13 juni 2013

HALMHATT

En stor halmhatt tryckte jag ner i min resväska,
den var bara tvungen att följa med hem från Rhodos :-))

 . 

På väggen i trapphuset ska jag ha min lilla halmhattsamling.
En finns redan på plats, och nu har jag två!

Blunda lite för sladdarna som hänger i taket är ni snälla :-)
 Har fått för mig att jag vill ha en taklampa á la lyktmodell här.
Helst en rätt stor, med kedja och som ser lite ruffig ut!
Har bara inte hittat den rätta modellen ännu.....Tips någon?

FIN KVÄLL!

28 kommentarer :

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Uuunderbar hatt :)
Jag förstår att du ville ha med den hem :)
Vilken härlig och ljus hall du har, perfekt att sitta och blogga i tex. :)
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Anonym sa...

Hatten får ju inte bara hänga på väggen. Ta på dig den när du njuter av sommarkvällarna i trädgården. Jättesnygg, ju!

Anonym sa...

Den hatten var bare utrolig nydelig:)
Så herlig og nydelige bilder vennen:)
Ønsker deg en herlig kveld
Klem Merete

Tinas bo sa...

Ja den halmhatten hade jag oxå tryckt ner i min väska!!! :)
Supersnygg!!
kommer att bli finfint på väggen där.. :0)

Kram Tina

LantlivsAnette sa...

Men såå fin hatt,...förstår att du tryckte ner den i väskan..och hallen däruppe är såå fin..gulligt att kunna möblera lite med bord och stol..Hoppas att du hittar lampan du söker..det brukar ju dyka upp..
Kraaam Anette

KuriÅsa sa...

Jättefin hatt! Får du en till har du en samling, hört nån gång att har man minst tre av nåt så är det just en samling:)
Kram, Åsa

Lilla Majken sa...

Här är en till som har tänkt en hattsamling, just i trapphuset ;-)

Kram Therese

Änglarnas hus sa...

Halmhattar är verkligen sommarfint! Jag har två i min samling också..men vill ha fler..bra ide att hänga dem i den annars så svårdekorerade trappväggen!!


Ha en fin helg!! Kram kram Sanne

Tidevarf sa...

Supercharmig hatt, förstår att du ville få med den hem.
Och vilken fin liten skrivbordshörna du har.

Önskar dig en ljuvlig fredag.
Kram
Anneli

Gabriella sa...

Härliga bilder! Vilken charmig hatt. Att ha en hattsamling på väggen lät inte dumt=)
Kram

House and Garden by Bia sa...

Charmig hatt...och det lilla skrivbordet passar ju jättebra där det står....
Ha en fin helg!
Kram kram
Bia

Anonym sa...

Snygg som tusan. Önskar dig en härlig fredag
kram
AC

Rosa i huset i vitt sa...

Jättefin hatt..blir snyggt på väggen
ha en trevlig helg
kram Rosa

mormorMärtas sa...

Det låter helt underbart att njuta i solen en vecka tillsammans med dottern! Vilken härlig halmhatt som fick följa med hem... den kommer bli fin på väggen, men först tycker jag du får njuta av sommaren med den på!

Kram Annika

Mittgodastefinaste sa...

Så fint du har det! Jag tror det blir perfekt med en lite ruff lampa där som du skriver, men har tyvärr inget tips idag! Själv ska vi förvandla en jättestor visp till en lampa här!

Vacker hatt!

Kramar Jenny

Anonym sa...

Do you mind if I quote a couple of your articles as long as I provide credit and
sources back to your website? My blog is in the very same niche as yours and my users would
definitely benefit from some of the information you present here.
Please let me know if this alright with you. Thanks!

my blog post :: xvideos *www.pvdplanet.net*

Källeboda lantliv sa...

Härliga hattar !
som prydnad perfekt , ett fint minne också ..

ja vi får träffas snart , ska kika i min kalender hör av mig snart !

kram jeanette

Tulipa sa...

Hej Paula!

Har ni haft en mor och dotter resa, sååå mysigt!

Den där hatten var vekligen snygg, den ska du ju ha på dig också härliga soliga dagar här hemma! Och så på väggen när den inte behövs...

Stor kram Mariette

Millas hem sa...

Tjabaaaa!

Så gott vi alla har haft det i värmen! Vi var inte speciellt sugna på att lämna Kreta. Hade gärna stannat en vecka eller två till!!=)
Visst är det skönt att komma hem, men vad det är härligt med sol och värme!!!
Jag köpte också en hatt en typ crocodile dundee hatt som ska få pryda väggen här hemma!=))

Ha en go vecka! Hoppas att regnet drar förbi fort. Fast vi har jobbat lite i trädgården i helgen och då är det ju visserligen välkommet med lite vatten ifrån ovan!=))

Kraaam

Casa of Mia sa...

Åh vilken fin halmhatt, det är verkligen fint och praktiskt att ha på sommaren, kram

Ekenäsliv sa...

Go kväll!!!
vilken fin hatt!!! Men hur lyckades du får ner den i väskan och inte skada den är för mig en gåta??!?? :-)
Har du kollat på Indiska? Känns som de kan ha såna lampor faktiskt :-)
Natti natt!
Kram Anna

No34 sa...

Åhh, vad mysig hatt! Underbar!!
Och den höll formen i resväskan också...
Välkomna hem igen!
Önskar Dig en toppendag, kram Kate

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej finaste Paula !

Den hatten gjorde du rätt i att trycka ner i väskan..otroligt vacker ! Så skönt det låter att fått lite sol, värme och ledighet så här i starten på sommaren..man vet ju liksom inte vad den svenska sommaren tänker bjuda på.

Önskar dej en riktigt fin midsommar och en stor kram till dej.

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon på dig fina Paula !

Oj oj så fint ! Du eller snarare ni har ju så fint i varje vrå !
Riktigt Härligt ! :)

Hoppas att allt är väl med dig !
Tack snälla rara för dina ord.
Jag blir ju också så glad alltid när du kikar in ! :)

Vill du mejla mig så kan jag berätta mer om köket ! :)
Kanske mejla lite bilder hur vi har gått till väga.
om ni har vägärna förbi här i sommat så får ni ju jätte gärna kika in här.
Lite pyssel har det vart men det blir ju så Bra ....ändå .
Du har så Rätt ! :) val av köket.

Ha nu en Riktigt Glad Midsommar !

En varm kram från Mig

House and Garden by Bia sa...

Kikar in för att önska dej en fin och trevlig Midsommar!!!
Njut!!!
Kram bia

sagolikflora sa...

Hej! Älskar halmhatts samlingar!!!! Ser så somrigt och härligt ut! O det passar så bra i en trapp. Tjusigt tjusigt! Den där hatten hade jag oxå tryckt ner i väskan med mig hem ;-) o hade inte det inte funnits plats i en väska hade jag haft den på huvet hela flygresan,haha.
Du får visa hattsamlingen sen... Låter super med en ruff lykta i taket vid halmhattarna. Lyktor finns det ju en uppsjö av. Man kan ju tillverka själv med tygsladd och kedja på en vanlig ljuslykta man gillar. Gysinge eller Nacka Byggnads vård har nog prylar för o få ihop en lampa av en ljuslykta.
Om du har vägar förbi butiken mathilde i Stockholm i pkhuset, där kan du hitta riktiga underbara saker o säkert lyktlampor. O kläder o inredning hittar du oxå där. Ett sånt därnt ställe man får shoppingyra o dimma i blicken o man fattar inte varför man glömde pippis kappsäck på vägen dit... För där kan man shoppa!!! Finns Alltid något!!! O massor framför allt ;-))
Kram Caroline

STENLYCKA sa...

Midsommarkramar till dig härliga bloggvän!
Raina

Holly Design sa...

Underbara bilder.
Kram Gunilla