6 maj 2011

Fredag igen

Hej alla rara bloggisar! Hur är det med er?

Mina dagar bara rusar och jag hinner ingenting just nu känns det som. Helgen som gick var jag gräsänka, tänkte så klart jag skulle hinna massor, som att lapa sol på altanen, läsa min bok och blogga inte minst. Men jag gjorde ingenting av det. Istället gick jag och dottern långpromenader med hunden, lagade god mat, tittade på film och hade en mysig tjejhelg. Och så körde jag maraton med tvättmaskinen, så nu kan man åter igen gå in i tvättstugan utan att behöva skövla sig fram.
.
Denna helgen är det min tur att lämna boet för en dag. I morgon bitti bär det iväg på äventyr med ett gäng glada bloggtjejer :-)) .
.
Lite bilder från vårt finrum, (som ni sett hundra gånger...)
.
Pardörrarna ger en härligt lantlig känsla. Egentligen hade det gett mer rymd att bara ha en öppning här, för rummet är väldigt litet. Men det är skönt att kunna stänga om sig ibland också när man vill sitta lite ifred...

Älskar mina vita väggar...Ångrar inte för en sekund att jag målade om här inne, även om mina axlar och nacke inte tyckte likadant dagarna efteråt :-)
.

Wilma och jag önskar er en fin fredag med massor av solsken och vårvärme. Må gott alla!

KRAM

22 kommentarer :

LantlivsAnette sa...

Gomorron goa du !!
Åhh så fint..man njuter av dina fina bilder..och de där pardörrarna, åhhh så fina de är..
Så roligt du ska ha i helgen..kanske hinner ni med en Loppis runda också..Och du, ge Wilma en nospuss från mig !!
Ha det gott
Kraaam Anette

Unknown sa...

Ååh vilken skönhet! Och vad ren hon är:) Linus har nu börjat sakta bli lite ren igen. Du har så fint hemma och jag förstår att du inte ångrar de vita väggarna. Det är ljust och fräscht som Henrik Shyfferts bok heter:) Ni ska inte till Hjo då...?

Där verkar det bli rena bloggträffen.

Ha det gott och njut av helgen!
Kram Anna

Millygarden sa...

Så fint och så mysigt det låter med en dag med bloggtjejer. Din helg låter som min skull varit om jag varit änkling...tvätthögarna är alltid stora här och så skönt det är när man når botte på den.

Hen en fin Fredag!
Kram Marina

Dronninghuset sa...

så koselig hos deg.
viktig å ta dagene som de er, blir ikke alltid som vi planlegger.... ønsker deg en riktig god helg, hvor du får "lade batteriene"
klem Tove

emilias gömmor... sa...

Godmorgon! Önskar dig detsamma! Ha nu en trevlig tripp!

Kram Mimmi

Malin's Hus sa...

Du har gudomligt vackert hem!!!!!! I löv it!!!!! Ha d så skoj i morgon! Massa kramar

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Hvor fint der er hos dig ;o)
Kender godt til det med at man slet ikke når alt det som man egentlig havde planlagt - men måske det er meget sundt at bare gøre som man har lyst til lige i nu'et i stedet for at planlægge alt ting ;o)
Lyder ihvertfald til at du har haft en dejlig weekend og at der er en mere i vente ;o)
God fornøjelse og rigtig god weekend - klem Tina

Barbara sa...

What a wonderful blog you have! Im glad to find you. Specially the moro clock I love! I will just take a brake for reading (no I don't understand ;-)), but for looking your lovely pictures. best wishes from Switzerland, Barbara............PS: Do you have in Swedish a name who means something what is "lovely, specially and small and amasing" in dialect?

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jättefint foto på Wilma, en riktig snygging. Och så fint du har, jag gillar allt jag ser. Gissar att du ska på den stora loppisen hos Marie, om det är det kommer det bli superkul.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

Love your Blog!!!
You have wonderful pictures and love your style for decoration!
Have a great day, best wishes from
Elvira

Änglarnas hus sa...

Hallojsan !!

Ååå så mysigt det låter med blogg träff!! Alltid kul att träffa "liksinnade" :)

Hoppas på sol och värme även för er!!

Kraaamis Sanne

STENLYCKA sa...

Underbart vardagsrum, tröttnar inte på dina bilder från det.
Ha det nu så trevligt imorgon på bloggträffen i Hjo, hade gärna tagit en tur dit men skall ut på andra äventyr.
Kram och kör försiktigt!
Raina

Tulipa sa...

Hej Paula!

Lät som en perfekt och underbar helg, en sådan som man laddar batterierna med!

Det är så vackert att vila ögonen på vitt, såå fint ni har det! Härliga dörrar, vita golv och vita väggar...mmm...

Hoppas du får en inspirerande och solvarm helg!

Kram Mariette

Rose Garden Malevik sa...

Hej där
Vad fint du har det :)
Jovisst e de mkt man vill göra vid den här årstiden......men det gäller att hinna njuta oxå :)
Hoppas allt e väl
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

Hammarsbacken sa...

Åh, vad underbart fint! Jag älskar skåpet på första bilden. Ja, vita väggar är så fint. Perfekt grundfärg. Då kan man lägga till vilka färger man vill sen. Ha en bra fortsättning på helgen. Kram Sonja.

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

nice:) Wilma ser så försynt ut där hon tittar fram. Den röda färgen på henne gör sig ännu mer mot allt det vita...Kram från en annan setter älskare

Vitt och Blått sa...

Underbara bilder!
Ha en bra vecka - kram Ewa

rustik charm sa...

Hej.
Vilka ljuvliga bilder du visar:)
Var du i Hjo på loppisen? Jag var där men det var såååå mycket folk så jag missade dig, tyvärr.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Entre o campo e a cidade sa...

I had a Irish Setter too...Twiggy was my best friend ever for 14 years...She left us 5 years ago, and i miss her so much! Looking yours my memories with her are so great!!!
See you
mila

Amelie sa...

Ååh inte du också! :( Hade varit så roligt att träffa dig!
Hade absolut sagt hej om jag sett dig!
Fast man hann knappt titta på något folk. Tyckte bara att man flackade med blicken mellan alla bord och puttade sig fram för att få det man ville ha! hihi!
Gjorde du några fynd?

Suuuperfina bilder som vanligt! Älskar ditt hem!
Kram Amelie

Källeboda lantliv sa...

hej paula..så fint du gjort det ...du är duktig...så kul att åka på loppis med ett gäng tjejer ...ha en bra vecka ..kram jeanette.kallebodalantliv

Norr om Köpenhamn sa...

Kan tänka mig att du var uppe hos Marie och hennes fantastiska loppis. Jag hade såååå gärna åkt dit, men det kändes lite långt och jag var dåligt planerad. Hoppas hon kommer att ha fler loppis! Och så hade det ju varit jätteskoj att träffa er också ;o)

Vi tröttnar inte på dina fina bilder från finrummet ;o)...i alla fall inte jag. Alltid lika inspirerande att kika in till dig sötis!
Kramar
Ulrika