22 april 2012

Brocante Fynd


Halloj Alla!
.
Igår var jag på en trevlig dagstur med glada loppisvänner :-)
 
Vi åkte ner till skåne och Goas Brocante Marknad
.
Här står en del av gårdagens finfina fynd uppradade.


En vacker emaljkanna modell större än de två jag redan har
En vacker stooor soppterrin, en söt såssnipa,
ljuslyktor och en chocklad form med charmig patina.
.
Nuförtiden vet jag precis vad jag vill ha.
Och hittar jag den "rätta" prylen så slår jag till!!!
Tänkte inte handla så mycket, men ibland gäller det och passa på :-)
.
Imorgon får ni se ytterligare en sak som fick följa med hem.
.
Nu ska jag fortsätta och placera ut alla nya fynd här hemma
En härlig sysselsättning en regnig söndag!!
.
KRAM
.

32 kommentarer :

Anonym sa...

Hei!
For noen herlige loppis du har funnet:) likte alt veldig godt!
Er selv på utkikk etter flere sånne terriner :)
Ha en god søndag!

Klem Merete

Emilias Ljuva Ting sa...

Vilka fina grejer :) ¨
En sån där sopp terrin skulle jag också vilja hitta :)

Kram Emilia

Rose Garden Malevik sa...

Olala...........vilka fynd......trevlig utflykt :)
å missa nu inte......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter..
redan 80 fina bloggar med.....
VÄLKOMMEN :)
Håkan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin dagsresa, ser ju på det du köpt att det var en alldeles speciell brocante hos Goa.
Gissar att du träffade min granne Mia också.
Kramar
AnnaMaria

Clara Malvina sa...

Hejsan!

Vilka fina fynd du har gjort och jag bara älskar emaljkannan!

Visst passar det bra att pyssla innen en sådan här regnig söndag?!
Kramar Clara

Millygarden sa...

Åh så fina fynd särklit soppterrinen. En vill ha!

Kram och en fin söndag!
Marina

Anonym sa...

Å så fina fynd!!!
Kannan är bara så härlig och soppterrinen så jädrans vacker.
Roligt med loppisrundor. Alltid alltid hittar man nåt som måste med hem.
Ha en fin fortsättning på denna söndag.
Kram
AC

Tinis vita hem sa...

Jättefina fynd du gjort :)
Ha en god fortsättning på söndagen!
kram Tini

G:a Affären sa...

Vad jag förstår på fynden så var det ett gott utbud på Guas Brocante, kannan är en sån där habegär sak! Det andra du köpte är också godingar.
Vilken härlig bild i förra inlägget med rosor i dina flaskor!
/Cia

Anonym sa...

Det är roligt när man hittar något som är helt rätt. Då är det bara att slå till, håller helt med dig där. Ha en fortsatt fin söndag.

Norregård sa...

Så fina fynd Paula!!!
Hade så gärna velat vara på plats....kan tänka mig att det var galet kul:))

Kram i regnet...

www.InWhite4You.se sa...

Visst är det så med loppis. Man får ett tränat öga för vad man vill ha. Grattis till fina grejer.
Kram Lena

Vitspets sa...

Gillar dina fynd ...
Kram karina

No34 sa...

Underbara fynd du gjort!! Kram Kate

Tinas bo sa...

Härliga fynd!!! :)

Ha en fin söndag
Kram Tina

Anneli sa...

Härliga fynd och så kul när man hittar sånt man gillar!
Då gäller det att slå till som du säger.........

Kram Anneli

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad avis jag blir nu..där hade jag också velat vara..sååå fina saker du köpte, jag gillar allt !!
Kraaam Anette

Källeboda lantliv sa...

Fina fynd du gjort .. Kul med en loppisrunda .. Jag har inte haft så stor inspiration på sista tiden ..dåligt med loppade saker .. Hm ! Snart kommer väl den tillbaka .. Jag vill bara ha vår nu å lite värme .. Var är den ?? Ditt skåp är charmigt ! Kram jeanette

Johanna sa...

Vilka fynd!!! :D Gillar kannan extra mycket!

mirjamsdrøm sa...

Heisann!
Så flotte ting du har kjøpt på loppis :)
Jeg var også på det igår, gøy å gjøre fine kupp!
Nut det siste av helgen!
Klem Mirjam

Rosa i huset i vitt sa...

Härliga fynd ..lite avundsjuk på terrin....letar o letar men har inte lyckats hitta nån ännu.

Ha en bra kväll
Kram Rosa

pernilles.com sa...

SÅ hyggeligt at træffe dig igen :-)) Fine sager du har fundet (ti hi).
Bare så ærgerligt at vi var ved at renge væk. Håber vi ses igen til Gúas næste marked - ved allerede at der kommer et :-))))
Knus og Kh Pernille

KNORKAN sa...

Vilka underbara fynd du har hittat. Jag tyckte om allt! Kram Knorkan

Amelie sa...

Det var så kul att ni kom förbi! :)
Terrinen är ljuvlig!
Hoppas att du blev nöjd med det du köpte utav mig!
Ha en skön söndagkväll! Kram Amelie

Lilla Blanka sa...

Hej goa Paula!

Så mysigt att få träffa dig igen <3

Galet vackra fynd, aaaah jag njuuuter!
Kraaaaam

Vida sa...

men goa du..tycker att jag känner igen den vackra kannan..hmm tror den stod bakom mej och Kråke i kön hos Gúa;)) ser att du hittade fler skönheter..terrinen är ljuvlig;)


tänk vilken ljuvlig plats vackra Gúa har skapat..det var som att gå in i skaparkraftens trädgård:)

Vidatrekannorärsamlarekram

Vita små hjärtan sa...

Underbara fynd!!!!!!!!!
Spännande att se vidare.....
Kram Agnetha

Nellie sa...

Underbara saker! Skulle gärna varit på den brocanten!! Letar själv efter en terrin till, utan lock, eftersom jag har ett terrinlöst lock som vantar. Tar nog med mig locket till Maries loppis i Hjo den 5/5 och letar kompis. Ha det bra

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbara fynd du har gjort! Det är roligt när man packar upp sina fina fynd och plockar om och placerar ut.

Önskar dig en fin ny vecka!
Kram,
Regina

Gabriella sa...

Vilka tjusiga ting du fyndat! Underbara.

Lilla Brödhult sa...

Hej Paula! Ja tänk så många fina saker som fick följa med hem:) Tack för en rolig dag,,
Ha det så gott kram Helene

Stenmur & Gärdsgård sa...

Åh vilken härlig tripp med Goa vänner!

Underbara vita fina måste ha grejer du fyndat! Chokladformen var kul.

Önskar dig en fortsatt bra måndag!
Kramar Malin