1 november 2014

KÖKSDRÖMMAR


Jag sitter och drömmer om kök.
.
Skåp, luckor och beslag.
Vitvaror, kökskranar, bänkskivor och kakel m.m 
Att planera är halva nöjet tycker jag :-)
..
Vårt kök börjar bli väldigt gammalt,
så en renovering av den står näst på tur.


Rostfri spis från SMEG

Kökskran från Tapwell

Porslinsho från IKEA

  
  Kylskåp från SMEG
En mix av lantligt och modernt tycker jag är snyggt!
Enkelt samtidigt som jag vill ha en klassisk känsla.

Ja det finns ju lite att klura på...
Angenäma funderingar minst sagt!!

 

11 kommentarer :

Hanna sa...

så roligt med köksplaner
Ha en fin kväll
Hanna

Sofi sa...

Hej söta du!

Så kul med köksplanering!
Skulle vilja göra något åt vårt kök med men det får vänta några år eftersom det är lite för nytt för att göras om nu, tyvärr:)

Ha en fortsatt fin kväll!

Kram Sofi

Anonym sa...

...och här ligger grannen i soffan o filosoferar över nytt kök också..tycker vårt retro 60-tals kök känns lite väl retro. Vet inte hur jag ska få ihop ett funktionellt kök på typ 6kvm .Lika bra att börja planera i god tid. Vår startsträcka kan ju vara några år.

Jenny sa...

Härligt att drömma och planera! Vi höll på lite för länge med våra drömmar, hann ändra oss många gånger under resan, gjorde ju kök i ett annat rum än det var, men nu står köket där och vi är så nöjda, tror knappt det är sant. Och nu får jag snart göra jul i köket för första gången, det blir mysigt värre.

/Jenny

Jenny sa...

Nu sitter jag och tittar igenom dina gamla golvinlägg, eftersom vi nu ska ha nytt golv uppe i det som är gamla köket.

/Jenny

House and Garden by Bia sa...

Härligt med nya köksplaner...och renovera köket....skulle vi behöva göra också, men jag tror vi tar vardagsrummet först...där behövs nya tapeter ;))...men det hänger på gubben, haha...
Kram bia

STENLYCKA sa...

Lycka till med ditt kök!
Ett stort projekt som är Jätte roligt att planera och förverkliga, vet för vi gjorde det för några år sedan och Vi är jätte nöjda med resultatet.
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram Raina

Fågel Blå sa...

Åhhh vem skulle inte vilja ha ett nytt kök, men här får det allt vänta det kostar en del,
Så jag får stå ut med vårt orenoverade kök ett tag till
Fin vecka till dej
Kram Kathrine

Mittgodastefinaste sa...

Jag ångrar sååå att vi inte satte in Smegkylskåp när vi byggde huset...
Sån blandare har vi! Och hon från Ikea fast i tvättstugan! Jätteböjd med båda!
Håller med om att det är halva nöjet att sitta och planera och drömma!

Önskar dig en fin helg!

Kram jenny

Välkommen Hem! sa...

Så mycket snyggt i köksväg du visar, skulle bli grymt snyggt hos er!
Lycka till med köksplanerna och ha en skön helg!
Kram!
Judita

G:a Affären sa...

Att ha drömmar och planera är så roligt. Det är mycket av dina drömmar jag delar! Mitt kök är också väldigt gammalt men inte tillräckligt gammalt för att jag ska tycka om det. Så nu gäller det att spara!

Kramar /Cia