17 juni 2012

FIG TREE BAY

Hej Söndag!!
.
Förra veckan spenderade vi i Fig Tree Bay på Cypern.
Strålande solsken och värme på 35-40 grader,
och massor av salta bad i ett kristallklart turkost hav.
We Love Cyprus :-)
.
Inte en tanke har jag ägnat åt varken jobb eller blogg :-))
Det var verkligen välbehövligt och ett medvetet val.
Livet snurrar på så fort och ibland måste man stanna upp.
Ta sig tid att vila och bara vara!

Häng med på en lååång resekavalkad....
.
.
Vita stenar på lilla favoritstranden vid hotellet
Några av dessa åkte såklart med hem som reseminnen :-)
.
En ensam fiskare på udden
.
Ett stort "pirat" skepp seglade dagligen förbi
.
Nyblivna 18 åringen på Konnos Bay :-)
.
Havsutsikt från vår terass på "Nausicaa Beach" Hotel
.
.
.
.
.
.
Och här poserar lilla "mama" :-))
.
Ja en vecka går fort...alldeles för fort...
Imorgon är det dags att återgå till verkligheten igen.
Men nu går allt lite lättare för batterierna är ju laddade till max!!!
.
Ha en fin kväll!
KRAM

28 kommentarer :

mormorMärtas sa...

Åhh, härligt... Cyperns turkosa vatten är ju fantastiskt!
Kram Annika

Unknown sa...

Hej!

Åhh vad avis jag blev!
Ser väldig härligt ut. Jag har besökt Cypern två gånger. Får man fråga vilket resebolag ni åkte med. Blev lite nyfiken på hotellet. Passar det om man har barn? Vi har dock bokat en resa slutet av sommaren....ska bli najsigt!

Du är jättefin, du kan gott visa dig lite mer på bloggen:))

Kram Anna

Millygarden sa...

Gu så härligt det ser ut...njut!

Blogga det kan du göra en annan gång.

Kram Marina

Emilias Ljuva Ting sa...

Ojoj vilka nostalgiska minnen som dyker upp nu. Bodde nämligen på exakt samma hotell som er när jag var på Cypern för typ 10 år sedan :)

linnea-maria sa...

Åh jag bodde där när jag var 11 , då var hotellet nybyggt o det gick en får flock utanför hotellet. På väg ner till stranden stod en gubbe vid sin bil o sålde frukt. Härliga bilder.

linnea-maria sa...

Åh jag bodde där när jag var 11 , då var hotellet nybyggt o det gick en får flock utanför hotellet. På väg ner till stranden stod en gubbe vid sin bil o sålde frukt. Härliga bilder.

Clary sa...

Vilka underbara bilder det ser helt underbart ut ... Längtar efter sol bad och värme .... Kram farmorannasarv

Anonym sa...

Hei!
Dette både så og hørtes helt herlig ut:)
Ha en strålende uke

Klem Merete

Mariette sa...

Men oj, lite av den värmen kunde fått följa med hem...
Vad underbart!!!!!

Kram Mariette

Lottas Fotografi sa...

Så underbart det ser ut!

Anonym sa...

Härligt!!
Där har vi varit. Vilken nostalgitripp du bjuder mig på......med så fina foton.
Det är helt fantastiskt!!
kramen
AC

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen nu blir man ju nästan inget avis alls !! Ser ut att ha varit en jobbig resa... Gud jag önskar jag kunde åka direkt !!

Gött med laddade batterier, dom behöver laddas ibland !

Skön måndag till dej och kramar !

Anette

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad härligt, vilka fina bilder !! Jag förstår att du har laddat batterierna nu till max..härligt !!
Kraaam Anette
P.s Så söt du är på bilden !!

No34 sa...

Åh så ljuvligt, det stället ska jag notera. Såg väldigt fint ut!!! Välkommen hem igen!! Kram Kate

Tinas bo sa...

Åååhhh vad härligt det ser ut!
Vilket klart vatten, helt underbart!! :))
Kan tänka mig att batterierna är uppladdade nu..:)

Härlig bild på dig med... :))

Kram Tina

Millas hem sa...

Tjenixen!

Fina bilder! Hade ju iofs redan sett dem!

Ha en fin dag!

C

Tina sa...

Det var ett bra tips jag fick här, för det regnar alldeles för mycket just nu här hemma..
Ska kolla hotellet, tack för tipset!

kramkram

sagolikflora sa...

Hej! Välkommen tebax till blågulan då ;) vilka härliga bilder!!! Man kände ens egna batterier börja prata i slow motion, när man ser hur man kan ha det... som i vackra Cypern ;) Vilket blått vatten, hade nästan glömt hur fint det är i Medelhavet.
Kram Caroline

Källeboda lantliv sa...

Ser ju fantastiskt härligt ut .. Nu blir jag me sugen ... Så söt du är .. Kram jeanette

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

ja Cypern är verkligen fantastiskt fint speciellt havet. Var där med familjen i höstas och njöt=)
Ha det nu så gott!
Hälsningar Gabriella

Annes vita rum sa...

Så härligt och fina bilder,vi har aldrig varit på cypern,men pratar om det, får väl kika in lite närmare på hotellet såg ju fint ut med havsutsikten... kram/Anne

Sara sa...

Åh vilka underbara bilder! Det var verkligen välbehövligt nu när det är så tråkigt väder här...
Har inte varit i Cypern, men det ser ju väldigt lockande ut! ;)
Hoppas att du får en fin vecka.
Kramar ifrån mig

Giancarlo sa...

buona giornata...ciao

Lilla Blanka sa...

Åh Paula, jag får gåshud över hela kroppen när jag ser dina underbara bilder från Cypern!!!

Reslusten kopplade blixtsnabbt, så i kväll skall jag sätta mig och planera in en resa..!

Vi var på Cypern för några år sedan och jag får allt tillbakalängtan när jag ser dina bilder, hihi

Kraaam
Mia
Ps vad fin bild på dig <3

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig vecka, och ni åkte när det var som regnigast här, perfekt. Alla blå färger, på himmel och hav blir så intensiva. Underbart fina foton.
Kramar
AnnaMaria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Åh så härligt det ser ut! Skulle gärna åka iväg någonstans. Här är det ju ingen värme precis...
Kram
Marie

j adore sa...

musste bestimmt ein wunderschöner Urlaub sein.)))
wundervollle Bilder.))ein Traum
LG Tanja

Anonym sa...

Åh, tack Paula för de bilderna - ljuvliga. Jag har hört så mycket från folk som varit på Cypern men det blir ju annat när man får "bildbevis". Tack för att jag fick tillbringa några minuter där tack vare dina foton!