackert när vi satte in det för ett par år sedan.
Stor önskan att slipa och vitvaxa detta golv, men när det sker är det ingen som vet?
.
Projekten är som sagt många här i huset och det gäller att prioritera rätt,
och just denna åtgärd ligger längst ner på makens göra-lista kan jag tala om :-))
.
Nähe, nu måste jag tag i dagen. Här ska fixas och donas.
Penseér ska inhandlas och planteras, för nu är det äntligen VÅR!!
 

13 kommentarer :

LantlivsAnette sa...

Hallå lilla projektledaren..fniss..här har du en till som kan kalla sig för det..
Projekten är många, och oftast är det ju bara jag själv som vet om dom..som verandan, den ska vitmålas i sommar, det har min karl ingen aning om..men det brukar bli jag själv som står där med penseln i alla fall..
Sååå fina bilder du visar oss, bra att du lät bli att måla korgen, den är såå fin som den är..
Kraaam Anette

Susanna sa...

Hejsan

Ha en bra helg

Kram
Sussi

Änglarnas hus sa...

Härliga bilder!!

Visst är det tråkigt med golv som ändrar färg..satte in ett nästan vitt björkgolv för ett par år sedan i ett av rummen och det är helt GULT nu!!! Fy!!

Hoppas du har en lugn, solig helg framför dig!!

Kramisar ifrån Sanne!!

Unknown sa...

Pensér låter härligt, men jag väntar lite. Har fortfarande snö på tomten:( Ja många projekt har man, det konstiga är att här hemma vill vi så olika saker. Men oftast får man väl erkänna att de har de mest realistisk prioriteringar eller hur....

Ha en fin helg!
Kram Anna

Millygarden sa...

det bor en projektledare i var kvinna för här har du en till Fniss!

Gillar ni fina korg den är en fin kotrast mot det ljusa så fundera lite till du innan du tar till penseln.

kram Marina

Fröken Agnes sa...

Hej!

Så fint du har det! Underbar stol;) Korgen är så fin som den är, jag har också låtit bli att måla mina;))

Hoppas du haft en riktigt fin dag i solskenet!

Kram Jenny

Smultron på ett strå sa...

Vad kul att gå projektledarutbildning, det skulle jag också vilja göra nån gång. Har precis som du mycket träning hemifrån. Fina bilder du visar!//kram maria

Photo by Maria sa...

Projekt har vi många med planerade, fast vi får aldrig tummarna ur så det blir klart.. Kan bli galen på det och att vi är likadana båda två.. Så på det sättet passar vi inte ihop, ingenting blir gjort.. Ha ha..

Ha nu en fin fortsatt helg och glöm inte ställa klockan en timme framåt..

Kram Mia

skifferhuset sa...

Det är väl skönt när man flödar av projekt att ta tag i! Å penseer planterade jag oxå under fredag, så fint! Kram Iréne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var jättefint med den stolen inne, jag har en liknade kanske skulle bära in den. Hoppas du hittade fina penséer, idag är det lite svalare här. Solen lyser bara på halvfart.
Ha en skön söndag
Kramar
AnnaMaria

linnea-maria sa...

Vilken fint arrangerad vrå i hemmet. Spånkorgen är så fin och jag tycker att det är bra att du inte har målat den. Ha en fin dag /Therese

Rosor och Spetsar sa...

Visst är det härligt att ha en massa projekt och drömmar på gång -jag känner också igen mig.
Snyggt med trädgårdsstolen där bredvid månbordet.
Ha nu en fin vecka
Kramar
Annelie

Essay_Writer sa...

I think you had a great saturday